Gå til innhold

Skremmende av NHD og uproffsjonelt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil at han svarer på filminga, og de tankene, og ikke fokuserer på kun onani og sier jeg kanskje bør slutte med det, det er jo filminga og mobbingen som er problemet, ikke selveste onani

Det tror jeg han har svart på før.

Anonymous poster hash: 09506...1a1

Skrevet

Forstår det. Men hadde du trodd på han om han hadde fortalt deg at tankene dine bare er tull, at det ikke en noen filming eller dommedag?

nei... men vil at han skal svare

Nicklusheletida
Skrevet

Du vil ha svar, men å svare deg er litt meningsløst. Du stoler ikke på svarene likevel.

Skrevet

NHD kopierte svaret mitt i den forrige tråden, så du får i såfall være sint på meg og.

Poenget mitt var: Du skal onanere kun for seksuell glede, ikke som ledd i en tvangs- eller psykoselidelse. Det virker som det sistnevnte er årsaken til at du gjør det. Da bør du slutte.

Hilsen fra andre siden av jordkloden :-)

Skrevet

Hvordan slutter man egentlig med onanering? Det er vel ingen som gjør det fordi de har lyst til det.

AnonymBruker
Skrevet

Det er merkelig å se hvordan man tror at NHD kan gi profesjonelle svar i alle sammenhenger igjennom nettet.  Jeg har opplevd mange av svarene hans fullstendig meningsløse fordi han aner ingenting om den han svarer.  Han er rask å trekke konklusjoner ut fra et eller annet og virker ganske nedlatende til tider.  Det ville også vært merkelig hvis det var mulig å holde på slik i så mange år som han har gjort.

Psykiatere har en tendens til å snakke ned til pasientene sine.  Det er kanskje ikke rart hvis man ser det i samfunnsperspektiv siden psykiske plager blir sett ned på.  I tillegg er mannen trønder og jeg tror aldri på trøndere.  Jeg tror kun på Oslofolk, muslimer, jøder, kristne, homofile, heterofile og bifile.  Homofili finnes ikke i Trøndelag ifølge en trønder jeg snakket med.  Dette er byfenomen og finnes ikke på landet.  Hvorfor skulle jeg da tro på trøndere?  Det finnes neppe jøder der heller og sikkert ingen bifile.

Anonymous poster hash: dc9fe...2d0
Skrevet

LOL? Og det var at han mente at jeg skulle slutte å onanere som kanskje er løsningen for problemet? Han forstår ikke mine avslutnings greier, han sier jeg kanskje bør slutte, men han får ikke inn i pappen at jeg ikke kan slutte før jeg har fått bra avslutning.

Han leser ikke det jeg skriver nøye, jeg kaller han for en meget dårlig psykiater , som ikke bør ha lisens

Kan du svare meg på følgende spørsmål er du snill?

1. Hvorfor er det ingen andre, bare du i hele verden, som bekymrer seg for å bli filmet av Gud mens de onanerer?

2. Hvilke bevis har du for at Dommedag finnes?

3. Hva slags nytte har leger av å plage deg?

4. Hvordan kan du si at alle kvinner er onde?

Når du svarer på dette, går det muligens opp for deg at alle disse problemstillingene kun finnes i ditt eget hode.

Skrevet

nei... men vil at han skal svare

Han har svart deg før, men det er jo ingen grunn til at han skal fortsette å svare på de samme spørsmålene om igjen, når du uansett ikke tror på han.

Skrevet

Han har svart deg før, men det er jo ingen grunn til at han skal fortsette å svare på de samme spørsmålene om igjen, når du uansett ikke tror på han.

Dette svaret fikk jeg fra en psykolog fra klara klok:

'' Hei! 

Det korte svaret på om det går an å ha vrangforestillinger uten psykose, er "nei". 

Men når det er sagt, så er det også viktig å legge til at det fins ulike former for psykotiske tilstander som krever ulik behandling. Det fins f.eks rene vrangforestillingstilstander uten slike hallusinasjoner (falske sanseinntrykk) som man forbinder med schizofreni. 

I tillegg er det vanlig hos alle mennesker å ha, fra tid til annen, slike spontane, bisarre idéer og urealistisk tankespinn som blir til vrangforestillinger hos psykotiske mennesker. Men hos friske mennesker kaller man ikke de sprø idéene for "vrangforestillinger". Da kaller man det i stedet for f.eks "angstfantasier". 

Folk som ikke er psykotiske, kan også bli litt selvhenført og oppskremt av sine egne ville og sprøe idéer (f.eks hvis man blir mørkeredd eller utrygg på en fremmed plass osv), men straks man kommer i trygge omgivelser, så ler man av seg selv og de ville idéene man kom opp med mens man var på det reddeste. 

I tillegg fins det andre former for forståelsesvansker som verken er av psykotisk art eller uttrykk for løpske angstfantasier. Et eksempel på det er autisme. Autisme fins i ulike styrkegrader. 

For at du skal få det trygt og godt, tror jeg det er viktig at du snakker med behandleren din om de spørsmålene som du sender inn hit. 

