Gå til innhold

Det er visstnok ikke vanskelig en gang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel fordi dol mer eller mindre har blitt et rent helseforum. Og jeg syntes ikke det er rart at folk uten utsikter til bedring eller meningsfull fremtid "syter" litt. Det er helt naturlig.

På samme måte som vi som er friske oppfordres til å ikke spore av tråder på psyk kunne kanskje webmaster oppfordre brukere til å la være å spamme de få trådene man har på åpent med syt og/ eller "jaja", "men men" og "bare noe jeg tenkte på" etc også kanskje?

Jeg må si Kayia, at jeg ikke helt forstår din kommentar til innlegget til slabbedask. Det står hverken "jaja", "men men" eller " bare noe jeg tenkte på" i det innlegget. Det står faktisk ikke i noen av innleggene i denne tråden før du begynte å klage på det. Etter det er det jo klart at andre syns det er lett fredagsunderholdning å provosere tilbake med disse ordene ;) Videre er det vel slik at innlegg skrives for at man skal kunne diskutere meninger. Hva er poenget om kun de som har det bra skal få kommentere hvor "enkelt" det er å være lykkelig, mens de som ikke syns det er så enkelt ikke skal få skrive noe. Hva slags diskusjon blir det?

"Jeg er glad", "jeg er også glad", "jeg vinner for jeg er overlykkelig"?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

18

• Kayia

14

• Trine

12

• slabbedask

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Forstår ikke vitsen med å krangle i tråder iallefall.

Skrevet

Jeg må si Kayia, at jeg ikke helt forstår din kommentar til innlegget til slabbedask. Det står hverken "jaja", "men men" eller " bare noe jeg tenkte på" i det innlegget. Det står faktisk ikke i noen av innleggene i denne tråden før du begynte å klage på det. Etter det er det jo klart at andre syns det er lett fredagsunderholdning å provosere tilbake med disse ordene ;) Videre er det vel slik at innlegg skrives for at man skal kunne diskutere meninger. Hva er poenget om kun de som har det bra skal få kommentere hvor "enkelt" det er å være lykkelig, mens de som ikke syns det er så enkelt ikke skal få skrive noe. Hva slags diskusjon blir det?

"Jeg er glad", "jeg er også glad", "jeg vinner for jeg er overlykkelig"?

Jeg skjønner egentlig ikke hva du kritiserer meg for her. Slabbedask tok til orde for at folk må få syte på dol, mens jeg mente at på samme måte som friske oppfordres til å la være å dreie tråder på psyk burde spammerne oppfordres til å la være å spamme på åpent. Tråden eksemplifiserte hverken slabbedask eller mitt sitt poeng særskilt.

Hva dol ellers syns er god fredagsunderholdning, både på  må jeg innrømme at jeg bryr meg lite om ;)

Skrevet

Nei, vi får håpe at det kommer seg på sikt, før alt for mange finner veien til andre forumer. De som er ansvarlige for DOL burde bli flinkere til sette grenser for det de kaller for "utflytende kommentarer". Når kommentarene går over til å bli gjentatte spydigheter og personangrep burde det også reageres.

Helt enig. Også på dette området syns jeg det var bedre justis før omleggingen.

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hva du kritiserer meg for her. Slabbedask tok til orde for at folk må få syte på dol, mens jeg mente at på samme måte som friske oppfordres til å la være å dreie tråder på psyk burde spammerne oppfordres til å la være å spamme på åpent. Tråden eksemplifiserte hverken slabbedask eller mitt sitt poeng særskilt.

Hva dol ellers syns er god fredagsunderholdning, både på  må jeg innrømme at jeg bryr meg lite om ;)

Jeg kritiserte ikke, jeg sa jeg ikke forsto hva du ville fram til. Jeg forstår det fortsatt ikke. Det var jo ikke noe spam i denne tråden før du satte igang og klage på spammere. De andre innleggene har noe med hovedinnlegget å gjøre. Din klage har ikke det.

Skrevet (endret)

Jeg kritiserte ikke, jeg sa jeg ikke forsto hva du ville fram til. Jeg forstår det fortsatt ikke. Det var jo ikke noe spam i denne tråden før du satte igang og klage på spammere. De andre innleggene har noe med hovedinnlegget å gjøre. Din klage har ikke det.

Klart kommentaren din er kritiksk, uten at den er farligere av den grunn ;)

Du har helt rett i at det ikke var spam i denne tråden, men som jeg prøvde å si isted kommenterete først slabbedask, så jeg, generelle tendenser på dol, og da ikke noe særskilt ved denne tråden.

Endret av Kayia
Skrevet

Klart kommentaren din er kritiksk, uten at den er farligere av den grunn ;)

Du har helt rett i at det ikke var spam i denne tråden, men som jeg prøvde å si isted kommenterete først slabbedask, så jeg, generelle tendenser på dol, og da ikke noe særskilt ved denne tråden.

Ok, da har jeg sikkert misforstått hva det er å kritisere. Det var ikke meningen å kritisere, jeg forsto bare ikke hva du ønsket å oppnå med det innlegget.

Gjest Gargamel
Skrevet (endret)

Man kommer ganske langt med å ignorere både personangrep og avsporinger.

Endret av Gargamel
Skrevet

Ok, da har jeg sikkert misforstått hva det er å kritisere. Det var ikke meningen å kritisere, jeg forsto bare ikke hva du ønsket å oppnå med det innlegget.

Ingen problem :) Når det kommer til hva jeg ønsket å oppnå med innlegget (som også har blitt et gjengangerspørsmål på dol i det siste) så mener jeg det er klart og tydelig formulert: Jeg ønsker å si fra om en utvikling på dol som jeg misliker, og som gjør at jeg og flere med meg velger å være her stadig mindre. Jeg har på generell basis ingen skjult eller subtil intensjon med kommentarene mine ut over det jeg sier, og er dermed ikke en av dem som kommenterer i tråder for å få oppmerksomhet, bli heiet på eller ellers "skape" noen form for dynamikk her inne.

