Gå til innhold

Begravelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på dette i flere år.

Det er viktig for meg å gå i min psykiaters begravelse.

Det er viktig for meg at min psykiater kommer i min begravelse.

Jeg har 5 graver jeg regelmessig besøker, setter lys og blomster ved. Når jeg er der kommer minner frem.

Jeg vet min psykiater blir varslet om jeg dør, men hvem i min psykiaters familie vil varsle meg ved min psykiaters død?

Er det ok at jeg skriver til min psykiater at fint om forteller sin familie om at jeg må ringes/ varsles?

Det er ikke sannsynlig at noen av oss bortgår med døden, men jeg syns det er greit om dette er avklart da deg både går snøras, fins trafikkulykker m.m.

Vi har på en måte avtalt dette, men jeg vet ikke hvem i min psykiaters familie som har som oppgave å varsle meg .

De vet vi er venner...

Er det slik at det holder/ medfører automatisk at jeg blir varslet?

Anonymous poster hash: 3c7b9...3a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på dette i flere år.

Det er viktig for meg å gå i min psykiaters begravelse.

Det er viktig for meg at min psykiater kommer i min begravelse.

Jeg har 5 graver jeg regelmessig besøker, setter lys og blomster ved. Når jeg er der kommer minner frem.

Jeg vet min psykiater blir varslet om jeg dør, men hvem i min psykiaters familie vil varsle meg ved min psykiaters død?

Er det ok at jeg skriver til min psykiater at fint om forteller sin familie om at jeg må ringes/ varsles?

Det syns jeg høres rart ut.

Anonymous poster hash: 707f0...aa8

Skrevet

Du kan spørre din psykiater om hun kan be noen i sin familie om evt. å varsle deg, så må det være opp til henne å ta stilling til ditt ønske. Du vil neppe automatisk bli varslet lik situasjonen er nå.

AnonymBruker
Skrevet

Følg med på dødsannonsene i avisen, så får du sannsynligvis de opplysninger, du trenger.

Anonymous poster hash: 6c204...820

AnonymBruker
Skrevet

Du kan spørre din psykiater om hun kan be noen i sin familie om evt. å varsle deg, så må det være opp til henne å ta stilling til ditt ønske. Du vil neppe automatisk bli varslet lik situasjonen er nå.

Ok takk

Er du sikker på at det er greit og ikke frekt å spørre om det?

AnonymBruker
Skrevet

Følg med på dødsannonsene i avisen, så får du sannsynligvis de opplysninger, du trenger.

Anonymous poster hash: 6c204...820

Jeg klarer ikke det hver dag i alle aviser, kanskje i 30 år til. Men ellers takk for tips.

Skrevet

Ok takk

Er du sikker på at det er greit og ikke frekt å spørre om det?

Jeg tenker at din psykiater er såpass moden at hun selv klarer å ta stilling til om dette er et ønske hun kan etterkomme eller ikke. Ut i fra den relasjonen dere har, så synes jeg det ikke er frekt av deg å spørre, men du  må selvfølgelig akseptere om hun ikke vil gjøre noe for at du vil bli varslet.

AnonymBruker
Skrevet

Det virker litt ekelt å være så opptatt av å komme i psykiatrerens begravelse nå ,spesielt vis hun kan leve 30 år til...Jeg ville aldri tatt opp noens fremtidige død med dem,ingen liker å bli minnet på at de engang skal dø.

Og når det engang skjer så har vel de nermeste nok med seg selv og det å informere resten qv familen og nære venner..Bekjente eller pasienter får få tak i informasjon fra qndre steder.

Anonymous poster hash: 721e2...059

AnonymBruker
Skrevet

Det virker litt ekelt å være så opptatt av å komme i psykiatrerens begravelse nå ,spesielt vis hun kan leve 30 år til...Jeg ville aldri tatt opp noens fremtidige død med dem,ingen liker å bli minnet på at de engang skal dø.

Og når det engang skjer så har vel de nermeste nok med seg selv og det å informere resten qv familen og nære venner..Bekjente eller pasienter får få tak i informasjon fra qndre steder.Anonymous poster hash: 721e2...059

Hei!

Ja der tenker vi likt,

Jeg tror jeg inntil jeg finner ut av dette rett og slett må lese dødsannonser:-(

Jeg får bare tenke litt til på det, jeg syns ikke det er så enkelt.

Min psykiater er blitt 70 år, og jeg tror om ikke ulykke skjer lever i ca 30 år til,

Jeg snakket med en psykolog om dette, en kollega av min psykiater, og han syns dette var så viktig at han ville ta det opp på team møtet.

Pga av alle gavene min psykiater får gjennom året, så vet familien om meg, min psykiater åpner feks julegaven fra meg på julaften, da har hun sinfamilie rundt seg. Og jeg sender gaver selv om jeg ikke lenger har konsultasjoner, det gjør jeg fordi jeg elsker min psykiater, og hun er det fineste menneske jeg noen gang har truffet.

