Gå til innhold

Dette er skremmende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg hadde mani med psykose for over to år siden tok det to mnd med lite søvn før jeg ble psykotisk

Denne gangen tok det liksom to dager eller noe

Fikk vite idag jeg har vært psykotisk da jeg kom på sykehuset

Jeg husker det ikke selv

Men... Jeg landet mye fortere denne gangen for jeg søkte hjelp etter bare noen dager uten søvn

stjernestøv
Skrevet

Da jeg hadde mani med psykose for over to år siden tok det to mnd med lite søvn før jeg ble psykotisk

Denne gangen tok det liksom to dager eller noe

Fikk vite idag jeg har vært psykotisk da jeg kom på sykehuset

Jeg husker det ikke selv

Men... Jeg landet mye fortere denne gangen for jeg søkte hjelp etter bare noen dager uten søvn

Så bra du fikk hjelp i tide og at du kom deg mye fortere :)

Skrevet

Så bra du fikk hjelp i tide og at du kom deg mye fortere :)

Blitt livredd for å bli gal

stjernestøv
Skrevet

Jeg kjenner følelsen. 

Skrevet

Det er leit at du har en sykdom som så fort kan vippe deg helt ut av balanse! Det gikk jo ikke noen lang periode fra du begynte å føle deg bedre etter at du begynte på AD, til du selv reflekterte over at du kanskje begynte å bli litt høy, så kom søvnproblemene - og brått ble du ordentlig dårlig. Jeg er på en måte litt imponert over sykdomsinnsikten din - og hvordan du forsøker å unngå nye alvorlige sykdomsperioder. Jeg tror du fremover i enda større grad kommer til å være oppmerksom på endringer i stemningsleiet.

Jeg synes imidlertid det er feil at du ikke får oppfølgning fra dps for din sykdom. Hvis du selv ønsker oppfølgning, så kan du kanskje be om å bli henvist nå mens du er innlagt? Du burde både kunne få oppfølgning noen ganger årlig - og i tillegg får hjelp til å komme i gang med jobbrelatert aktivitet, slik du har sagt at du ønsker.  Jeg tenker at du på sikt kanskje kunne hatt glede av å være i ca 50 % jobb (ikke fordi du ikke er syk nok til at det berettiger full uføretrygd, men fordi jeg har inntrykk av at du ønsker mer struktur og mening i hverdagen din).

Skrevet

Det er leit at du har en sykdom som så fort kan vippe deg helt ut av balanse! Det gikk jo ikke noen lang periode fra du begynte å føle deg bedre etter at du begynte på AD, til du selv reflekterte over at du kanskje begynte å bli litt høy, så kom søvnproblemene - og brått ble du ordentlig dårlig. Jeg er på en måte litt imponert over sykdomsinnsikten din - og hvordan du forsøker å unngå nye alvorlige sykdomsperioder. Jeg tror du fremover i enda større grad kommer til å være oppmerksom på endringer i stemningsleiet.

Jeg synes imidlertid det er feil at du ikke får oppfølgning fra dps for din sykdom. Hvis du selv ønsker oppfølgning, så kan du kanskje be om å bli henvist nå mens du er innlagt? Du burde både kunne få oppfølgning noen ganger årlig - og i tillegg får hjelp til å komme i gang med jobbrelatert aktivitet, slik du har sagt at du ønsker. Jeg tenker at du på sikt kanskje kunne hatt glede av å være i ca 50 % jobb (ikke fordi du ikke er syk nok til at det berettiger full uføretrygd, men fordi jeg har inntrykk av at du ønsker mer struktur og mening i hverdagen din).

De sier jeg skal få hjelp på DPS fremover så søknad er sendt, henvisning mener jeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...