Gå til innhold

Kvalme

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er kvalme noe som går igjen ved psykiske lidelser?

Hver gang jeg er dårlig psykisk er jeg kvalm og det er jo noe fysisk?

Nå er jeg mye kvalm og er redd jeg skal bli dårlig psykisk, flere som har det sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Kvalme er vel et vanlig psykosomatisk symptom...

Anonymous poster hash: 3cec9...027
stjernestøv
Skrevet

Kvalme er vel et vanlig psykosomatisk symptom...

Anonymous poster hash: 3cec9...027

Ok, det er vel mye som kan være psykosomatisk? Alle mulige plager i kroppen?

Skrevet

For meg var kvalme faktisk det første symptomet på at jeg begynte å bli syk.  Jeg skjønte det overhodet ikke, og fikk sjekket både det ene og det andre hva angår mageproblemer.  Legene fant ingenting.  

Så ble jeg gradvis verre, og endte i en depresjon.  

At kvalmen jeg hadde hatt så lenge hadde noe med psyken å gjøre, skjønte jeg ikke før jeg begynte på Cipralex.  Da forsvant kvalmen og alle andre symptomer, og siden har jeg vært helt bra.  Er aldri kvalm lenger.  Dette er snart to år siden. 

stjernestøv
Skrevet

For meg var kvalme faktisk det første symptomet på at jeg begynte å bli syk.  Jeg skjønte det overhodet ikke, og fikk sjekket både det ene og det andre hva angår mageproblemer.  Legene fant ingenting.  

Så ble jeg gradvis verre, og endte i en depresjon.  

At kvalmen jeg hadde hatt så lenge hadde noe med psyken å gjøre, skjønte jeg ikke før jeg begynte på Cipralex.  Da forsvant kvalmen og alle andre symptomer, og siden har jeg vært helt bra.  Er aldri kvalm lenger.  Dette er snart to år siden. 

De har ikke funnet noe ang kvalmen min tidligere heller, rart at det er psykisk. Hvor lenge har du tenkt å ta medisiner?

Skrevet

Hvor lenge har du tenkt å ta medisiner?

Så lenge jeg kan.  Har fått et mye mer stabilt og godt følelsesliv med medisinene. 

stjernestøv
Skrevet

Så lenge jeg kan.  Har fått et mye mer stabilt og godt følelsesliv med medisinene. 

Ok, det er bra for deg :-)

Skrevet

Jeg kan bli kvalm hvis jeg føler meg veldig dårlig psykisk

Fysisk og psykisk henger ofte isammen. For eksempel hvis jeg blir veldig urolig pågrunnav jeg bekymrer meg så kan jeg få vondt i magen og hodet

stjernestøv
Skrevet

Jeg kan bli kvalm hvis jeg føler meg veldig dårlig psykisk

Fysisk og psykisk henger ofte isammen. For eksempel hvis jeg blir veldig urolig pågrunnav jeg bekymrer meg så kan jeg få vondt i magen og hodet

Ja jeg kan få vondt i hele kroppen men kvalmen er verst syns jeg. 

Skrevet

Ja jeg kan få vondt i hele kroppen men kvalmen er verst syns jeg. 

Er veldig ubehagelig sånt :/

stjernestøv
Skrevet

Er veldig ubehagelig sånt :/

Ja, psykosomatisk dritt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...