Gå til innhold

Asperger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som har asperger, hva er din særinteresse?

Anonymous poster hash: e6d17...b6d
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

11

• FGT

10

• Trine

9

• AnonymBruker

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hund. Vet ikke om jeg har asperger da, men det er uansett det eneste som virkelig interesserer meg og som alltid har gjort det ;)

Skrevet (endret)

Vet egenlig om en kan kalle det særinteresser lenger når en blir godt voksen. Har så mange interesser, så jeg vil heller kalle det interesser. Noe ligger der mer enaturlig en andre ting, som har mer med det jeg har trang til, trang til å skape. Har også hund, men det er mer et vennskaps forhold, spør du meg.

Endret av FGT
AnonymBruker
Skrevet

Vet egenlig om en kan kalle det særinteresser lenger når en blir godt voksen. Har så mange interesser, så jeg vil heller kalle det interesser. Noe ligger der mer enaturlig en andre ting, som har mer med det jeg har trang til, trang til å skape. Har også hund, men det er mer et vennskaps forhold, spør du meg.

Hva er det du skaper da? :)

Skrevet

Du som har asperger, hva er din særinteresse? Anonymous poster hash: e6d17...b6d

Hvorfor er du så interessert i dette?

Madelenemie
Skrevet

Du som har asperger, hva er din særinteresse?

Hei!

Naturvitenskap, det aller meste innen dette.

Noe jeg har som uinteresse er språk, (men jeg prøver lære meg bedre språk, norsk)

da jeg var barn var jeg opptatt av bilnummer og universet.

Så interesser kan variere gjennom livet.

Skrevet

Å ha hund kan godt være bare for vennskap, men jeg har ikke bare interesse for min hund, men for hunder generelt, spesielt adferd. Er vel mer enn bare vennskap når man trener aktivt med hund, da er det også en interesse :)

Skrevet

Hei!

Naturvitenskap, det aller meste innen dette.

Noe jeg har som uinteresse er språk, (men jeg prøver lære meg bedre språk, norsk)

da jeg var barn var jeg opptatt av bilnummer og universet.

Så interesser kan variere gjennom livet.

Jeg var også veldig interessert i bilnummer og universet som barn:)

Hadde bøker om universet, og pugget bilnummere ;)

Madelenemie
Skrevet

Jeg var også veldig interessert i bilnummer og universet som barn:)

Hadde bøker om universet, og pugget bilnummere ;)

Hmm

er du en mulig asperger ;)

Neida jeg mener ikke det jeg har forbud mot autismemisjonering:-)

Men universet og bilnummer, telefon nr m.m. er veeldig autismeinteresser.:-)

:wub:

Skrevet

Å ha hund kan godt være bare for vennskap, men jeg har ikke bare interesse for min hund, men for hunder generelt, spesielt adferd. Er vel mer enn bare vennskap når man trener aktivt med hund, da er det også en interesse :)

Ja det er sant, det kan ble en sterk interesse også. Driver du oppdrett også. Det gjorde vi en gang, og da blir også en hobby.

Skrevet

Hva er det du skaper da? :)Anonymous poster hash: e6d17...b6d

Vel, alt som har med å gjøre ting levende, altså med liv å gjøre.

Skrevet

Ja det er sant, det kan ble en sterk interesse også. Driver du oppdrett også. Det gjorde vi en gang, og da blir også en hobby.

Nei, det tør jeg ikke. Tror jeg hadde stilt så høye krav til kjøperene at jeg hadde blitt sittende med alle valpene selv :P Haha...det hadde tatt seg ut.

Hva slags hund drev dere oppdrett av? (noen ganger er jeg ikke helt sikker på hva man kan skrive her og ikke så om det blir for privat info så får du bare la være å svare :))

Skrevet

Kona var vel en særinntresse en stund, tror jeg nok ja.