Det er også viktig å snakke med behandleren sin om hvordan man kan trygge seg selv i løpet av alle døgnets timer, kartlegge hindringer og arbeide terapeutisk med ett og ett problem om gangen. 

Det kan også hjelpe å skape seg en tydelig oversikt over likheter og forskjeller mellom: 

- din virkelighetsoppfatning

- din behandlers virkelighetsoppfatning

- virkelighetsoppfatningen til andre du bor sammen med (hvis du bor sammen med noen)

- virkelighetsoppfatningen til folk som er viktige for deg og som betyr noe for deg

Dersom det er slik at du lider av psykotiske vrangforestillinger, er det viktig å ikke bruke for mye tid på dem. 

Lykke til! 

Hilsen Psykologen ''

Skrevet

Klara klok roter også til mine spørsmål, helsepersonell klarer ikke å forstå mine tanker.Dem vet ikke denne prossesen, er det ikke nokk bevis for at jeg har rett? når ingen klarer å forstå mine tanker? og når ingen har samma tanker som meg? fikk jeg bare de plutselig? hadde det vært sykdom hadde flere hatt det. Så dette er beviset

Gjest gjesteleser
Skrevet

At bare du har disse tankene og du mener ingen andre forstår, er et klart og tydelig tegn på at dette er syke tanker og at det som for deg fremstår som det eneste sanne ikke har rot i virkeligheten. 

Dette er sykdom, det eksisterer bare i ditt hode. Dette er ikke virkelig. Det som er virkelig er hvordan du forholder deg til disse tankene, hvordan du lar dem prege hverdagen din. Du har et ansvar for å ikke la dine vrangforestillinger gå utover andre, du har et ansvar for å følge rådene fra helsepersonell og gjøre det som trengs for å bli bedre. 

Ingen skylder deg noe som helst. Men du skylder deg selv å prøve å få en bedre hverdag enn du har nå.

Skrevet

Klara klok roter også til mine spørsmål, helsepersonell klarer ikke å forstå mine tanker.Dem vet ikke denne prossesen, er det ikke nokk bevis for at jeg har rett? når ingen klarer å forstå mine tanker? og når ingen har samma tanker som meg? fikk jeg bare de plutselig? hadde det vært sykdom hadde flere hatt det. Så dette er beviset

Hvorfor mener du at fordi ingen andre forstår så har du rett? Det at ingen andre har disse tankene er jo nettopp et bevis på at du tar feil. Om jeg bestemt mener at 1+1=3 så er ikke det riktig og det at ingen andre forstår det og mener det samme gjør det ikke riktig. 1+1 vil alltid være 2 samme hvor mye jeg er den eneste i verden som mener det er 3.

Skrevet

Kan du svare meg på følgende spørsmål er du snill?

1. Hvorfor er det ingen andre, bare du i hele verden, som bekymrer seg for å bli filmet av Gud mens de onanerer?

2. Hvilke bevis har du for at Dommedag finnes?

3. Hva slags nytte har leger av å plage deg?

4. Hvordan kan du si at alle kvinner er onde?

Når du svarer på dette, går det muligens opp for deg at alle disse problemstillingene kun finnes i ditt eget hode.

1) Det er det jeg lurer på. Hvorfor er jeg den eneste som vil bli mobbet og torturert av kvinner? det at jeg har disse tankene og ingen andre sier bare at jeg er eneste som har disse tankene og det vil jo si at jeg har rett. For det første sier andre Muslimer at ingen vil bli mobbet, men jeg vet at jeg gjør det. Og kvinnene får overtak over meg i dette livet her, så sånn går det ikke. 

2)Det at dommedag fins er jo mange enige med meg, det er det eneste vi er enige om. Men hvordan dommedagen skal være deler ikke jeg samma tanker med andre Muslimer eller andre. 

3) Nytte? Dem ELSKER å se pasienter i lidelse, dem elsker å ha overtak, og har ofte mål at spessielt jeg skal ta livet mitt. Derfor takker jeg min behandler som ikke legge meg inn som forstår at jeg blir dårlig av innleggelse. Jeg har stor respekt og tillit til min mannlig behandler. Men kan aldri tenke meg å ha en kvinnelig behandler, og å bli lagt inn. De forteller sine venner om pasienter og ler seg ihjel

4) Jeg sier ikke at alle kvinner er onde. Kvinner i offentlige instanser er onde. Men det er slik at jeg klarer å scanne en person ved å vurdere om kvinnen er farlig og ond. Jeg diskuterer med meg om hvem jeg anser som ond. Men jeg føler meg truet ogplaget av nesten alle kvinner. Det fins noen kvinner, som ikke er alliert med det offentlige, de snakker hyggelig, og rolig til meg, de oppfatter jeg som venner. Men så fort de blir alliert med de andre så blir jeg angrepet

Skrevet

Jeg lover at jeg ikke er ond. Når jeg er fri fra disse tankene setter jeg pris på livet, jeg tenker selvom jeg ikke har førerkort og masse ting, så har jeg to bein og kan gå, og bor i Norge. Men så fort jeg blir angrepet av tankene mister jeg disse tankene og blir veldig redd og sint og mange følelser..... Jeg er ikke frekk mot NHD for å plage han, jeg er plaget selv

Skrevet

1) Det er det jeg lurer på. Hvorfor er jeg den eneste som vil bli mobbet og torturert av kvinner? det at jeg har disse tankene og ingen andre sier bare at jeg er eneste som har disse tankene og det vil jo si at jeg har rett. For det første sier andre Muslimer at ingen vil bli mobbet, men jeg vet at jeg gjør det. Og kvinnene får overtak over meg i dette livet her, så sånn går det ikke. 