Skrevet

Ingen problem :) Når det kommer til hva jeg ønsket å oppnå med innlegget (som også har blitt et gjengangerspørsmål på dol i det siste) så mener jeg det er klart og tydelig formulert: Jeg ønsker å si fra om en utvikling på dol som jeg misliker, og som gjør at jeg og flere med meg velger å være her stadig mindre. Jeg har på generell basis ingen skjult eller subtil intensjon med kommentarene mine ut over det jeg sier, og er dermed ikke en av dem som kommenterer i tråder for å få oppmerksomhet, bli heiet på eller ellers "skape" noen form for dynamikk her inne.

Jeg syns ikke det er klart og tydelig formulert. Slabbedask svarte deg på et innlegg og så svarte du tilbake. Du klaget på at folk på dol syter, han mener det er fordi dol er et helseforum og naturlig nok derfor har endel syke brukere. Du oppfordrer sytere til å slutte å syte, fordi de friske har blitt oppfordret til å slutte å avspore innlegg på psykiatri. Jeg kan ikke huske at det har blitt skrevet at det kun gjelder de friske, men at det oppfordres til at ingen avsporer. Du oppfordrer folk til å slutte å spamme samtidig som du sporer helt av temaet i denne tråden. Det hadde vært tydeligere og lettere å forstå dersom du hadde tatt opp dette i en ny tråd slik at andre ikke tror du sikter til denne tråden. I tillegg klages det over at det er for mange aspergere her. Husker ikke om du har gjort det, det er ikke poenget heller. Men om man ikke vil ha spørsmål som "hva ønsker du å oppnå med dette innlegget" eller "hva mener du" så kan det være lurt å forklare seg tydelig og ikke tro at andre klarer lese mellom linjene ;)

Skrevet

Jeg syns ikke det er klart og tydelig formulert. Slabbedask svarte deg på et innlegg og så svarte du tilbake. Du klaget på at folk på dol syter, han mener det er fordi dol er et helseforum og naturlig nok derfor har endel syke brukere. Du oppfordrer sytere til å slutte å syte, fordi de friske har blitt oppfordret til å slutte å avspore innlegg på psykiatri. Jeg kan ikke huske at det har blitt skrevet at det kun gjelder de friske, men at det oppfordres til at ingen avsporer. Du oppfordrer folk til å slutte å spamme samtidig som du sporer helt av temaet i denne tråden. Det hadde vært tydeligere og lettere å forstå dersom du hadde tatt opp dette i en ny tråd slik at andre ikke tror du sikter til denne tråden. I tillegg klages det over at det er for mange aspergere her. Husker ikke om du har gjort det, det er ikke poenget heller. Men om man ikke vil ha spørsmål som "hva ønsker du å oppnå med dette innlegget" eller "hva mener du" så kan det være lurt å forklare seg tydelig og ikke tro at andre klarer lese mellom linjene ;)

Jeg oppfordrer ikke folk til å slutte å syte, men oppfordrer dols admin til å være like tydelig på at syting på åpent er like punkterende for en tråd som synsing på psyk.

Skrevet

Prøver å sortere litt her. Skal vi se, hvis man tror på viljens betydning og enda ikke har gitt opp vet man ikke hva virkelig motgang er og bør holde munn. Hvis man er noenlunde frisk har man ikke lov til å klage på syting, hverken på psykiatri eller åpent. Man bør heller ikke provosere med tanker om positivt fokus. Hvis man er psykisk syk er det lov å syte uavbrutt overalt, og man er ikke psykisk syk før man har passert 30. 

?

Skrevet

Prøver å sortere litt her. Skal vi se, hvis man tror på viljens betydning og enda ikke har gitt opp vet man ikke hva virkelig motgang er og bør holde munn. Hvis man er noenlunde frisk har man ikke lov til å klage på syting, hverken på psykiatri eller åpent. Man bør heller ikke provosere med tanker om positivt fokus. Hvis man er psykisk syk er det lov å syte uavbrutt overalt, og man er ikke psykisk syk før man har passert 30. 

?

Det berømmelige nøtteskallet beskrevet over tre linjer det der ja *fnis* :P

Skrevet

Man kommer ganske langt med å ignorere både personangrep og avsporinger.

Tror jeg synes dette var trådens beste kommentar så langt.

Skrevet

Herregud, kan dere ikke ta kjerringpratet deres over på kvinneguiden eller no?

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Anonymous poster hash: 24ed9...90f

Skrevet

Herregud, kan dere ikke ta kjerringpratet deres over på kvinneguiden eller no?

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

En skikkelig anonym tøffing du, og rene skjære reiselivsspesialisten også. Ber folk både dra til helvete og til Kvinneguiden i denne tråden ser jeg.

Skrevet

Så bra du får ut frustrasjonen din her da, du kan sikkert gråte litt også?  :P

Går det for deg når du sparker de som ligger nede?

Anonymous poster hash: 4503d...56a

Skrevet

?

Hva gjør dere egentlig på DOL dersom dere syns det er så ille her?

Skrevet

De liker å klage over de syke.

Anonymous poster hash: 9f0c5...18c

Skrevet (endret)

Vi forholder oss kanskje ikke så sort/ hvitt til ting, verden er alltid mer nyansert enn som så. At noe ikke fungerer betyr ikke at alt ikke fungerer. Jeg for min del kommer neppe til å slutte å si fra om ting jeg ikke syns fungerer, selv om det tas opp ikke applauderes blant dem som syns det fungerer.

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...