Skrevet

Hmm

Noen ganger har jeg lurt på det samme selv ;)

Kanskje forbudet ditt opphører snart, om en måneds tid, eller kanskje to. Jeg håper ihvertfall det ;)

Skrevet

Hmm

Hehe jeg tviler. Etter hva jeg har lest på dol om asberger kjenner jeg meg ikke igjen. Det eneste jeg kjenner meg igjen i er at jeg blir veldig opptatt av spesielle tema, mer enn de fleste. Slik har jeg alltid vært

Autismemisjonering hehe. Søtt ord:)

Bilnummre er kult da selv for ikke-asberger folk som meg:) ! Husker det meste enda faktisk ;)

Skrevet

Nei, det tør jeg ikke. Tror jeg hadde stilt så høye krav til kjøperene at jeg hadde blitt sittende med alle valpene selv :P Haha...det hadde tatt seg ut.

Hva slags hund drev dere oppdrett av? (noen ganger er jeg ikke helt sikker på hva man kan skrive her og ikke så om det blir for privat info så får du bare la være å svare :))

Da kan en bare sktive en privet meldning . Vi har nesten alltid hett hund, både store og små.tror det hsr vært viktig for barna å vokse opp med dyr generelt.vi mest oppdrett med tibtansk spaniel, det var små praktiske å stelle med, og så var de også hardføre, Nå har vi kongepuddel og kinesisk nakehund, litt av en kombinasjon det.
Skrevet

Hvorfor er du så interessert i dette?

Kunne jo spørre om det samme,men kan spørre horfor er du så intressert å vite hvorfor han er så intressert dette med særinteresser?

Madelenemie
Skrevet

Hehe jeg tviler. Etter hva jeg har lest på dol om asberger kjenner jeg meg ikke igjen. Det eneste jeg kjenner meg igjen i er at jeg blir veldig opptatt av spesielle tema, mer enn de fleste. Slik har jeg alltid vært

Autismemisjonering hehe. Søtt ord:)

Bilnummre er kult da selv for ikke-asberger folk som meg:) ! Husker det meste enda faktisk ;)

Hm.

Ok visste ikke at NT mennesker likte og var så opptatt av tall og systemer.

Vi er alle veldig opptatt av numre, barna trenger feks ikke å legge inn mobilnumre på mobilene sine, de husker alle koder fra koder på sjeldent brukte bankkort, til tall kontonumre etc, datoer, bilnumre, og referansenummer m.m., de husker alle numre, bedre enn meg,

men jeg har mye annet å tenke på for tiden.

Jeg trodde jeg hadde mistet min gode hukommelse, men det er mer det at jeg MÅ huske på så mye annet.

:-)

Skrevet

Hm.

Ok visste ikke at NT mennesker likte og var så opptatt av tall og systemer.

Vi er alle veldig opptatt av numre, barna trenger feks ikke å legge inn mobilnumre på mobilene sine, de husker alle koder fra koder på sjeldent brukte bankkort, til tall kontonumre etc, datoer, bilnumre, og referansenummer m.m., de husker alle numre, bedre enn meg,

men jeg har mye annet å tenke på for tiden.

Jeg trodde jeg hadde mistet min gode hukommelse, men det er mer det at jeg MÅ huske på så mye annet.

Jeg er ikke opptatt av systemer. Var bare veldig opptatt av biler som liten :)

Så bra dere husker numre så godt, det er en bra fordel:)

Jeg sliter med å huske slikt.

Håper du bare tar pauser også:)

Er ikke bra tenke alt formye

skjønner den. Hukommelsen kan noen ganger føles dårlig i slike perioder. Men jeg tror du har god hukommelse :)

Madelenemie
Skrevet

Noen ganger har jeg lurt på det samme selv ;)

Kanskje forbudet ditt opphører snart, om en måneds tid, eller kanskje to. Jeg håper ihvertfall det ;)

Jeg heier på deg og en diagnose da :ph34r:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...