Gå til innhold

Vil menn være sammen med psykisk syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg liker heller ikke kos eller bli strøket på,

Jeg får vondt, huden brenner, jeg misliker også ord.

Ord kan være ganske slitsomt. Jeg syns det er greit å prate om jeg får konkrete spørsmål jeg kan svare på, eller jeg har noe å si. Men jeg misliker at man skal prate når man ikke har noe fornuftig å si.

• Svar 101
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Trine

17

• Madelenemie

16

• Kjøter'n

11

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie
Skrevet

Ord kan være ganske slitsomt. Jeg syns det er greit å prate om jeg får konkrete spørsmål jeg kan svare på, eller jeg har noe å si. Men jeg misliker at man skal prate når man ikke har noe fornuftig å si.

:-)

Liker også konkret snakk:-)

Hvordan kan du ha kjæreste om du ikke liker sex?

( du trenger ikke svare hvis dette ble for intimt)

Skrevet

:-)

Liker også konkret snakk:-)

Hvordan kan du ha kjæreste om du ikke liker sex?

( du trenger ikke svare hvis dette ble for intimt)

Tja, nå har jeg ikke kjæreste lenger, vi er bare veldig gode venner, jeg sa hele kjæreste-greia stresser meg for mye fordi jeg vet jeg ikke orker sånne kjæreste-ting. Jeg har hatt sex, jeg prøver jo, men så, etter en stund så finner jeg ut at det går for mye på bekostning av meg selv også blir forholdet slutt. Kjæresten, som nå bare er en venn, var veldig tålmodig med meg, men jeg takler ikke å vite at normale mennesker vil ha sex og kos og at jeg ikke kan gi det, da er det bedre at jeg er alene så slipper jeg den dårlige samvittigheten.

AnonymBruker
Skrevet

Dere virker veldig velfungerende til å ha aspergers.

Anonymous poster hash: 70ae8...19e
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Selv med autisme ble jeg gift meg en snill NT mann,

Jeg syns og tror lettere for meg å være gift med NT mann, selv om jeg tenker en auistmann på andre måter ville være lettere.

Jeg ville nok blitt mer forstått av en autistmann.

NT = "nytestamentlig"?

Anonymous poster hash: 6044c...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke enig. Om man ønsker et forhold så finnes det noen der ute. Man må bare ikke stresse med det, eller lete etter noen på by'n. Men noen er som meg, tror de ønsker et forhold, for så å finne ut at man faktisk ikke evner å bo sammen med noen. Da må man velge, bo alene eller overleve å bo sammen med en annen.

I helvete! Enig med deg. Og attpåtil er jeg mann! :P

Skrevet

I helvete! Enig med deg. Og attpåtil er jeg mann! :P

Trodde kanskje det var mer "normalt" at menn denkte sånn enn damer ;)

Skrevet

Dere virker veldig velfungerende til å ha aspergers.

Hvem da?

Madelenemie
Skrevet

Tja, nå har jeg ikke kjæreste lenger, vi er bare veldig gode venner, jeg sa hele kjæreste-greia stresser meg for mye fordi jeg vet jeg ikke orker sånne kjæreste-ting. Jeg har hatt sex, jeg prøver jo, men så, etter en stund så finner jeg ut at det går for mye på bekostning av meg selv også blir forholdet slutt. Kjæresten, som nå bare er en venn, var veldig tålmodig med meg, men jeg takler ikke å vite at normale mennesker vil ha sex og kos og at jeg ikke kan gi det, da er det bedre at jeg er alene så slipper jeg den dårlige samvittigheten.

Skjønner.

Jeg liker heller ikke dårlig samvittighet.

Ellers syns jeg sex og kos er to forskjellige ting,

Jeg takler dårlig kos, fordi jeg blir så rastløs, blant annet.

Men mulig dette er fordi kos slik jeg har erfart det henger sammen med overdrevne fantasiord, sånt som ikke er til å forstå.

AnonymBruker
Skrevet

Trodde kanskje det var mer "normalt" at menn denkte sånn enn damer ;)

Jo mulig. Men å være enig med et "kvinnfolk" mente jeg....det er  mer uvanlig for menn. :P

AnonymBruker
Skrevet

Hvem da?

Du og Madelenemie.

Skrevet

Jo mulig. Men å være enig med et "kvinnfolk" mente jeg....det er  mer uvanlig for menn. :P

Haha...joda, det er det nok, men jeg har ikke så mange typiske "kvinnfolk"meninger ;) har jeg ihvertfall blitt fortalt.

