Toga Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Virker som mange andre med trygd fungerer bedre sosialt enn meg... tenker på det å ha venner, og fungere sammen med dem...Da behøver jeg kanskje ikke skamme meg? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Virker som mange andre med trygd fungerer bedre sosialt enn meg... tenker på det å ha venner, og fungere sammen med dem... Da behøver jeg kanskje ikke skamme meg? Nei du trenger ikke skamme deg. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Virker som mange andre med trygd fungerer bedre sosialt enn meg... tenker på det å ha venner, og fungere sammen med dem... Da behøver jeg kanskje ikke skamme meg? Hei! Jeg fungerer ok med mennesker, men jeg vet ikke om jeg har venner, jeg har overfladiske kontakter som syns det er hyggelig å snakke med meg. Ut i fra mine nåværende sosiale kompetanse kan jeg fint klare jobb, men det fins lite tilrettelagte arbeidsplasser for oss med feks autisme, som trenger å jobbe uforstyrret, uten prat og spise i fred og ro. Uten musikk, og uten prat og uten ironi! Jeg ønsker meg en venn, en som kjenner på forpliktelse og ansvar for sine medmennesker og som setter dette foran sine egne behov, jeg har ikke truffet noe sånt menneske, derfor har jeg ingen venn. Ikke at vi trengtes treffes så ofte, jeg tenker mer på en venn med prinsipper, en venn å tenke på. Andre syns jeg fortjener trygd, jeg selv er mindre fornøyd med den situasjonen. Jeg skammer meg ikke, men kanskje er det takket være flertallets generøse innstilling til sykdomstilstanden min. 0 Siter
heissenberg Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 klarer du å få deg jobb og beholde den men ikke "gidder" så bør du skamme deg (dersom du har evnen til å føle skam da det er det ikke alle som har) klarer du ikke å få deg en jobb og/eller beholde den så bør du ikke skamme deg. Samfunnet mener at slike folk ikke skal sulte ihjel (eller stjele) for å overleve, sånn er det med den saken. 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Virker som mange andre med trygd fungerer bedre sosialt enn meg... tenker på det å ha venner, og fungere sammen med dem... Da behøver jeg kanskje ikke skamme meg? Nei. Så sånn er det med den saken. 0 Siter
Toga Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Skrevet 6. mars 2015 (endret) Jeg vet lite om hva folk mener. Jeg "snakker" ikke med folk. Det er bare slik at hvis folk ser sure etc. ut, så tenker jeg at de mener jeg bør skamme meg, og da skammer jeg meg. Hvis de er blide så går det bra. Det er ganske "nevrotisk" egentlig. Ang. Madenenemie og hvorfor hun opplever stor aksept, så tror jeg det kan henge sammen med livssituasjon ellers. Hvis man er "kona" i et velstående hjem, med 5 unger, så er det ganske mye aksept. Hvis man er en enslig mann tenker nok folk anderledes. Men jeg vet ingenting om folk. Jeg har masse rare teorier om alt mulig. Endret 6. mars 2015 av Toga 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Jeg vet lite om hva folk mener. Jeg "snakker" ikke med folk. Det er bare slik at hvis folk ser sure etc. ut, så tenker jeg at de mener jeg bør skamme meg, og da skammer jeg meg. Hvis de er blide så går det bra. Det er ganske "nevrotisk" egentlig. Ang. Madenenemie og hvorfor hun opplever stor aksept, så tror jeg det kan henge sammen med livssituasjon ellers. Hvis man er "kona" i et velstående hjem, med 5 unger, så er det ganske mye aksept. Hvis man er en enslig mann tenker nok folk anderledes. Men jeg vet ingenting om folk. Ikke jeg heller. Derfor prøver jeg å ikke kaste bort energi på slike tanker. 0 Siter
Trine Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Ikke jeg heller. Derfor prøver jeg å ikke kaste bort energi på slike tanker. Fornuftig. Hvordan klarer du det? 0 Siter
slabbedask Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Fornuftig. Hvordan klarer du det? Har jeg sagt jeg klarer det 0 Siter
Trine Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Har jeg sagt jeg klarer det Hmm...nei, du gjorde ikke det. 0 Siter
Toga Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Skrevet 6. mars 2015 Kanskje jeg "vil" tenke på slikt, da? Fordi jeg "genuint" skammer meg selv... og dermed på en måte søker bekreftelser.Hm. Det blir vel litt svevende. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2015 Skrevet 6. mars 2015 Kanskje jeg "vil" tenke på slikt, da? Fordi jeg "genuint" skammer meg selv... og dermed på en måte søker bekreftelser. Hm. Det blir vel litt svevende. suttekluten din holder du ihvertfall et fast grep om, den begynner vel å gro fast i hånden din nå .. Anonymous poster hash: 278a7...eeb 0 Siter
Toga Skrevet 6. mars 2015 Forfatter Skrevet 6. mars 2015 Hehe, ja vet. Det er tåpelig igrunn... 0 Siter
Toga Skrevet 7. mars 2015 Forfatter Skrevet 7. mars 2015 Skulle ønske den der grublingen på hva andre mener og sier om meg kunne stoppe. Jeg får hele tiden slike "visjoner" hvor jeg ser for meg folk si forskjellige ting. Som regel negative ting. Det trenger ikke være noen som sier noe som jeg hører summingen fra, heller, det kan også være at jeg ser for meg folk helt andre steder. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.