Gjest Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 jeg har lenge studert psykiatri, og går nå over til nervesystemet. Kanskje jeg der kan finne svaret og løsningen. Sannsynligvis var jeg borti en depresjon i høst, men når jeg startet opp igjen med fluoksetin ble jeg bedre. Men ikke bra. Jeg har vært mye depressiv etterpå også. Når jeg ser tilbake på de siste månedene så er det helst bare når jeg får den indre uroen jeg blir depressiv, orker ikke leve lenger osv. Når uroen slipper taket er jeg meg selv igjen. Jeg går nesten konstant med mer eller mindre muskelspenninger. Nå lurer jeg på om det kan være de som utløser uroen de gangene jeg ikke har noen annen fornufig forklaring. Jeg skrev litt om det i et annet innlegg, men prøver å få samlet det litt. Er det noen som har litt tanker, informasjon eller linker som kan gi meg litt mer forståelse om sammenheng mellom det autonome nervesystemet og det jeg sliter med? Det kan jo også være andre ting, men det er veldig mye kroppslige symtomer jeg har. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Noen som kjenner til rosenbehandling? http://rosenbehandling.com/vi-jobber-egentlig-med-det-autonome-nervesystemet/ 0 Siter
frosken Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 I stedet for å bruke så enormt mye tid på å gruble på dette (inklusive omfattende googling), så synes jeg du skal be fastlegen om en gjennomgang av dine fysiske symptomer. Insister på at du vil diskutere muligheten for at symptomer kan stamme fra noe annet enn din bipolare lidelse, slik at du evt. kan legge deg fra deg igjen. Hvis fastlegen synes det er relevant, så kan han jo også henvise deg til en nevrolog. Du kan også be fastlegen vurdere om noen av dine medikamenter kan gi deg bivirkninger som leder til den typen symptomer du er plaget av. Jeg synes du skal våge å kreve såpass mye plass og tid hos fastlegen at dere får gått gjennom dette, i stedet for at du bruker måneder og år av ditt liv til å gruble over det - uten å diskutere det med en fagperson. 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Jeg spenner også musklene mye, spesielt under costalbuen, føles som jeg har et belte som strammer der. Det er vanskelig å slappe av, og føler jeg hele tiden er i beredskap i kroppen min, bortsett fra at jeg sovner lett og sover godt. Jeg har hatt stor hjelp av shaktimatte ( høres kanskje enkelt ut).. Men når jeg legger meg på den, blir jeg veldig trøtt og avslappa. Så når jeg kjenner angst-stramningene kommer legger jeg meg på den. Har du prøvd det? 0 Siter
Gjest Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 I stedet for å bruke så enormt mye tid på å gruble på dette (inklusive omfattende googling), så synes jeg du skal be fastlegen om en gjennomgang av dine fysiske symptomer. Insister på at du vil diskutere muligheten for at symptomer kan stamme fra noe annet enn din bipolare lidelse, slik at du evt. kan legge deg fra deg igjen. Hvis fastlegen synes det er relevant, så kan han jo også henvise deg til en nevrolog. Du kan også be fastlegen vurdere om noen av dine medikamenter kan gi deg bivirkninger som leder til den typen symptomer du er plaget av. Jeg synes du skal våge å kreve såpass mye plass og tid hos fastlegen at dere får gått gjennom dette, i stedet for at du bruker måneder og år av ditt liv til å gruble over det - uten å diskutere det med en fagperson. Det nytter ikke å snakke med fastlegen om slikt. Jeg har prøvd. Må nok være en helt annen type enn jeg er for å klare å komme skikkelig igjennom med et slikt tema. Snakke lett overfladisk er noe annet, men jeg blir ikke så mye klokere av det. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Jeg spenner også musklene mye, spesielt under costalbuen, føles som jeg har et belte som strammer der. Det er vanskelig å slappe av, og føler jeg hele tiden er i beredskap i kroppen min, bortsett fra at jeg sovner lett og sover godt. Jeg har hatt stor hjelp av shaktimatte ( høres kanskje enkelt ut).. Men når jeg legger meg på den, blir jeg veldig trøtt og avslappa. Så når jeg kjenner angst-stramningene kommer legger jeg meg på den. Har du prøvd det? Jeg har ikke prøvd den. Har heller ikke hørt om den. Hvis det da ikke er den de kaller spikermatten. 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Jeg har ikke prøvd den. Har heller ikke hørt om den. Hvis det da ikke er den de kaller spikermatten. Ja, det er det samme som spikermatte. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 (endret) Ja, det er det samme som spikermatte. Kan du ha den i stresslessen også. Det er når jeg skal sette meg ned å slappe av på kvelden det plager meg mest. Jeg har merket at epilator også kan ha effekt når det er lenge siden jeg har brukt den, men jeg kan ikke sitte i stuen med den. Det er helst bare mens jeg bruker den at det er effektivt. Endret 21. mars 2015 av Blomster 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Ja, det kan du. Du bare legger den bak ryggen din. Du kan også ligge på den på magen. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Ja, det kan du. Du bare legger den bak ryggen din. Du kan også ligge på den på magen. Jeg prøver å finne ut hvor jeg får tak i. Må det bestilles på nett eller er det butikker som selger de? 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 http://www.solidago.no/public.aspx?pageid=62556 0 Siter
DoleMari Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Flere butikker har den. Både Clas Ohlsson og helsekostbutikker bl.a. Tror jeg ville gått for helsekost. Kan også bestille den på nett. Bare å google:) Jeg har hatt min i mange år, og den er nesten ikke utslitt ( var litt dyr den gang da). Får rimeligere utgaver også. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. mars 2015 Skrevet 21. mars 2015 Flere butikker har den. Både Clas Ohlsson og helsekostbutikker bl.a. Tror jeg ville gått for helsekost. Kan også bestille den på nett. Bare å google:) Jeg har hatt min i mange år, og den er nesten ikke utslitt ( var litt dyr den gang da). Får rimeligere utgaver også. Takk. Jeg fikk litt tro på den. Kom til å tenke på at psykologen engang nevnte at det var en som hadde begynt å bruke matten som et alternativ til selvskading. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 Ja, det er det samme som spikermatte. Jeg klarer ikke å finne noen butikker som selger den lengre. Vet du om noen? 0 Siter
DoleMari Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 Jeg klarer ikke å finne noen butikker som selger den lengre. Vet du om noen? http://www.importpris.no/akutrykk-spikermatte 0 Siter
Gjest Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 http://www.importpris.no/akutrykk-spikermatte Da var den bestilt. Håper det var et seriøst firma. Det var ukjent for meg. 0 Siter
DoleMari Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 Da var den bestilt. Håper det var et seriøst firma. Det var ukjent for meg. Det var det eneste jeg fant. Det virker seriøst, så tror nok du får den i posten. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. mars 2015 Skrevet 23. mars 2015 (endret) Det var det eneste jeg fant. Det virker seriøst, så tror nok du får den i posten. Håper jeg vil få effekt av den. Jeg har litt tro på at den kan hjelpe litt på noen av akkurat de problemene jeg har, selv om jeg ikke tror at den heller kan løse alt. Endret 23. mars 2015 av Blomster 0 Siter
Gjest Skrevet 25. mars 2015 Skrevet 25. mars 2015 Det var det eneste jeg fant. Det virker seriøst, så tror nok du får den i posten. Det er nok seriøst. For jeg fikk den allerede i dag 0 Siter
DoleMari Skrevet 25. mars 2015 Skrevet 25. mars 2015 Det er nok seriøst. For jeg fikk den allerede i dag Så bra! Håper du har nytte av den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.