Gå til innhold

Hjelp, panikk NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har panikk av mine tanker. , ikke ignorer meg vær så snill. Jeg vil ha hjelp

For noen uker tilbake onanerte jeg, og jeg hadde tanker om å gjøre det på nytt ellers kan jeg bli avslørt og mobbet på dommedag. Men jeg klarte å stå i mot, og jeg mestret at angsten gikk ned. Og dagene gikk bra, har begynt på seroquel depot og syns den hjelper. 

Men idag fikk jeg ereksjon, og dette betyr for meg  at jeg MÅ onanere hver gang jeg får ereksjon. Itilegg så så jeg på låra mine med buksa på, betyr dette at jeg må onanere på nytt slik at at jeg så på låra mine gjerningen blir borte? og dekket over?

Frykten er; At om jeg får kone i fremtiden skal spørre, '' Du hvordan var din siste seksuelle aktivitetet med deg selv'' Skal jeg da svare jo, jeg så på låra mine og fikk ereksjon eller lignende''  Da vil jo hun le av meg og slå opp med meg. Derfor tvinger tankene meg til å onanere slik at det nullstilles og at siste gjerningen er onani, som kona kan takle. Men det at jeg så på låra mine takler hun ikke, derfor må jeg onanere, hver gang jeg ser låra mine, jeg blir jo helt utslitt. 

Jeg klarer ikke å følge den reglen at ''gjort er gjort'' og se fremover. Jeg tenker om jeg gjør feil må dette gjøres med stil. Jeg tenker at det at jeg så på lårene mine gir et dårlig inntrykk av meg. Jeg er så redd for at barna mine skal si på dommedag ( om jeg får barn )  At ''Pappa du så på låra dine, og onanerte ikke for å bevise verden at du ikke er homo''' Jeg tenker at folk rundt meg forventer at jeg onanerer etter å ha sett låra mine, for å bevise at jeg ikke er homo.

Jeg vil at siste seksuell aktivitet som jeg utfører skal være onani, om jeg ser på låra mine og får seksuelle tanker må jeg onanere , slik at siste gjerningen blir onani, og ikke ''sett på låra''.

Det jeg beskriver nå, hva oppfatter DU/DERE det som?

Jeg var så glad da jeg fikk kontroll på tankene, jeg gledet meg til sommer og skulle begynne å trene på treningsstudio, men så idag skjedde dette, og jeg er helt nedbrutt nå... og sliter virkelig... tenker at sommern er ødelagt, og sliter med angst som gjør at jeg svetter ganske mye fra panna.. 

Dersom DU onanerer og deretter feks får ereksjon og du ser på rumpa di eller låra dine, må du da onanere på nytt for å bevise verden at du ikke er homo? eller hadde du ikke onanert på nytt?

AnonymBruker
Skrevet

Bør jeg bare overse tankene og bestemme meg for å bli kvitt dette? og stå i mot? eller skal jeg onanere på nytt for å bevise verden at jeg er normal og ikke homo?? 

Anonymous poster hash: b1b15...0b5
Skrevet

Klarer du å overse tankene er du langt på vei. Å følge tvangstankene ved å gjøre det på nytt, vel det bare forverrer det. For du får garantert en "feil" da også.. Slik er det tvangstanker virker.....  Tvangstanker er en evig runddans, og å hele tiden prøve å gjøre tvangstanken (i ditt tilfelle onani), korrekt, vil bare føre til nye feil.... Det er selvfølgelig veldig vanskelig å stå i mot, men det er det eneste som hjelper.....

Skrevet

Klarer du å overse tankene er du langt på vei. Å følge tvangstankene ved å gjøre det på nytt, vel det bare forverrer det. For du får garantert en "feil" da også.. Slik er det tvangstanker virker.....  Tvangstanker er en evig runddans, og å hele tiden prøve å gjøre tvangstanken (i ditt tilfelle onani), korrekt, vil bare føre til nye feil.... Det er selvfølgelig veldig vanskelig å stå i mot, men det er det eneste som hjelper.....

