lille_myyy Skrevet 8. april 2015 Skrevet 8. april 2015 Jeg har nettopp begynt på 150 mg Venlaflaxin i stede for 75 mg. Nå har jeg nettopp fått vite at en familiemedlem av meg har gått bort, men jeg klarer ikke få frem en eneste følelse. Hverken glad eller lei meg. Er dette pga medisin, eller har jeg plutselig gått fra å være verdens støste hormonelle emosjonelle bombe, til å bli careless? Dette er jo helt forferdelig 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. april 2015 Skrevet 8. april 2015 Jeg har nettopp begynt på 150 mg Venlaflaxin i stede for 75 mg. Nå har jeg nettopp fått vite at en familiemedlem av meg har gått bort, men jeg klarer ikke få frem en eneste følelse. Hverken glad eller lei meg. Er dette pga medisin, eller har jeg plutselig gått fra å være verdens støste hormonelle emosjonelle bombe, til å bli careless? Dette er jo helt forferdelig Jeg tror det er medisinen, den gjør meg følelsesløs. 0 Siter
lille_myyy Skrevet 8. april 2015 Forfatter Skrevet 8. april 2015 Men jeg vil jo ikke miste følelsene mine Følte det ikke slik med 75 mg, men nå føler jeg meg kald, eller bekymringsløs på godt og vondt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. april 2015 Skrevet 8. april 2015 Men jeg vil jo ikke miste følelsene mine Følte det ikke slik med 75 mg, men nå føler jeg meg kald, eller bekymringsløs på godt og vondt. Kanskje du skulle holdt deg til 75 mg da? Følelsene er ikke noe man skal ta for gitt, jeg har redusert og føler på litt angst innimellom. Så det hjelper sikkert med lavere dose. 0 Siter
lille_myyy Skrevet 8. april 2015 Forfatter Skrevet 8. april 2015 Kanskje du skulle holdt deg til 75 mg da? Følelsene er ikke noe man skal ta for gitt, jeg har redusert og føler på litt angst innimellom. Så det hjelper sikkert med lavere dose. Ja. Nå føler jeg nesten at jeg har mistet følelser for kjæresten min også. Og alt og alle, jeg er mer irritert og sint. Men, jeg har jo bare gått på 150 mg, så føler ikke bare det er den. Jeg vet ikke, det er vanskelig. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. april 2015 Skrevet 8. april 2015 Ja. Nå føler jeg nesten at jeg har mistet følelser for kjæresten min også. Og alt og alle, jeg er mer irritert og sint. Men, jeg har jo bare gått på 150 mg, så føler ikke bare det er den. Jeg vet ikke, det er vanskelig. Ja det er vanskelig å vite hva som er hva også... 0 Siter
ISW Skrevet 8. april 2015 Skrevet 8. april 2015 Hvis du blir følelsesmessig avstumpet kan det være lurt å bytte medisin. Jeg blir ikke det av Zoloft, selv i rimelig høy dose og med AP i tillegg. 0 Siter
lille_myyy Skrevet 8. april 2015 Forfatter Skrevet 8. april 2015 Hvis du blir følelsesmessig avstumpet kan det være lurt å bytte medisin. Jeg blir ikke det av Zoloft, selv i rimelig høy dose og med AP i tillegg. Kan kanskje være lurt. Jeg vet ikke, har ikke følt det slik tidligere på denne medisinen. Mulig depresjonen har blitt verre? Bare ubehagelig og ikke ha de vonde følelsene lengre, om dere skjønner. Jeg er vant til å gråte av dumme realityshow på tv, så dette er ubehagelig. Blir jo ikke bedre av at jeg dveler med det nå, måtte bare få noen råd og tips 0 Siter
ISW Skrevet 8. april 2015 Skrevet 8. april 2015 Kan kanskje være lurt. Jeg vet ikke, har ikke følt det slik tidligere på denne medisinen. Mulig depresjonen har blitt verre? Bare ubehagelig og ikke ha de vonde følelsene lengre, om dere skjønner. Jeg er vant til å gråte av dumme realityshow på tv, så dette er ubehagelig. Blir jo ikke bedre av at jeg dveler med det nå, måtte bare få noen råd og tips Det er ikke alltid lett å vite hva som er medisinene og hva som er sykdommen. Når jeg er sliten og engstelig, kan jeg i korte perioder føle meg litt sånn. Men det går over så snart jeg har kommet meg litt. 0 Siter
lille_myyy Skrevet 8. april 2015 Forfatter Skrevet 8. april 2015 Det er ikke alltid lett å vite hva som er medisinene og hva som er sykdommen. Når jeg er sliten og engstelig, kan jeg i korte perioder føle meg litt sånn. Men det går over så snart jeg har kommet meg litt. Det var positivt å høre. Kanskje jeg ikke skal gruble mer over dette, bruker jo ikke akkurat å løse særlig mye når man er slik dveler og analytiker som meg... Hehe. Håper bare ikke at sorgen ligger under der uten å komme ut, hvis du forstår? Det er forresten snakk om familiehunden vår, og jeg syns det er forferdelig. Men jeg får ikke den store sorgen/gråten som jeg burde fått. Og tro meg, han er virkelig som et familiemedlem, og det er ikke "bare en hund". 0 Siter
