Gå til innhold

Bur på PU bofellesskap, ny bråkende nabo

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg bur på omsogsbolig for psykisk utviklinghemmede, for i tenårene hadde jeg pu diagnose men har nå mistet den. Jeg trodde at det skulle bli en rolig nabo som flyttet inn der den tidligere urokråka flyttet pga bråk. Men der tok jeg temmelig feil. Personen som har flyttet inn er så bråkete når andre kommer inn til denne naboen, st naboen brøler og smeller med dørene så det høres ut som om naboen river ned veggen min. Jeg får ikke flytte ut før 2018, så hva bør jeg gjøre? Personnalet har gitt personen klar beskjed om at jeg ikke liker bråket, men allikevel, om morgenen i 6-7 tiden begynner det med engang hjelpepersonell komer inn til naboen. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg mer, for i tillegg til å bu på feil plass, har jeg nå en illsint nabo som bare det kommer hjelpepersonell inn, brøler og slamrer med dørene og er helt psyko. Jeg har sendt mail til fylkes bestyrerne og sånt men de ignorerer mailene mine.

Endret av Blomsterfluen

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Trine

11

• Madelenemie

10

• slabbedask

9

• Blomsterfluen

8

Mest aktive i denne tråden

Blomsterfluen

Hvor lenge har den nye naboen din bodd der? Dersom det ikke er så lenge, så kan det vel hende at vedkommende blir litt roligere når de nye rutinene er godt kjent.

Personen har budd her siden helt i starten av januar. Personen er dobbelt så bråkete som gammel nabo når han får besøk av personalet som vil hjelpe den nye naboen, enn gammel nabo som bråkte i alle årene i naboleiligheten før han flyttet. Den nye naboen brøler av sinne på personnalet pg jeg bråvåkner hver bidige morgen av bråket og smelling med dører. Men blandt oss beboere på husmøter og sånt er den nye naboen snillt som et lam. Det er bare i leiligheten at naboen er like sint på personnalet som en rasende gorilla. Desutten har den nye naboen talrproblemer og bråket går utover meg.

Blomsterfluen

Det er leit for din del at det foreløpig er mye bråk fra naboleiligheten, men siden han ikke har bodd der mer enn to måneder, så er det fortsatt grunn til å håpe på bedring.

Ok. Hva gjør jeg om persomen er like utolig i 2 måneder til?

Annonse

Jeg bur på omsogsbolig for psykisk utviklinghemmede, for i tenårene hadde jeg pu diagnose men har nå mistet den. Jeg trodde at det skulle bli en rolig nabo som flyttet inn der den tidligere urokråka flyttet pga bråk. Men der tok jeg temmelig feil. Personen som har flyttet inn er så bråkete når andre kommer inn til denne naboen, st naboen brøler og smeller med dørene så det høres ut som om naboen river ned veggen min. Jeg får ikke flytte ut før 2018, så hva bør jeg gjøre? Personnalet har gitt personen klar beskjed om at jeg ikke liker bråket, men allikevel, om morgenen i 6-7 tiden begynner det med engang hjelpepersonell komer inn til naboen. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg mer, for i tillegg til å bu på feil plass, har jeg nå en illsint nabo som bare det kommer hjelpepersonell inn, brøler og slamrer med dørene og er helt psyko. Jeg har sendt mail til fylkes bestyrerne og sånt men de ignorerer mailene mine.

Siden du ikke har utviklingshemming eller autisme kan du vel bare flytte til en vanlig leilighet?

Anonymous poster hash: 8f9e0...737

Blomsterfluen

Siden du ikke har utviklingshemming eller autisme kan du vel bare flytte til en vanlig leilighet? Anonymous poster hash: 8f9e0...737

Mamma mener jeg er så psykisk sjuk i tankegsngen og at jeg klarer meg for lite selv til å flytte, men jeg orker ikke bo her på dette krise-stedet lenger.

Blomsterfluen

Da er du vel ikke frisk heller? Anonymous poster hash: 8f9e0...737

Jeg vet ikke. Jeg klarer computergrafikk pg installering av software og å koble til reciever og elektriske annlegg til tven. Jeg klarer mye selv, men jeg tør ikke ta buss fordi jeg er redd fremmede som kommer av og på. Og i tillegg er det for vanskelig og krevende å lære å kjøre bil fofdi jeg har prøvd. Mamma lovte meg en ny leilighet fordi hun vant i lotto, men etterhvert så mente hun at det bare var tull å søke ny leilighet og at jeg måtte bare ha en kommunal leige leilighet. Men det er ingen ledige.

Hei!

Du kan klage, skriftlig, til bydelslegen. 

Dette går på forringelse av din egen livskvalitet.

Vedkommende kan evt flyttes, men, dette er min erfaring, mange med PU er høylydte,

det er to grupper som er dårlige sammen med autister, PU og rusmisbrukere.