Det er veldig vanskelig. Noen må si om dette er rein ocd eller med psykose. Denne situasjonen med onani er vanskelig å håndtere, ocd med vaske henda er lett å stå i mot Denne her er det mye tanker om å bli latterligjort på dommedag, jeg tror det skal skje, og er ganske sikker. i dette tilfellet får jeg aldri å oppleve mestringsopplevelse av å stå i mot, fordi jeg får ikke vite om det skjer eller ikke FØR JEG ER DØD..... i andre ocd så vasker man henda og kan oppleve at ingenting skjer , at man feks ikke blir smitta... men i mitt tilfelle kan jeg jo ikke oppleve at jeg ikke blir latterliggjort før jeg er død? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig. Noen må si om dette er rein ocd eller med psykose. Denne situasjonen med onani er vanskelig å håndtere, ocd med vaske henda er lett å stå i mot Denne her er det mye tanker om å bli latterligjort på dommedag, jeg tror det skal skje, og er ganske sikker. i dette tilfellet får jeg aldri å oppleve mestringsopplevelse av å stå i mot, fordi jeg får ikke vite om det skjer eller ikke FØR JEG ER DØD..... i andre ocd så vasker man henda og kan oppleve at ingenting skjer , at man feks ikke blir smitta... men i mitt tilfelle kan jeg jo ikke oppleve at jeg ikke blir latterliggjort før jeg er død? 

Hvorfor kan du tro på gud? Du får ikke det bekreftet før du eventuelt er død.

Anonymous poster hash: 07f28...2a8

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette må du ta opp med den faste behandleren din.

Skrevet

Dette må du ta opp med den faste behandleren din.

Forskjellsbehandling.

Du sier ikke til de andre i forumet '' dette må du ta opp med den faste behandleren din''

bare for det er vanskelig å svare på dette, kan du heller si at dette er en vanskelig sak. 

helt urimelig at slike sykdommer skal være egnet som tilregnelig. 

AnonymBruker
Skrevet

"Egnet som tilregnelig "? Har sagt det før ,du har tvangstanker men ønsker å bli kjent utilregnelig for å slippe straff. Stemmer ikke det?

Men det er ingen her som kan hjelpe deg med å finne ut om du er tilregnelig eller ikke, det skjer i kontakt med andre enn de som skriver her.

Her kan du kanskje få noen råd om hvordan håndtere tvangstanker og kanskje noen har noe lurt å komme med når det gjelder å minske agresiviteten mot kvinner som jobber i det offentlige. Ellers kan nok ingen gi deg gode råd og det vet du nok for du har spurt om det samme flere ganger før.

Anonymous poster hash: 865b6...103

Skrevet

Jeg har panikk av mine tanker. , ikke ignorer meg vær så snill. Jeg vil ha hjelp

For noen uker tilbake onanerte jeg, og jeg hadde tanker om å gjøre det på nytt ellers kan jeg bli avslørt og mobbet på dommedag. Men jeg klarte å stå i mot, og jeg mestret at angsten gikk ned. Og dagene gikk bra, har begynt på seroquel depot og syns den hjelper. 

Men idag fikk jeg ereksjon, og dette betyr for meg  at jeg MÅ onanere hver gang jeg får ereksjon. Itilegg så så jeg på låra mine med buksa på, betyr dette at jeg må onanere på nytt slik at at jeg så på låra mine gjerningen blir borte? og dekket over?

Frykten er; At om jeg får kone i fremtiden skal spørre, '' Du hvordan var din siste seksuelle aktivitetet med deg selv'' Skal jeg da svare jo, jeg så på låra mine og fikk ereksjon eller lignende''  Da vil jo hun le av meg og slå opp med meg. Derfor tvinger tankene meg til å onanere slik at det nullstilles og at siste gjerningen er onani, som kona kan takle. Men det at jeg så på låra mine takler hun ikke, derfor må jeg onanere, hver gang jeg ser låra mine, jeg blir jo helt utslitt. 

Jeg klarer ikke å følge den reglen at ''gjort er gjort'' og se fremover. Jeg tenker om jeg gjør feil må dette gjøres med stil. Jeg tenker at det at jeg så på lårene mine gir et dårlig inntrykk av meg. Jeg er så redd for at barna mine skal si på dommedag ( om jeg får barn )  At ''Pappa du så på låra dine, og onanerte ikke for å bevise verden at du ikke er homo''' Jeg tenker at folk rundt meg forventer at jeg onanerer etter å ha sett låra mine, for å bevise at jeg ikke er homo.