2)Det at dommedag fins er jo mange enige med meg, det er det eneste vi er enige om. Men hvordan dommedagen skal være deler ikke jeg samma tanker med andre Muslimer eller andre. 

3) Nytte? Dem ELSKER å se pasienter i lidelse, dem elsker å ha overtak, og har ofte mål at spessielt jeg skal ta livet mitt. Derfor takker jeg min behandler som ikke legge meg inn som forstår at jeg blir dårlig av innleggelse. Jeg har stor respekt og tillit til min mannlig behandler. Men kan aldri tenke meg å ha en kvinnelig behandler, og å bli lagt inn. De forteller sine venner om pasienter og ler seg ihjel

4) Jeg sier ikke at alle kvinner er onde. Kvinner i offentlige instanser er onde. Men det er slik at jeg klarer å scanne en person ved å vurdere om kvinnen er farlig og ond. Jeg diskuterer med meg om hvem jeg anser som ond. Men jeg føler meg truet ogplaget av nesten alle kvinner. Det fins noen kvinner, som ikke er alliert med det offentlige, de snakker hyggelig, og rolig til meg, de oppfatter jeg som venner. Men så fort de blir alliert med de andre så blir jeg angrepet

Takk for svar.

Tenkte å dele noen tanker rundt dem.

Det er greit å være religiøs, men når religionen og din praktisering av den lager så mye problemer for deg som den gjør (det er greit å elske Gud, men du frykter Gud mer enn du elsker han) - og du føler deg tvunget til å gjøre en masse uhensiktsmessige ting på grunn av de religiøse tankene dine, så kan det være greit med en revurdering. Hvis det finnes en Gud, så er ikke hans hensikt at folk på jorda skal ha det vondt eller være redde.

Jeg har sett flere si at leger generelt, og i psykiatrien spesielt, driver maktmisbruk. Jeg tror ikke det er tilfelle, men i psykiatrien spesielt har ofte lege og pasient ulike agendaer, og når legen står på sitt (utfra et faglig grunnlag) så blir det sett på som maktmisbruk. Men jeg tror nok at det er legen som har best kunnskap og som er den du burde høre på, selv om du ikke er enig.

Ja, det finnes onde kvinner, også i offentlige stillinger, akkurat som det finnes onde muslimer, kristne, osv. Det betyr ikke at alle er det, jeg kan ikke si at alle muslimer støtter IS selv om jeg vet at noen gjør det. Akkurat slik er det med kvinner også. Jeg tror ikke at kvinner i gjennomsnitt er ondere enn menn.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er egentlig litt i tvil om jeg skal gidde å skrive dette innlegget til deg da du tidvis er både frekk og krevende mot de som skriver her inne.Og ikke er jeg sikker på om du bryr deg om mitt forsøk på å hjelpe heller.Men siden jeg ikke har det spesielt travelt i kveld så gjør det ingenting om jeg kaster bort tiden på å prøve.

Da jeg var yngre hadde jeg noe av det samme som du har nå bare at det var andre ting jeg måtte gjøre.Jeg måtte ned på kne og be til Gud mange ganger om dagen, og jeg måtte også gjenta bestemte ord et bestemt antall ganger,og i et spesielt tempo ,og jeg måtte få det riktig for vis ikke jeg gjorde det riktig så måtte jeg gjøre det igjen. Grunnen til dette var at jeg trodde at vis jeg ikke gjorde disse tingene så kunne de jeg var glad i dø.

Dette var tvangstanker og handlinger som jeg hadde i en periode av livet mitt med mye forandring og stress.I dag er det meste av dette borte men noe av det kan komme tilbake ved mye stress

Så håper du en dag kan se at det du holder på med egentlig er et forsøk på å mestre stress og angst som kommer til utrykk gjennom disse tankene og handlingene og at det er viktig at du er ærlig ovenfor deg selv når du skal finne løsninger på dine problemer og at du tenker deg godt om før du skylder dine problemer på andre.

Anonymous poster hash: 0acdf...3e7

Bokormen123
Skrevet

Å onanere er til glede og nytelse og fullstendig normalt. 

Problemet ditt er jo at du IKKE onanerer fordi du har lyst, og fordi du  nyter det. Du har tvangstanker som gjør at du bruker onani for komme unna andre (oppdiktede) problemer, og dermed er onaneringen et problem for deg. Derfor synes jeg ikke at NHDs råd til deg er spesielt dårlig - og mobbing er det ikke. Du tjener jo overhodet ikke noe på det du holder på med, og da kan nok løsningen være å forsøke å slutte med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...