Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Livet blir jo helt meningsløst når man bare holder seg for seg selv, ikke snakker med psykiatrien engang. Har ikke sagt "hei" engang, med noen, siden tirsdag. Vanligvis sier vi hei og takk på butikken. Tror ikke jeg eldes på denne måten, jeg mener, når ingenting skjer, står jo tiden stille.

Skrevet

Livet blir jo helt meningsløst når man bare holder seg for seg selv, ikke snakker med psykiatrien engang. Har ikke sagt "hei" engang, med noen, siden tirsdag. Vanligvis sier vi hei og takk på butikken. Tror ikke jeg eldes på denne måten, jeg mener, når ingenting skjer, står jo tiden stille.

Sånn er det.

Men, hva skal man gjøre med det?

Skrevet

Men, hva skal man gjøre med det?

Vetta faen, verden vil ikke ha meg uansett.

Skrevet

Jeg tror du eldes ganske fort på denne måten, men det er fordi jeg tror at kontakt med andre mennesker på sett og vis er livgivende.

Hvis du ikke har kontakt med psykiateren lenger, så kunne du kanskje hatt nytte av oppfølgning fra psykiatritjenesten i kommunen?

Skrevet

Jeg tror du eldes ganske fort på denne måten, men det er fordi jeg tror at kontakt med andre mennesker på sett og vis er livgivende.

Ja, det kan man nok også si.

Hvis du ikke har kontakt med psykiateren lenger, så kunne du kanskje hatt nytte av oppfølgning fra psykiatritjenesten i kommunen?

Hva skal gjøres der? Hva er det jeg skal få oppfølgning med?

Skrevet

Ja, det kan man nok også si.

Hva skal gjøres der? Hva er det jeg skal få oppfølgning med?

Jeg oppfattet det som at du etterlyste kontakt med andre mennesker. Så for meg at du kanskje kunne forsøke å finne løsninger sammen med en såkalt psykiatrisk medarbeider. Men kanskje du har en plan selv for hvordan komme mer i kontakt med andre?

Skrevet

Jeg oppfattet det som at du etterlyste kontakt med andre mennesker. Så for meg at du kanskje kunne forsøke å finne løsninger sammen med en såkalt psykiatrisk medarbeider. Men kanskje du har en plan selv for hvordan komme mer i kontakt med andre?

Ja, jeg vil være mer sosial. Jeg har ingen planer eller ideer overhodet for hvordan det kan skje. Men det kommunen har å tilby er dagsenter. Jeg ønske ikke å sitte der, selv om det bare tilbys 1 dag per uke. Jeg etterlyser vanlige mennesker på min egen alder, for fritidsaktiviteter. Men jeg har problemer med å forholde meg til andre.

Skrevet

Kanskje du kan sjekke ut om det er behov for leksehjelp enten for ungdomsskoleelever eller vgs et eller annet sted i nærheten? Da gjør du noen som er nyttig, treffer noen mennesker (som riktignok ikke er på din alder) og kanskje du kan trives også.

Skrevet

Kanskje du kan sjekke ut om det er behov for leksehjelp enten for ungdomsskoleelever eller vgs et eller annet sted i nærheten? Da gjør du noen som er nyttig, treffer noen mennesker (som riktignok ikke er på din alder) og kanskje du kan trives også.

I utgangspunktet har jeg veldig lyst til det, men de kommer bare til å le av meg.

Skrevet

I utgangspunktet har jeg veldig lyst til det, men de kommer bare til å le av meg.

Du er flink til å forklare matte for andre, så dersom elevene opplever at de forstår bedre når du hjelper dem, så tipper jeg de kommer til å synes du er ok også.

Skrevet

Du er flink til å forklare matte for andre, så dersom elevene opplever at de forstår bedre når du hjelper dem, så tipper jeg de kommer til å synes du er ok også.

Det er det en teoretisk muligheter for, men det er i praksis veldig lite sannsynlig at jeg vil oppleve annet enn det jeg alltid sliter med.

Skrevet

Vetta faen, verden vil ikke ha meg uansett.

Nei, det er håpløst.

Skrevet

Kjøter'n du er veldig flink i matte^^

Du er flinkere å forklare enn mange mattelærere

Skrevet

Hva med heller leksehjelp på rødekors eller noe? Jeg tror det er mindre skummelt enn å være på skoler

Skrevet

Kjøter'n du er veldig flink i matte^^

Du er flinkere å forklare enn mange mattelærere

Fint sagt. :)

Hva med heller leksehjelp på rødekors eller noe? Jeg tror det er mindre skummelt enn å være på skoler

Nei jeg vet ikke jeg. Tviler egentlig på om jeg faktisk har noe å bidra med, og. Jeg er en vaskekte taper. :)

Skrevet

Fint sagt. :)

Nei jeg vet ikke jeg. Tviler egentlig på om jeg faktisk har noe å bidra med, og. Jeg er en vaskekte taper. :)

Du er ingen taper. Slutt syk ned deg selv med å si slikt

Skrevet

Du er ingen taper. Slutt syk ned deg selv med å si slikt

Men det er nok sant. :P

Gjest Ladytron
Skrevet

Ja, jeg vil være mer sosial. Jeg har ingen planer eller ideer overhodet for hvordan det kan skje. Men det kommunen har å tilby er dagsenter. Jeg ønske ikke å sitte der, selv om det bare tilbys 1 dag per uke. Jeg etterlyser vanlige mennesker på min egen alder, for fritidsaktiviteter. Men jeg har problemer med å forholde meg til andre.

Liker du hunder?

Isåfall kunne du kanskje vurdert å skaffe deg en?

Med en hund får du jo både godt selskap, en god grunn til å komme deg litt mer ut (hvis du ønsker det), og så er det en grei måte å komme i snakk med folk i nabolaget, uten at det trenger å bli så veldig personlig eller kleint.

Skrevet

Liker du hunder?

Isåfall kunne du kanskje vurdert å skaffe deg en?

Med en hund får du jo både godt selskap, en god grunn til å komme deg litt mer ut (hvis du ønsker det), og så er det en grei måte å komme i snakk med folk i nabolaget, uten at det trenger å bli så veldig personlig eller kleint.

Nei det er for mye arbeid og ansvar... jeg liker hunder, dog. Men takk for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...