Skrevet

Du og Madelenemie.

Men ingen vet enda om jeg har asperger. Madelenemie derimot, der er det ingen tvil ;)

Skrevet

Skjønner.

Jeg liker heller ikke dårlig samvittighet.

Ellers syns jeg sex og kos er to forskjellige ting,

Jeg takler dårlig kos, fordi jeg blir så rastløs, blant annet.

Men mulig dette er fordi kos slik jeg har erfart det henger sammen med overdrevne fantasiord, sånt som ikke er til å forstå.

Jeg blir også rastløs av kos. Jeg er ikke så vant med fantasiord, jeg blir bare rastløs.

AnonymBruker
Skrevet

Haha...joda, det er det nok, men jeg har ikke så mange typiske "kvinnfolk"meninger ;) har jeg ihvertfall blitt fortalt.

Vel...men det har venninder av meg også hørt. Jeg tror nok det er glidende overganger, og at man ikke bastant kan skille mellom "kvinnfolk og mannfolk" når det gjelder en del oppfatninger om saker og ting, selv om jeg gav inntrykk av det her ;)

Skrevet

Vel...men det har venninder av meg også hørt. Jeg tror nok det er glidende overganger, og at man ikke bastant kan skille mellom "kvinnfolk og mannfolk" når det gjelder en del oppfatninger om saker og ting, selv om jeg gav inntrykk av det her ;)

Det er jeg enig i. Jeg omgås nesten bare gutter. Eller ikke nå som jeg er sykemeldt, men ellers gjør jeg det. Vennene mine er også gutter. Syns de er lettere å omgås. Ikke alle så klart, men de snakker ofte ikke så mye som jenter gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jeg enig i. Jeg omgås nesten bare gutter. Eller ikke nå som jeg er sykemeldt, men ellers gjør jeg det. Vennene mine er også gutter. Syns de er lettere å omgås. Ikke alle så klart, men de snakker ofte ikke så mye som jenter gjør.

Så fint at du går godt overens med gutter da. :) Skal vel ikke si at jeg går spes godt sammen med jenter eller gutter, det kommer helt an på interesser og hva som prates om. Jeg er særdeles lite opptatt av å prate uendelig om ytre ting som klær, sminke osv.  Men har vi noenlunde likt engasjement og like interesser - eller potensielle nye interesseområder for meg - er det interessant uansett kjønnn.

Skrevet

Så fint at du går godt overens med gutter da. :) Skal vel ikke si at jeg går spes godt sammen med jenter eller gutter, det kommer helt an på interesser og hva som prates om. Jeg er særdeles lite opptatt av å prate uendelig om ytre ting som klær, sminke osv.  Men har vi noenlunde likt engasjement og like interesser - eller potensielle nye interesseområder for meg - er det interessant uansett kjønnn.

Haha...nei, det gjør ikke jeg heller, men det er større sjans for at jeg kommer over ens med en gutt enn ei jente ;) Men det er jo riktig som du sier, kommer an på interesseområde. Samtaler om sminke og klær deltar jeg ikke i. Der har jeg ikke noe å komme med. Men jeg har ikke akkurat mye å komme med når det er snakk om pc eller biler heller :P Hunder og friluftsliv er omtrent det eneste jeg syns det er interessant å snakke om.

Skrevet

Jeg har mange autistiske trekk, eller schizoide trekk, jeg har ikke venner og jeg er ikke seksuelt pågående. Men når jeg er nyforelsket så liker jeg sex, men det fader fort ut..

Jeg er NT tror jeg. Ble ikke enstøing før i 15 års alderen, men stort sett siden, unntatt noen år i 20 årene hvor jeg hadde flere samboer og kjæresteforhold.

AnonymBruker
Skrevet

Haha...nei, det gjør ikke jeg heller, men det er større sjans for at jeg kommer over ens med en gutt enn ei jente ;) Men det er jo riktig som du sier, kommer an på interesseområde. Samtaler om sminke og klær deltar jeg ikke i. Der har jeg ikke noe å komme med. Men jeg har ikke akkurat mye å komme med når det er snakk om pc eller biler heller :P Hunder og friluftsliv er omtrent det eneste jeg syns det er interessant å snakke om.

Der kan du se! Det har ikke utelukkende noe med kjønn å gjøre. Er interessert i hunder og friluftsliv selv, og akkurat nå forhørte jeg meg om en hund for en venn. :P Må legge til at jeg har en rekke andre interesser også da, som musikk, pc, software og programmering (pføøøy!) og andre ting. :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...