Man kan når man har autisme, selv om du mener selv du ikke har det, få daglig tilsyn gjennom hjemmesykepleie, assistent(BPA), eller bolig som feks de har for autister flere steder radarveien, M14 osv...Men mange med høytfungerende autisme, eller asperger klarer seg selv, og har kun ukentlig oppfølging, noen har daglig oppfølging, det varierer med grad av autisme og hvilke vansker.

Annonse

Og noen har ingen oppfølgning. Og det gjelder nok de fleste vil jeg tro.

Hei!

Tja, er vi på dol, wrongplanet..osv.. de fleste?

Hvorfor tror du det?

Det er kun jeg og en annen som ikke har ukentlig oppfølging av kommunen i asperger gruppen jeg var mer i.

Hei!

Tja, er vi på dol, wrongplanet..osv.. de fleste?

Hvorfor tror du det?

Fordi jeg har litt problemer å forstå eksakt HVA men trenger hjelp til i hjemmet. Det er jo ikke sånn at man er PU.

Jeg tror at de i AS-gruppen din må ha mer problemer enn gjennomsnittet.

Endret av slabbedask

Fordi jeg har litt problemer å forstå eksakt HVA men trenger hjelp til i hjemmet. Det er jo ikke sånn at man er PU.

Jeg tror at de i AS-gruppen din må ha mer problemer enn gjennomsnittet.

Nei jeg tror ikke det.

det er jeg og en veterinær som klarer oss selv,

selv Bella Dotte og andre "godtfungerende" må ha ukentlig hjelp fra bydelen.

Min favorittpianist Glenn Gould. hadde asperger, og han døde pga av at han spiste kun to ting:

egg og bacon.

Han hadde vel trengt oppfølging, syns du ikke?

Er det noe særlig å dø som 50 år?

Han "klarte seg selv" ( vil vel du skrive) spilte piano, møtte presist ti konserter, hadde på seg dress osv...

men han døde av mangelsykdom 

250px-Glenn_Gould_1.jpg

Min aller beste, kanskje eneste venn, klarer seg sikkert i følge deg, (vet ikke om han er venn, han er ikke venn med noen og sist spurte han meg om jeg var dum, derfor orket jeg ikke mer, (da hadde han terrorisert meg med den setningen i 2 år:-( ) akkurat da)(men jeg liker han pga av felles interesse)

men han lukter og spiser dårlig dvs næringsfattig mat, han synger i kor, betaler regningene sine, og har forferdelig angst sier han, han fant ut at han har asperger, og han er over 70 år. 

jeg tror han kunne fått det bedre med litt hjelp og veiledning.

For meg er ikke å leve, synonymt med å overleve.

Jeg har ikke bydelslege fordi jeg ike bor i byen men på et byggefelt utforbi byen. Jeg skkønner ikkke hvorfor komunesjefene ignorerer meg på mail.

kanskje fordi de ikke er leger?

Skriv til kommunelegen, videre fylkeslegen da,

skriv saklig, punkt for punkt og begrunn saklig hvorfor du plages, ta med lovhjemmel om dine rettigheter.

Jeg skriver selv nå en klage på avslag om skoleskyss, jeg bruker da paragarfer og lovhjemler, det blir mange kjedelige gentagelser, jeg skriver lov og paragraf, så begrunner jeg med samme ord .-( lov og paragraf, æsj så tøysete og tullete,

blir sånt byråkrati språk, men sånn vil de ha det,

dyrt og ueffektivt.

Blomsterfluen

kanskje fordi de ikke er leger?

Skriv til kommunelegen, videre fylkeslegen da,

skriv saklig, punkt for punkt og begrunn saklig hvorfor du plages, ta med lovhjemmel om dine rettigheter.

Jeg skriver selv nå en klage på avslag om skoleskyss, jeg bruker da paragarfer og lovhjemler, det blir mange kjedelige gentagelser, jeg skriver lov og paragraf, så begrunner jeg med samme ord .-( lov og paragraf, æsj så tøysete og tullete,

blir sånt byråkrati språk, men sånn vil de ha det,

dyrt og ueffektivt.

Ok. Men jeg fant ikke noen epostadresse til noen fylkes eller kommuneleger, så jeg sendte mail direkte til kommunens mailadresse.

Nei jeg tror ikke det.

det er jeg og en veterinær som klarer oss selv,

selv Bella Dotte og andre "godtfungerende" må ha ukentlig hjelp fra bydelen.

Til hva da?

Kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt. Tror jeg må være feildiagnostisert. Jeg har tidligere jobbet som med softwareutvikling fulltid, og så skal jeg plutselig ha hjelp i "hjemmet" til å spise skikkelig og betale regninger?? Her er det noe som ikke stemmer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...