Gå til innhold

Hva krangler de om i Norwegian?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan noen forklare kort hva konflikten i Norwegian og med pilotene egentlig går ut på, og denne streiken? Det står så overveldende mye om det i avisene at jeg rett og slett ikke orker å lese. Vil bare forstå helt kort for og imot.

Anonymous poster hash: 0e800...cb8
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/404436-hva-krangler-de-om-i-norwegian/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

De vil b.la at norske tariffavtalen skal gjelde i utlandet. Man hindrer konkurranse fra billige utlendinger, men det ville gjort det umulig for Norwegian å konkurrere utenfor Norge.

Jeg synes uansett det er rart å streike når man tjener en mill i året og selskapet tapte en milliard i fjor.

Enden på visa blir vel at de legger ned driften i Norge, pilotene får jobb i SAS med millionlønn uten konkurranse. Alle blir fornøyde, unntatt meg som synes det er allerede er rådyrt å fly innenlands.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...