Hun hjalp meg selv om hun ikkenforstå forelsket i meg, hun hjalp meg bare fordi hun var snill og bestemte seg for å gjøre alt for meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at din psykiater er såpass moden at hun selv klarer å ta stilling til om dette er et ønske hun kan etterkomme eller ikke. Ut i fra den relasjonen dere har, så synes jeg det ikke er frekt av deg å spørre, men du  må selvfølgelig akseptere om hun ikke vil gjøre noe for at du vil bli varslet.

Hei!

Min psykiater er MIN venn!!!

Dette har min psykiater sagt!!!

Derfor er ikke problemet at jeg ikke får komme i min psykiaters begravelse, eller lignende...

Problemet er, om jeg støter henne,/ er frekk, ved å bringe frem et sånt tema!

Skrevet

Hei!

Min psykiater er MIN venn!!!

Dette har min psykiater sagt!!!

Derfor er ikke problemet at jeg ikke får komme i min psykiaters begravelse, eller lignende...

Problemet er, om jeg støter henne,/ er frekk, ved å bringe frem et sånt tema!

Nå misforsto du meg. Jeg har ikke ment å antyde at du ikke skulle være velkommen i din psykiaters begravelse, det jeg mente var at hun kanskje ikke kan love på andres vegne at de vil sørge for å varsle deg om hun skulle dø.

AnonymBruker
Skrevet

Nå misforsto du meg. Jeg har ikke ment å antyde at du ikke skulle være velkommen i din psykiaters begravelse, det jeg mente var at hun kanskje ikke kan love på andres vegne at de vil sørge for å varsle deg om hun skulle dø.

Ok

Beklager jeg misforstod.

Da forstår jeg. Selv om jeg enda ikke vet om dette er upassende krenkende invaderende el.l. å spørre om.

Men jeg får tenker litt til.

Skrevet

Ok

Beklager jeg misforstod.

Da forstår jeg. Selv om jeg enda ikke vet om dette er upassende krenkende invaderende el.l. å spørre om.

Men jeg får tenker litt til.

Jeg er sikker på at din psykiater vil forstå bakgrunnen for at du spør. Jeg ser for meg at du trenger å vite at hun er til, og for å være sikker på det så trenger du også å vite at du blir varslet om hun skulle dø. Hvis din psykiaters familie ikke er av dem som ønsker at dødsfall ikke skal offentliggjøres eller vil holde alt innenfor nærmeste familie, så ser jeg for meg at hun synes det er ukomplisert å si fra til en av sine nærmeste at du ønsker å bli varslet om noe skulle skje med henne. Jeg tror de fleste modne mennesker tåler helt greit at et slike tema bringes på bane, vi vet jo alle at vi ikke kommer til å leve evig. Jeg ser på det mer som en "praktisk utfordring" enn noe som er vanskelig å forholde seg til.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at din psykiater vil forstå bakgrunnen for at du spør. Jeg ser for meg at du trenger å vite at hun er til, og for å være sikker på det så trenger du også å vite at du blir varslet om hun skulle dø. Hvis din psykiaters familie ikke er av dem som ønsker at dødsfall ikke skal offentliggjøres eller vil holde alt innenfor nærmeste familie, så ser jeg for meg at hun synes det er ukomplisert å si fra til en av sine nærmeste at du ønsker å bli varslet om noe skulle skje med henne. Jeg tror de fleste modne mennesker tåler helt greit at et slike tema bringes på bane, vi vet jo alle at vi ikke kommer til å leve evig. Jeg ser på det mer som en "praktisk utfordring" enn noe som er vanskelig å forholde seg til.

Ok.

Jeg tenker jo selv på at jeg kan dø, mest når jeg kjører bil...

Så livet varer ikke evig, og det er uavhengig av alder.

Jeg vet bare at min psykiater ikke liker å bli edre, så jeg vil ikke stille henne i en situasjon som er ubehagelig, ved at jeg skal minne henne om at hun er eldre.

Dette er helt uavhengig av hennes alder, jeg vet ikke om hun eller jegvil dø først, men som jeg nå sender kort og gaver, vil jeg ut mitt liv, fortsette å sette kort gaver og blomster ved hennes grav,

Det er ikke noe jeg vil tenke på skal skje, men alt kan skje, og jeg kommer til å fortsette min takknemlighet, slik jeg gjør nå, fordi jeg elsker henne.

Dør hun vil jeg sørge forferdelig, jeg vet det:-(!

Derfor skal ikke det skje,

For jeg vil da sørge ensomt, fordi de andre som sørger , sørger sammen og jeg sørger alene.

Jeg orker ikke mer sorg, og så tung sorg, men jeg liker forholde med til realiteten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...