Gå til innhold

depresjon vs slitenhet

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet

Dette er virkelig ikke kritikk fra min side. Jeg førsøker å hjelpe deg.

Jeg blir veldig i tvil om hvor mye hjelp du egentlig ønsker da du har en tendens til å avslutte trådene dine slik : " Takk for at dere bryr dere"

For meg så virker det som det viktigste for deg er at vi bryr oss, men at innholdet i det vi sier ikke er så viktig rent bortsett fra trøsten.

Det hjelper ikke med trøst på lengre sikt. Du blir ikke mindre sliten av det.

Jeg husker ei jeg jobbet sammen med en gang. Hun hadde så vondt i skuldrene og ville prøve fysioterapeut. Dagen etter lurte jeg på hvordan det hadde gått og hun svarte : - Jo det gjorde så godt å snakke med han. Han var så forståelsesfull og hun fortsatte å snakke om hvor varm og forståelsesfull han var.

Jeg fikk ikke noe svar på hvordan det gikk med skuldrene.

Skrevet

Du må ikke si til sjefen din hvorfor du går til lege.  Hvis du føler at du må det så er det noe helt spesielt.  Du kan da lage hvilken som helst forklaring som at du har vondt i storetåa, skulderen eller skal til gynekolog.

Hvis motet svikter hver gang så har du skrekk eller angst for leger og det kan det være en grunn til.  Jeg vet ikke hva du har skrevet før, men du kan gå til lege uansett om du er sliten eller deprimert.  Du kan ringe til kirkens nødtlf. eller nødtlf. til mental helse og snakke anonymt om at motet svikter.  Du kan gå eller ringe til legevakten utenom dagtid og få råd. 

Hvorvidt du er overvektig eller ikke tror jeg har mer med din opplevelse av deg selv enn hvordan du føler deg, men jeg har ikke sett hva du har skrevet om det.  Det finnes mange overvektige mennesker som har det utmerket med seg selv.

Skrevet

At jeg viser at jeg setter pris på svar jeg får her inne, har ingenting med trøst å gjøre. Hvis det oppfattes slik, gidder ikke jeg å bruke dol mer.

Jeg spør om råd, slik mange andre her inne gjør.

Takk til dere som har svart på det jeg spør om.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig i tvil om hvor mye hjelp du egentlig ønsker da du har en tendens til å avslutte trådene dine slik : "Takk for at dere bryr dere"

Er det så galt?  hww har fått mye kjeft her tidligere fordi hun hadde for store forventninger til å få svar og at de måtte komme fort.  Kanskje det er grunnen til at hun nå skriver litt mer ydmykt? 

Det er mange her som har temaer som går igjen.  Ikke alle er så ekstremt oppegående og quickfixende som deg.  Hvorfor syntes du det var nødvendig å trekke inn vekten hennes?

Anonymous poster hash: d8f35...427

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hviler hver dag jeg har fri. 

Hvorfor kan du ikke gå til legen på en fridag?

Anonymous poster hash: 3aa41...0d0

Skrevet

Vi har alle forskjellige terskel for hvor mye vi takler i livet før vi får problemer. Men det finnes en del ting som kan gi selv den sterkeste store problemer. Jeg ser på enkelte svar som er mye basert på ts sine tidligere innlegg. En må tenke på at det også for brukere som har slitt over mange år kan oppleve ting som selv den sterkeste vil få problemer med. Jeg har selv flere ganger blitt frustrert og følt meg misforstått på grunn av at jeg ikke kan skrive detaljert hva problemet er på et nettforum.

Skrevet

Jeg er enig i at det var unødvendig å trekke inn vekten hennes.  Forsto ikke helt poenget, men fikk følelsen av at det var et superslankt menneske som skrev det selv om jeg har ingen anelse.

Skrevet

Kan ikke psykisk syke være sterke mennesker?  Er det svakhet å ha psykiske problemer?  Hva med prolaps i ryggen eller gallesteiner er det tegn på svakheter?

AnonymBruker
Skrevet

Forsto ikke helt poenget, men fikk følelsen av at det var et superslankt menneske som skrev det selv om jeg har ingen anelse.

Det har du helt rett i.

Anonymous poster hash: d8f35...427

Skrevet

Kan ikke psykisk syke være sterke mennesker?  Er det svakhet å ha psykiske problemer?  Hva med prolaps i ryggen eller gallesteiner er det tegn på svakheter?

Det er kanskje de psykisk syke som er sterkest. De friske hadde kanskje ikke taklet det de går igjennom.

Håper du forsto hva jeg ville frem til med innlegget selv om jeg ordla meg litt dårlig.

Nicklusheletida
Skrevet

Det var kanskje unødvendig å dra inn vekten. Jeg vet ikke en gang om det er et problem lenger.

Poenget var bare at hvis hww vet hun har gjort selv det hun kan for å forebygge plager og slitenhet og det likevel ikke hjelper, så MÅ hun dra til legen.

Hww, du kommer ikke utenom det. Du har skrevet her før om dette og heller ikke da hadde du mot til å snakke med legen. Du ser at problemet ikke har løst seg siden den gang ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...