Gå til innhold

Vil det være feil av meg å gå til psyk. legevakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjent schizofreni lidelse, som jeg selv er litt uenig i. Merker økende stress i hodet, økende frykt og angst. Går ikke hos psyk.beh lenger. Også kunne jeg tenke å høre om det var noen alternativ til zyprexa jeg kunne prøve. Er det feil å gå til legevakten for noe slikt?

Alternativet er å vente på henvisning og det tar jo tid, dessuten så vil jeg ikke begynne fast igjen på psyk. Da jeg ikke kan tenke meg det.

Anonymous poster hash: 67f6a...892
stjernestøv
Skrevet (endret)

Jeg har kjent schizofreni lidelse, som jeg selv er litt uenig i. Merker økende stress i hodet, økende frykt og angst. Går ikke hos psyk.beh lenger. Også kunne jeg tenke å høre om det var noen alternativ til zyprexa jeg kunne prøve. Er det feil å gå til legevakten for noe slikt?

Alternativet er å vente på henvisning og det tar jo tid, dessuten så vil jeg ikke begynne fast igjen på psyk. Da jeg ikke kan tenke meg det.

Meg bekjent kan ikke legevakten hjelpe med psykiske vansker, men du kan jo gå til legen din. 

Men så nå at det stod psyk legevakt, der kan de nok hjelpe :)

Endret av stjernestøv
Madelenemie
Skrevet

Meg bekjent kan ikke legevakten hjelpe med psykiske vansker, men du kan jo gå til legen din. 

Men så nå at det stod psyk legevakt, der kan de nok hjelpe :)

jo legevakten kan hjelpe ved psykiske lidelser, sa de til meg,

men ikke ved autisme.

når jeg en gang ble fortvilt før jeg fikk alt plassert oppsøkte jeg dem,

de ringte min mann, og jeg ble hentet, de sa det ikke er noe hjelp hos dem når man har autisme .

Jeg fikk ikke noe tilbud om hjelp, de bare bestemte at jeg hadde det best hjemme også ringte psykiateren min mann.

nå er alt i orden, dvs jeg har alle nødvendige programmer innstallert og setter meg selv på lading når det trengs så da går jo alt ok.

Skrevet

Jeg ville bedt om en time hos fastlegen og sagt at det hastet. Fastlegen kan også henvise til akutt behandling, om det er nødvendig.

stjernestøv
Skrevet

jo legevakten kan hjelpe ved psykiske lidelser, sa de til meg,

men ikke ved autisme.

når jeg en gang ble fortvilt før jeg fikk alt plassert oppsøkte jeg dem,

de ringte min mann, og jeg ble hentet, de sa det ikke er noe hjelp hos dem når man har autisme .

Jeg fikk ikke noe tilbud om hjelp, de bare bestemte at jeg hadde det best hjemme også ringte psykiateren min mann.

nå er alt i orden, dvs jeg har alle nødvendige programmer innstallert og setter meg selv på lading når det trengs så da går jo alt ok.

Her kan de ikke hjelpe til med psykiske vansker og sletts ikke autisme. Det er bra ting er i orden nå da :-)

Syns i grunn aldri det har hjulpet å gå på legevakten med fysiske ting heller jeg, bare pjatt. 

Madelenemie
Skrevet

Her kan de ikke hjelpe til med psykiske vansker og sletts ikke autisme. Det er bra ting er i orden nå da :-)

Syns i grunn aldri det har hjulpet å gå på legevakten med fysiske ting heller jeg, bare pjatt. 

Ja sant nok,

idag var jeg på vei, min sønn har brukket beinet på snowboard, men siden vi måtte sitte mellom 2 0g 5 timer før han fikk tatt røntgen, måtte vi dra.

Jeg prøvde forklare at det går ikke, han har smerter og autismen blir "verre" da, det er sånn at han får lavere frustrasjonsterskel.

Men de sa "trekk kølapp" og da gjode vi det, men jeg skjønte at dette går ikke, så da må han bare ligge hjemme med en bok, heldigvis har jeg smertestillende

Vi får se det an et par dager til også må vi dra til Volvat, går ikke å sitte 5-6 timer på en offentlig legevakt, med et barn med autisme. Jeg ble ganske taus da de snakket til meg, jeg sa bare ok og mm for jeg skjønte at vi måtte dra.

Vi ser det an, uansett går det jo greit, bare det gror riktig.

Skrevet

Ja sant nok,

idag var jeg på vei, min sønn har brukket beinet på snowboard, men siden vi måtte sitte mellom 2 0g 5 timer før han fikk tatt røntgen, måtte vi dra.

Jeg prøvde forklare at det går ikke, han har smerter og autismen blir "verre" da, det er sånn at han får lavere frustrasjonsterskel.

Men de sa "trekk kølapp" og da gjode vi det, men jeg skjønte at dette går ikke, så da må han bare ligge hjemme med en bok, heldigvis har jeg smertestillende

Vi får se det an et par dager til også må vi dra til Volvat, går ikke å sitte 5-6 timer på en offentlig legevakt, med et barn med autisme. Jeg ble ganske taus da de snakket til meg, jeg sa bare ok og mm for jeg skjønte at vi måtte dra.

Du kan ikke la ham ligge i dagevis uten gips hvis det er sikkert at det er brukket? Hvis dere uansett skal til Volvat, hvorfor vente i flere dager?
stjernestøv
Skrevet

Ja sant nok,

Uff da, god bedring til han. Nei det var for gale at dere måtte sitte så lenge, han burde jo vært prioritert. Men de skjønner jo seg ikke på sånt. 

AnonymBruker
Skrevet

Uff da, god bedring til han. Nei det var for gale at dere måtte sitte så lenge, han burde jo vært prioritert. Men de skjønner jo seg ikke på sånt. 

Man kan ikke alltiud forvente spesialbehandling. Legevakten må prioritere de som er sykest/har mest alvorlige skader.

Anonymous poster hash: 33f67...321

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke la ham ligge i dagevis uten gips hvis det er sikkert at det er brukket? Hvis dere uansett skal til Volvat, hvorfor vente i flere dager?

Hei!

Jeg har googlet det, og mest sannsynlig er det brukket pga av smertenivået.

Det er ingenting å gjøre med det, man må bare håpe det gror riktig.

Halebeinet kan ikke gipses, men det er fryktelig vondt.

Det kunne vært ok og fått en oversikt over bruddet, men jeg betaler 100 000 vis på et annet sykt barn og jeg har ubegrenset med kapital.

Anonymous poster hash: 2978f...6c4

Skrevet (endret)

Det er ingenting å gjøre med det, man må bare håpe det gror riktig.

Halebeinet kan ikke gipses, men det er fryktelig vondt.

Anonymous poster hash: 2978f...6c4

Du skrev bare "beinet" i startinnlegget, så jeg trodde det var leggen... Endret av laban
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er absolutt ikke en sak for legevakten.

Be om en rask time hos fastlegen din.

stjernestøv
Skrevet

Man kan ikke alltiud forvente spesialbehandling. Legevakten må prioritere de som er sykest/har mest alvorlige skader.

Anonymous poster hash: 33f67...321

Hørtes ganske alvorlig ut og i tilegg har han autisme, ja de bør prioritere. 

AnonymBruker
Skrevet

Oki, da drar jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Det som er synd, er att FL ikke har noe særlig intr. for psykiatri, eller noe slikt. Derfor er det ganske håpløst å be h.n om råd når det gjelder medisiner, annet enn att vi fortsetter Status Quo..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...