AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 Skrevet 18. mars 2015 Hei Har noen av dere erfaring med terapi som ikke har virket? Jeg sliter med GAD og OCD (og depresjoner) og har vært til behandling på et angstsenter med veldig høy kompetanse. Behandlingen har i hovedsak vært kognitiv og metakognitivterapi. Nå har de valgt å avslutte behandlingen fordi jeg ikke hadde tilstrekkelig utbytte av den. Det er et veldig stort nederlag for meg ,og jeg føler nå at det ikke er noe håp for meg. Om ikke disse kan hjelpe meg, som sitter på noen av den beste komeptansen som finns, hvem kan da hjelpe meg? Et annet spørsmål: Har dere opplevd at OCD/GAD/Depresjoner har blitt verre uten noen tilsynelatende grunn og uten endring av medisiner=? Anonymous poster hash: 949ac...aff Anonymous poster hash: 949ac...aff 0 Siter
frosken Skrevet 18. mars 2015 Skrevet 18. mars 2015 Fikk du noen råd med deg fra senteret om videre behandling? Generelt sett så kan det være greit å huske at det er mange som har prøvd ulike former for behandling (og flere behandlere) før de opplever tydelig endring. Noen ganger kan det også være konstruktivt med pause i behandling, for så å starte opp igjen etter noe tid. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 Skrevet 18. mars 2015 "Det er et veldig stort nederlag for meg ,og jeg føler nå at det ikke er noe håp for meg. Om ikke disse kan hjelpe meg, som sitter på noen av den beste komeptansen som finns, hvem kan da hjelpe meg?" Det høres sikkert ut som en floskel, men svaret er og har alltid vært deg selv. Du har sikkert, gjennom terapi lært mye (teknikker osv) som du nå aktivt kan ta i bruk på veien ut. Det er alltid håp! Kanskje du skal lete litt etter noen støttespillere. Det er ikke alltid "spesialistene" er det riktige. Anonymous poster hash: bb94f...ad1 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 18. mars 2015 Skrevet 18. mars 2015 Det er synd at du som pasient føler det som et nederlag at behandling ikke har virket. Det har du ikke grunn til. Denne behandlingen, med disse terapeutene, virket ikke på deg. Ville du følt det som et nederlag hvis du ikke følte effekt av en type antidepressiva? Hvis du er motivert kan du forsøke behandling innen en annen terapiretning for å se om det har bedre effekt på deg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 Skrevet 18. mars 2015 Frosken: Jeg fikk beskjed om at jeg ikke skulle ha noe mere behandling,men øve på teknikkene. så jeg føler meg litt overlatt til meg selv. Angsten/depresjonen har dessuten blitt verre de siste månedene.(muligens fordi jeg slutta m wellbutrin. Tok d sammen m efexor, nå tar jeg bare efexor) Tusen takk for svar fra alle. Anonymous poster hash: 949ac...aff 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.