Jeg vil at siste seksuell aktivitet som jeg utfører skal være onani, om jeg ser på låra mine og får seksuelle tanker må jeg onanere , slik at siste gjerningen blir onani, og ikke ''sett på låra''.

Jeg var så glad da jeg fikk kontroll på tankene, jeg gledet meg til sommer og skulle begynne å trene på treningsstudio, men så idag skjedde dette, og jeg er helt nedbrutt nå... og sliter virkelig... tenker at sommern er ødelagt, og sliter med angst som gjør at jeg svetter ganske mye fra panna.. 

Dersom DU onanerer og deretter feks får ereksjon og du ser på rumpa di eller låra dine, må du da onanere på nytt for å bevise verden at du ikke er homo? eller hadde du ikke onanert på nytt?

Dette er ikke rasjonelle tanker.

1) Du blir gjort narr av på dommedag : Du vet ikke om det finnes noen Gud, eller dommedag, eller himmel. Dette er bare en menneskelig teori, noe ingen kan bevise.

2) Du tror din fremtidige kvinne/kjæreste skal spørre deg om hvordan din seksuelle situasjon med deg selv var: Hun kommer nok neppe til å spørre om det, da det ikke er vanlig å fortelle/spørre om. Og det er i såfall bare en bagatell, men en sak du tror er sant. En teori som DU tror på, men som ikke finnes rot i virkeligheten. Altså, den er ikke rasjonell, men for deg er den det.

3) Dine barn kommer til å si at du er homo for at du så på lårene dine: Igjen, dette er forhåpentligvis ikke noe de får vite, eller har godt av å vite. Det er en urasjonell tanke, og grubletanker som du har spinnet om til å bli virkelige. All denne problemstillingen er problemer du har skapt i hodet ditt, og ikke noe som er reelt.

Eneste måten du får hjelp til å bli kvitt dette, er at du går inn i deg selv og stopper disse tankene. Fordi, det er bare tanker! Det er ikke slik at tanker er virkeligheten, eller er sant. Det er teorier/bekymringer som du skaper deg selv. At du må onanere på nytt får du velge selv, men det bør ikke ha rot i tvangstanker slik som du har. Jeg vet du får hjelp, og dette er større problemer enn et forum kan løse. Så du trenger hjelp, men du kan prøve å hjelpe deg selv med å innse at dette ikke er rasjonelle tanker :)

Skrevet

Dette er ikke rasjonelle tanker.

1) Du blir gjort narr av på dommedag : Du vet ikke om det finnes noen Gud, eller dommedag, eller himmel. Dette er bare en menneskelig teori, noe ingen kan bevise.

2) Du tror din fremtidige kvinne/kjæreste skal spørre deg om hvordan din seksuelle situasjon med deg selv var: Hun kommer nok neppe til å spørre om det, da det ikke er vanlig å fortelle/spørre om. Og det er i såfall bare en bagatell, men en sak du tror er sant. En teori som DU tror på, men som ikke finnes rot i virkeligheten. Altså, den er ikke rasjonell, men for deg er den det.

3) Dine barn kommer til å si at du er homo for at du så på lårene dine: Igjen, dette er forhåpentligvis ikke noe de får vite, eller har godt av å vite. Det er en urasjonell tanke, og grubletanker som du har spinnet om til å bli virkelige. All denne problemstillingen er problemer du har skapt i hodet ditt, og ikke noe som er reelt.

Eneste måten du får hjelp til å bli kvitt dette, er at du går inn i deg selv og stopper disse tankene. Fordi, det er bare tanker! Det er ikke slik at tanker er virkeligheten, eller er sant. Det er teorier/bekymringer som du skaper deg selv. At du må onanere på nytt får du velge selv, men det bør ikke ha rot i tvangstanker slik som du har. Jeg vet du får hjelp, og dette er større problemer enn et forum kan løse. Så du trenger hjelp, men du kan prøve å hjelpe deg selv med å innse at dette ikke er rasjonelle tanker :)

Hei. Siste nytt at jeg ikke har så mye tanker om onani fortiden, fordi jeg fikk en bra avslutning som jeg ønsket. Nå har ikke kvinnene noe å le av, jeg gir dem ikke mulighet

Det som skjer nå at jeg blir angrepet heledagen med slike tanker, feks om jeg klør, så tenker jeg at det er kanskje siste gang jeg klør på dette stedet på kroppen så jeg må ikke få noen i tankene. Så sier tankene til meg at jeg tenkte at jeg var svak og akutt psykiatrien er sterke. Så må jeg klø og holde henda så de ikke treffer magen, og se opp mot veggen og tenke på ansiktet mitt, for da får jeg ikke tanker om akutt psykiatri. De vil få overtak om jeg lar dem få i tankene mine. Så på dommedag vil de bruke dette mot meg.

