helseangst Skrevet 2. april 2015 Skrevet 2. april 2015 Jeg skal gå over fra zoloft til cipramil en liten periode og lurer på hvilken styrke jeg skal bruke av cipramil? jeg står på 50 mg zoloft. Legen min mente jeg burde gå over til 10mg med cipramil, men jeg skjønte det sånn at du Nhd mente at det var en dosereduksjon. Jeg er så redd for at 20 mg vil være for mye. Men jeg vil nødig gå ned i dose.Er det mulig å ta 15mg? Hva tenker du Nhd? Er så veldig redd for å ødelegge/klusse med noe og bli skikkelig dårlig igjen. Mvh 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. april 2015 Skrevet 3. april 2015 20 mg er ikke for mye. Jeg ville sagt 20-30 mg. 0 Siter
Beautiful_Creatures Skrevet 3. april 2015 Skrevet 3. april 2015 Jeg skal gå over fra zoloft til cipramil en liten periode og lurer på hvilken styrke jeg skal bruke av cipramil? jeg står på 50 mg zoloft. Legen min mente jeg burde gå over til 10mg med cipramil, men jeg skjønte det sånn at du Nhd mente at det var en dosereduksjon. Jeg er så redd for at 20 mg vil være for mye. Men jeg vil nødig gå ned i dose.Er det mulig å ta 15mg? Hva tenker du Nhd? Er så veldig redd for å ødelegge/klusse med noe og bli skikkelig dårlig igjen. Mvh Vet ikke hvor i landet du bor, men ville bare si at de har fått inn zoloft igjen på enkelte apotek i Oslo (bl.a. på Puls på Skøyen hvor jeg var i går). Jeg dro til Sverige i helgen i desperasjon for å hente ut zoloft der da ingen kunne si noe sikkert om når de fikk inn igjen, men nå har de altså fått inn her jeg bor ihvertfall:-) 0 Siter
helseangst Skrevet 4. april 2015 Forfatter Skrevet 4. april 2015 (endret) Vet ikke hvor i landet du bor, men ville bare si at de har fått inn zoloft igjen på enkelte apotek i Oslo (bl.a. på Puls på Skøyen hvor jeg var i går). Jeg dro til Sverige i helgen i desperasjon for å hente ut zoloft der da ingen kunne si noe sikkert om når de fikk inn igjen, men nå har de altså fått inn her jeg bor ihvertfall:-) Fantastisk! Takk for info da skal jeg prøve å få kjøpt i løpet av dagen. Håper de har fått inn andre steder i landet også Mine foreldre var også i Sverige og prøvde å få tak i, i Svinesund, men der hadde de ikke.. Endret 4. april 2015 av helseangst 0 Siter
FGT Skrevet 4. april 2015 Skrevet 4. april 2015 Hva tar du cipramil for? Jeg har tatt 20 mg. Daglig i ca. 16 år for nedstemthet. Dosen er vel kanskje mer som vedlikehold å regne. 0 Siter
helseangst Skrevet 5. april 2015 Forfatter Skrevet 5. april 2015 Hva tar du cipramil for? Jeg har tatt 20 mg. Daglig i ca. 16 år for nedstemthet. Dosen er vel kanskje mer som vedlikehold å regne. Hei jeg går egentlig på zoloft for panikkangst og ocd. Men iom at zoloft har vært utsolgt i hele landet ble jeg rådet av legen min til å gå over på cipramil til zoloft ble tilgjengelig igjen. Har kun tatt 10mg cipramil i to dager, men idag fikk jeg endelig tak i zoloft, så da slapp jeg å ta cipramil. Liker best å gå på den medisinen jeg er vant til.. 0 Siter
FGT Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 Hei jeg går egentlig på zoloft for panikkangst og ocd. Men iom at zoloft har vært utsolgt i hele landet ble jeg rådet av legen min til å gå over på cipramil til zoloft ble tilgjengelig igjen. Har kun tatt 10mg cipramil i to dager, men idag fikk jeg endelig tak i zoloft, så da slapp jeg å ta cipramil. Liker best å gå på den medisinen jeg er vant til.. Har også skiftet medisiner flere ganger opp i gjennom årene. Begynte med Sarotx redard og så var det Neffatar (mulig i det feil skrevet, husker ikke helt ) og så ble det Cipramil, for den mente legen passet til meg, pga, av min oersonliget . 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 Hva tar du cipramil for? Jeg har tatt 20 mg. Daglig i ca. 16 år for nedstemthet. Dosen er vel kanskje mer som vedlikehold å regne. er du sikker på at du har asperger siden du har depresjoner nedstemthet m.m. samt ikke har vansker som du skriver med din asperger. eller hadde vansker som barn?Anonymous poster hash: 56fdf...334 0 Siter
FGT Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 er du sikker på at du har asperger siden du har depresjoner nedstemthet m.m. samt ikke har vansker som du skriver med din asperger. eller hadde vansker som barn?Anonymous poster hash: 56fdf...334 Har ikke vært så bevisst mine vansker som barn, men trives ikke på skolen i en klasse.gjorde det ikke så bra på skolen. Før skolen husker jeg ikke noen vansker. Familiesituasjonen spilte sikkert også en del inn,når det gjaldt skolesituasjonen, mem var nok også selvstendig som barn. Fikk i hverfall ikke noen følelsemessige før jeg ble rammet av en depresjon tidlig i min voksen alder. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 Du skrev en gang at du ikke hadde vansker som barn. Men tror du at du har Asperger, eller mer en normal nedstemthet som følge av belastninger? Hvem utredet deg? Spør fordi veldig mye feildiagnostisering av Asperger.Anonymous poster hash: 56fdf...334 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 Har ikke vært så bevisst mine vansker som barn, men trives ikke på skolen i en klasse.gjorde det ikke så bra på skolen. Før skolen husker jeg ikke noen vansker. Familiesituasjonen spilte sikkert også en del inn,når det gjaldt skolesituasjonen, mem var nok også selvstendig som barn. Fikk i hverfall ikke noen følelsemessige før jeg ble rammet av en depresjon tidlig i min voksen alder. Er Aspergers diagnosen kun basert på nedstemthet/depresjon? Anonymous poster hash: 8110b...2e1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 Er Aspergers diagnosen kun basert på nedstemthet/depresjon? Anonymous poster hash: 8110b...2e1 Det har ikke noe med nedstemthet å gjøre, Asperger. Asperger er autisme, Men over og feildiagnostiserers særlig ved nedstemthet og depresjonslidelset. De kan behandles, det kan ikke Asperger, så det er en alvorlig feildiagnostisering som skjer. Og psykiatere generelt er frustrerte over dette.Anonymous poster hash: 56fdf...334 0 Siter
FGT Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 Du skrev en gang at du ikke hadde vansker som barn. Men tror du at du har Asperger, eller mer en normal nedstemthet som følge av belastninger? Hvem utredet deg? Spør fordi veldig mye feildiagnostisering av Asperger.Anonymous poster hash: 56fdf...334 Hvor skrev jeg det hen ? Jeg ble lagt inn på psykiatrisk for utredning for depresjon, som hadde vært kronisk i lang tid. Etter et opphold på to og en halv mnd. med mange tester og spørsmål, og oppsevasjoner, satt jeg igjen med diagnosenedystymi og asperger syndrom. ja en svært grundig men vanskelig utredning fikk jeg høre. Hadde ikke hørt om AS før jeg fikk den. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 Hvor skrev jeg det hen ? Jeg ble lagt inn på psykiatrisk for utredning for depresjon, som hadde vært kronisk i lang tid. Etter et opphold på to og en halv mnd. med mange tester og spørsmål, og oppsevasjoner, satt jeg igjen med diagnosenedystymi og asperger syndrom. ja en svært grundig men vanskelig utredning fikk jeg høre. Hadde ikke hørt om AS før jeg fikk den. du skrev det i en tråd på psykiatri. og siden asperger er medfødt ble jeg forundret. alle jeg kjenner med asperger har strevd mye i barndommen.Anonymous poster hash: 56fdf...334 0 Siter
FGT Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 (endret) du skrev det i en tråd på psykiatri. og siden asperger er medfødt ble jeg forundret. alle jeg kjenner med asperger har strevd mye i barndommen.Anonymous poster hash: 56fdf...334 Ok,jeg kjenner også mange med AS, men ikke så mange barn. Det virker som at det var enklere å vokse opp med As før i tiden for noen, en nå. Kan du sitere hva jeg skrev tidliger? Eller esensen i dert jeg skrev ? Endret 5. april 2015 av FGT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 Skrevet 5. april 2015 Det har ikke noe med nedstemthet å gjøre, Asperger. Asperger er autisme, Men over og feildiagnostiserers særlig ved nedstemthet og depresjonslidelset. De kan behandles, det kan ikke Asperger, så det er en alvorlig feildiagnostisering som skjer. Og psykiatere generelt er frustrerte over dette.Anonymous poster hash: 56fdf...334 Hvordan kan man vite om diagnosen er "riktig". Man kan ikke ha blodprøve eller hjerneskann eller røntgenbilde. Så hvordan kan man være sikker? Anonymous poster hash: 8110b...2e1 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 Skrevet 6. april 2015 Hvordan kan man vite om diagnosen er "riktig". Man kan ikke ha blodprøve eller hjerneskann eller røntgenbilde. Så hvordan kan man være sikker? Anonymous poster hash: 8110b...2e1 alle bør oppfylle triangelet av vansker. disse medfører betydelige vansker fra tidlig barndom, gjennom ungdomstid og voksenliv. men viktig at man ser på barndom. Anonymous poster hash: 56fdf...334 0 Siter
FGT Skrevet 6. april 2015 Skrevet 6. april 2015 alle bør oppfylle triangelet av vansker. disse medfører betydelige vansker fra tidlig barndom, gjennom ungdomstid og voksenliv. men viktig at man ser på barndom. Anonymous poster hash: 56fdf...334 Det er lettere å registrere vansker hos barn, og lettere å diagnotisere. Mens noen er det vanskilgere, for det vi er så forskjellige. Livets forskjelligew faser har riktig nok forskjellige utfordringer for en med AS. I barnestadiet kan en til vis grad kalle det en adverds diagnose, men kan alikevel kke si at AS er en adferdsdiagnose.vanskene kan oppfattes nokså inviduellt, mye etter som hva slags liv en omgir seg med. Altså miljøet rundt en spiller en vesentlig rolle. En annen ting er at kriteriene for AS er ikke det samme som vanskene en har. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 Skrevet 6. april 2015 alle bør oppfylle triangelet av vansker. disse medfører betydelige vansker fra tidlig barndom, gjennom ungdomstid og voksenliv. men viktig at man ser på barndom. Anonymous poster hash: 56fdf...334 Hviljet triangel er det? Og ikke lett å se på bsrndom når man er godt voksen.Anonymous poster hash: 3d1c1...3ea 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.