Gå til innhold

NHD

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere dersom en pasient forteller at hun ikke orker mer, og så oppfattes dette av dere som tegn på EUPF/frustrasjon - hvilket fører til at dere ikke tar henne på alvor - Og så viser det seg at pasienten gjorde alvor av tankene og planene likevel?

Hva tenker dere i slike tilfeller? Hva gjør dere etterpå?

Anonymous poster hash: 60738...3c3

AnonymBruker
Skrevet

Tipper de tenker at det var trist, men at det var eget valg. Ellers kondolerer de vel til familien. Er jo dem er verst  for.

Anonymous poster hash: 44aa3...449
Skrevet

Hva gjør dere dersom en pasient forteller at hun ikke orker mer, og så oppfattes dette av dere som tegn på EUPF/frustrasjon - hvilket fører til at dere ikke tar henne på alvor - Og så viser det seg at pasienten gjorde alvor av tankene og planene likevel?

Hva tenker dere i slike tilfeller? Hva gjør dere etterpå?

Hva slags utsagn er dette "jeg orker ikke mer". Orker ikke mer av hva? Hvis du med slike utsagn mener å fortelle folk rundt deg at du planlegger å ta livet av deg, så kan du vel like gjerne si det i stedet for å komme med antydninger.

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags utsagn er dette "jeg orker ikke mer". Orker ikke mer av hva? Hvis du med slike utsagn mener å fortelle folk rundt deg at du planlegger å ta livet av deg, så kan du vel like gjerne si det i stedet for å komme med antydninger.

jeg lurte fordi jeg vet om folk som ikke har blitt hørt av behandleren sin, og da lurte jeg på hva behandlerne tenker når slike tragiske ting skjer. Eller er de så selvsikre og ufeilbarlig at de ikke føler noen selvkritikk.

Nicklusheletida
Skrevet

Hva mener du med å ikke bli hørt / tatt på alvor i denne situasjonen ?

Var det noe behandlerne skulle ha gjort som de ikke gjorde ?

De tar vel selvkritikk og skjerper rutinene hvis de mener det er grunn for det.

Skrevet

jeg lurte fordi jeg vet om folk som ikke har blitt hørt av behandleren sin, og da lurte jeg på hva behandlerne tenker når slike tragiske ting skjer. Eller er de så selvsikre og ufeilbarlig at de ikke føler noen selvkritikk.

Hvorfor lurer du egentlig på det? Det du skriver får meg til å assosiere til når barn skal rømme hjemmefra slik at foreldrene skal sitte igjen og sørge.

Generelt sett så vet erfarne behandlere at det er nødvendig å ta noe risiko for å kunne hjelpe mennesker med gjentagende tanker om å ta sitt eget liv: http://psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=209514&a=2

Skrevet

Det har skjedd med meg. Jeg ble ikke tatt på alvor selvom jeg sa jeg var redd, og viste det ville skje. Det endte med at to dager senere skjedde det jeg fryktet. Og etterfulgt av pumping, motgift i to dager.

Hvordan alle ser på det aner jeg ikke. Men har fått unnskylding fra noen profesjonelle heldigvis.

Skrevet

Varier. Noen tar selvkritikk, mens ande mener de aldri tar feil avgjørelser

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...