Så etter det, dusjet jeg og så tilfeldigvis på låra mine, så tenkte jeg kanksje det er siste gang i livet jeg skal se på låra mine. Da må jeg se på låra mine og ikke få noen tanker, kun tenke på ansiktet mitt. For da vil ikke kvinner ha mulighet til å plage meg på dommedag og storskjerm. 

Så jeg blir veldig angrepet.

Det er skremmende å tenke at jeg gjør dette for siste gang i livet, og om jeg får feil tanker så vil det bli avslørt. JEg tror veldig mye på disse tankene....

Skrevet (endret)

Slette det jeg skrev og postet det på nytt, for jeg glemte å sitere TS..

Endret av helseangst
Skrevet (endret)

Hei, det blir kanskje feil av meg å svare på dette, for jeg er ingen ekspert, men jeg får så utrolig vondt av deg for det må være forferdelig å ha det sånn. Jeg vet ingenting om bakgrunnen din eller hva slags hjelp du får, så nå gjentar jeg sikkert ting du har hørt før.

For meg høres ikke dette ut som ren ocd. Jeg har slitt med ocd i mange år og har hatt veldig dårlige perioder, men jeg klarte alltid å se det irrasjonelle i tankene mine, og jeg skjønte at det var angsten som spilte meg et puss. Ihvertfall til en viss grad. Men dette har variert veldig. Jeg har lest at man kan ha såpass sterk ocd at det kan minne om psykose. Kan det være dette? Hva har behandleren din sagt? Du tror så mye på tankene dine at de tar over livet ditt, så hadde jeg vært deg hadde jeg bedt om en frivillig innleggelse for en periode. Da vil du få riktig medisin og god hjelp. Jeg var selv innlagt for ocd i et par måneder, og dette hjalp meg utrolig mye. Jeg turte å prøve ut medisiner, og jeg fikk daglig oppfølging og hjelp. Når du har det så forferdelig som du har det nå hjelper det ikke med samtaler én gang i uka, du må få ordentlig intensiv behandling. Jeg var utrolig redd for innleggelsen i forkant, og det føltes som om bunnen var nådd, men jeg er så utrolig glad for at jeg turte å gjennomføre det oppholdet. Jeg trodde aldri at jeg kom til å føle meg normal igjen, og at livet mitt var over, men jeg tok grundig feil. Ting BLIR bedre, men da må du tvinge deg selv til å stole på behandleren og gjennomføre det du blir oppfordret til å gjøre. Jeg hadde også mange tanker om døden før, og så for meg de ekleste scenarioer som kanskje ventet meg. Jeg hadde hengt meg helt opp i dette etter en skummel opplevelse jeg hadde, og det ble nesten en besettelse. Men nå klarer jeg lettere å se hvor irrasjonelle tankene mine var, og nå tenker jeg ikke på det lenger. Og jeg har heller ikke fått noen bekreftelse på at det jeg tenkte ikke kom til å skje.. Men allikevel klarer jeg å overse disse tankene hvis de en sjelden gang kommer. Jeg bryr meg ikke om de lenger. For nå ser jeg at det var bare tullete tanker som prøvde å ta over livet mitt. Med riktig hjelp og medisiner kommer du deg også dit :) jeg går på zoloft mot ocd'en min, og jeg synes den funker bra. Men det var nok innleggelsen og den intensive behandlingen jeg gikk igjennom som endret livet mitt. Medisinene hjalp meg bare til å få angstnivået litt ned. Og da får man litt starthjelp til å tørre å gjennomføre eksponeringen. Jeg ønsker deg masse lykke til og alt godt. Hvis du tar imot riktig hjelp og er flink til å jobbe med deg selv kan du få et normalt liv igjen. :) (beklager at denne ble litt lang)

Endret av helseangst

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...