Gå til innhold

Diagnoser

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Schizoaffektiv er vel ikke like alvorlig som schizofreni og har gode utsikter?

Gjest Liten40
Skrevet

Schizoaffektiv er vel ikke like alvorlig som schizofreni og har gode utsikter?

Jeg har schizoaffektiv-diagnose. Det regnes vel som litt mindre alvorlig enn schizofreni, men "verre" enn bipolar. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg har schizoaffektiv-diagnose. Det regnes vel som litt mindre alvorlig enn schizofreni, men "verre" enn bipolar. 

Da er det jo håp :)

Gjest Liten40
Skrevet

Det er alltid håp. Noe forandrer seg alltid. Noe går litt opp og ned. Noe vil alltid være litt vanskelig, men kanskje man finner måter å leve med det. Leve med seg selv.

Skrevet

Jeg vil nå si att det ikke er sykdommen det kommer an på, men graden av den. Slik att jeg mener en angstlidelse, kan være minst like plagsom som en lett psykoselidelse. Og videre kan for eksempel bipolar lidelse være like ødeleggende som den tyngste schizofreni.

En ekstrem tvangslidelse kan være like ille som en alvorlig psykose osv..

Skrevet

Ja, hvis de kategoriseringene man har gjort seg fører til at man kan slutte noe mer, noe ut over de foreliggende symptomene.

stjernestøv
Skrevet

Det er alltid håp. Noe forandrer seg alltid. Noe går litt opp og ned. Noe vil alltid være litt vanskelig, men kanskje man finner måter å leve med det. Leve med seg selv.

Ja bare man slipper medisiner så...det er jo en ekkel tilværelse. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg vil nå si att det ikke er sykdommen det kommer an på, men graden av den. Slik att jeg mener en angstlidelse, kan være minst like plagsom som en lett psykoselidelse. Og videre kan for eksempel bipolar lidelse være like ødeleggende som den tyngste schizofreni.

En ekstrem tvangslidelse kan være like ille som en alvorlig psykose osv..

Ja du har et poeng her. 

stjernestøv
Skrevet

Ja, hvis de kategoriseringene man har gjort seg fører til at man kan slutte noe mer, noe ut over de foreliggende symptomene.

Slutte noe mer?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...