Gå til innhold

Bake brød med cottage cheese

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje

Jeg elsker cottage cheese! Nå er det mange måneder siden jeg spiste det sist, fikk veldig lyst på det! ble det godt i brødet?

Jeg lager brødene mine av følgende ingredienser:

1 pk tørrgjær

1-2 ts salt

En neve linfrø

En neve solsikkefrø

En neve rugmel

To never havregryn

To never sammalt hvetemel

14 dl lunka vann

En skvett (1-2 dl) olivenolje

Blander alt dette, og har så i fint hvetemel til deigen er passe.

Lar heve. Knar deigen, deler i tre, smører former med olivenolje og litt grovt salt, og lar dem etterheve.

Pensler med olivenolje og litt grovt salt, og stekes i 1 time og 15 minutter nederst i ovnen på 200 grader.

Nydelig brød!!!!

AnonymBruker

Jeg elsker cottage cheese! Nå er det mange måneder siden jeg spiste det sist, fikk veldig lyst på det! ble det godt i brødet?

Jeg lager brødene mine av følgende ingredienser:

1 pk tørrgjær

1-2 ts salt

En neve linfrø

En neve solsikkefrø

En neve rugmel

To never havregryn

To never sammalt hvetemel

14 dl lunka vann

En skvett (1-2 dl) olivenolje

Blander alt dette, og har så i fint hvetemel til deigen er passe.

Lar heve. Knar deigen, deler i tre, smører former med olivenolje og litt grovt salt, og lar dem etterheve.

Pensler med olivenolje og litt grovt salt, og stekes i 1 time og 15 minutter nederst i ovnen på 200 grader.

Nydelig brød!!!!

Brødene ble gode.  Det hadde jo vært kjekt hvis de også ble ekstra sunne med cottage cheese.

Jeg har ikke oppskrift når jeg baker brød, men har i forskjellige typer mel,bl.a. hvetemel, havregryn og rug, litt salt, 2 pk gjær. Når jeg har blandet det har jeg 1,6 dl.vann, 2 egg, litt sirup, litt olje, og nå en boks cottage cheese. Så blir det mer mel til passe deig. Jeg liker ikke for grove brød, så det kan godt bli mellom en 1/4 til halvparten hvetemel.  Når deigen er ferdig hevet og eltet en gang til så tar jeg alt i langpannen og deler brødene der. 

Anonymous poster hash: a0f69...fd6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...