missmas Skrevet 30. mars 2015 Skrevet 30. mars 2015 Da jeg hadde mani med psykose for over to år siden tok det to mnd med lite søvn før jeg ble psykotisk Denne gangen tok det liksom to dager eller noe Fikk vite idag jeg har vært psykotisk da jeg kom på sykehuset Jeg husker det ikke selv Men... Jeg landet mye fortere denne gangen for jeg søkte hjelp etter bare noen dager uten søvn 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mars 2015 Skrevet 30. mars 2015 Da jeg hadde mani med psykose for over to år siden tok det to mnd med lite søvn før jeg ble psykotisk Denne gangen tok det liksom to dager eller noe Fikk vite idag jeg har vært psykotisk da jeg kom på sykehuset Jeg husker det ikke selv Men... Jeg landet mye fortere denne gangen for jeg søkte hjelp etter bare noen dager uten søvn Så bra du fikk hjelp i tide og at du kom deg mye fortere 0 Siter
missmas Skrevet 30. mars 2015 Forfatter Skrevet 30. mars 2015 Så bra du fikk hjelp i tide og at du kom deg mye fortere Blitt livredd for å bli gal 0 Siter
stjernestøv Skrevet 30. mars 2015 Skrevet 30. mars 2015 Blitt livredd for å bli gal Jeg kjenner følelsen. 0 Siter
frosken Skrevet 31. mars 2015 Skrevet 31. mars 2015 Blitt livredd for å bli gal Det er leit at du har en sykdom som så fort kan vippe deg helt ut av balanse! Det gikk jo ikke noen lang periode fra du begynte å føle deg bedre etter at du begynte på AD, til du selv reflekterte over at du kanskje begynte å bli litt høy, så kom søvnproblemene - og brått ble du ordentlig dårlig. Jeg er på en måte litt imponert over sykdomsinnsikten din - og hvordan du forsøker å unngå nye alvorlige sykdomsperioder. Jeg tror du fremover i enda større grad kommer til å være oppmerksom på endringer i stemningsleiet. Jeg synes imidlertid det er feil at du ikke får oppfølgning fra dps for din sykdom. Hvis du selv ønsker oppfølgning, så kan du kanskje be om å bli henvist nå mens du er innlagt? Du burde både kunne få oppfølgning noen ganger årlig - og i tillegg får hjelp til å komme i gang med jobbrelatert aktivitet, slik du har sagt at du ønsker. Jeg tenker at du på sikt kanskje kunne hatt glede av å være i ca 50 % jobb (ikke fordi du ikke er syk nok til at det berettiger full uføretrygd, men fordi jeg har inntrykk av at du ønsker mer struktur og mening i hverdagen din). 0 Siter
missmas Skrevet 31. mars 2015 Forfatter Skrevet 31. mars 2015 Det er leit at du har en sykdom som så fort kan vippe deg helt ut av balanse! Det gikk jo ikke noen lang periode fra du begynte å føle deg bedre etter at du begynte på AD, til du selv reflekterte over at du kanskje begynte å bli litt høy, så kom søvnproblemene - og brått ble du ordentlig dårlig. Jeg er på en måte litt imponert over sykdomsinnsikten din - og hvordan du forsøker å unngå nye alvorlige sykdomsperioder. Jeg tror du fremover i enda større grad kommer til å være oppmerksom på endringer i stemningsleiet. Jeg synes imidlertid det er feil at du ikke får oppfølgning fra dps for din sykdom. Hvis du selv ønsker oppfølgning, så kan du kanskje be om å bli henvist nå mens du er innlagt? Du burde både kunne få oppfølgning noen ganger årlig - og i tillegg får hjelp til å komme i gang med jobbrelatert aktivitet, slik du har sagt at du ønsker. Jeg tenker at du på sikt kanskje kunne hatt glede av å være i ca 50 % jobb (ikke fordi du ikke er syk nok til at det berettiger full uføretrygd, men fordi jeg har inntrykk av at du ønsker mer struktur og mening i hverdagen din). De sier jeg skal få hjelp på DPS fremover så søknad er sendt, henvisning mener jeg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.