ISW Skrevet 8. april 2015 Skrevet 8. april 2015 Det var positivt å høre. Kanskje jeg ikke skal gruble mer over dette, bruker jo ikke akkurat å løse særlig mye når man er slik dveler og analytiker som meg... Hehe. Håper bare ikke at sorgen ligger under der uten å komme ut, hvis du forstår? Det er forresten snakk om familiehunden vår, og jeg syns det er forferdelig. Men jeg får ikke den store sorgen/gråten som jeg burde fått. Og tro meg, han er virkelig som et familiemedlem, og det er ikke "bare en hund". Skjønner det. Det var ikke noe hyggelig å høre.. Medisiner skiller jo ikke alltid mellom "reell sorg" og depressive følelser, hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg tror ikke du vil gå på noen smell senere. Men hvis du blir veldig avflatet og heller ikke kan føle glede, så ville jeg vurdert å bytte.. 0 Siter
missmas Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 Jeg står på masse medisiner og har masse følelser 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 Dette kan være en bivirkning som en del rapporterer om på SSRI/SNRI. 0 Siter
lille_myyy Skrevet 9. april 2015 Forfatter Skrevet 9. april 2015 Dette kan være en bivirkning som en del rapporterer om på SSRI/SNRI. Da vil jeg heller være "meg" med mye følelser på godt og vondt, i stede for flat og følelsesmessig kald. Jeg har jo jobbet mye med å endre adferdsmønster og teknikker for å bryte negativ grubling, og triggertanker osv osv. Tror du jeg kan være klar for å seponere medisinen da? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. april 2015 Skrevet 9. april 2015 Da vil jeg heller være "meg" med mye følelser på godt og vondt, i stede for flat og følelsesmessig kald. Jeg har jo jobbet mye med å endre adferdsmønster og teknikker for å bryte negativ grubling, og triggertanker osv osv. Tror du jeg kan være klar for å seponere medisinen da? Jeg tror heller du skal satse på Efexor 75 mg + evt Wellbutrin i stedet for Efexor 150 mg. Det var vel en grunn for økningen? 0 Siter
lille_myyy Skrevet 12. april 2015 Forfatter Skrevet 12. april 2015 Jeg tror heller du skal satse på Efexor 75 mg + evt Wellbutrin i stedet for Efexor 150 mg. Det var vel en grunn for økningen? Nei, økningen var fordi fastlegen min fortalte at det var mest vanlig å bruke 150 mg. Men har gått ned til 75 mg igjen, og merker stor forskjell på følelsene. Selv om jeg kanskje er litt mindre emosjonell enn tidligere, og tyr ikke så lett til tårene som jeg har gjort før. Så trenger kanskje ikke det å være ene og alene negativt?! 0 Siter
kaprif Skrevet 12. april 2015 Skrevet 12. april 2015 Av min egen erfaring så gjør den meg følelsesløs, men det er en annen medisin. Du får prøve ut forskjellige medisiner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 Skrevet 12. april 2015 Jeg har nettopp begynt på 150 mg Venlaflaxin i stede for 75 mg. Nå har jeg nettopp fått vite at en familiemedlem av meg har gått bort, men jeg klarer ikke få frem en eneste følelse. Hverken glad eller lei meg. Er dette pga medisin, Ja, dette er en vanlig "bivirkning" av AD. Har ikke følt meg hverken glad eller trist på årevis. Anonymous poster hash: 0a4f8...1ea 0 Siter
lille_myyy Skrevet 12. april 2015 Forfatter Skrevet 12. april 2015 Men føler kanskje 75 mg er for lite, jeg vet ikke. Har i det siste fått tilbake en del av destruktiviteten og selvhatet. Usikkerheten er tilbake og jeg føler meg så mislykket. Jobber med å endre tankegang hele tiden, og prøver å ta meg i de tankene før de blir for store. Endrer fokus, prøver å gjøre noe for å distrahere de tankene, men likevel har jeg fått tilbake den sorgfølelsen som jeg ikke kan forklare hvorfor jeg har.. Forstår også at det har med dagsformen og gjøre, men de dårlige dagene kommer oftere enn det har gjort på en stund. Og jeg sover. Og sover. Og blir aldri uthvilt. Er da medisinen riktig, både mtp dosering og type medisin? Syns jo det fungerte i begynnelsen, men kan jo ha vært placebo? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 Skrevet 12. april 2015 Men føler kanskje 75 mg er for lite, jeg vet ikke. Har i det siste fått tilbake en del av destruktiviteten og selvhatet. Usikkerheten er tilbake og jeg føler meg så mislykket. Jobber med å endre tankegang hele tiden, og prøver å ta meg i de tankene før de blir for store. Endrer fokus, prøver å gjøre noe for å distrahere de tankene, men likevel har jeg fått tilbake den sorgfølelsen som jeg ikke kan forklare hvorfor jeg har.. Forstår også at det har med dagsformen og gjøre, men de dårlige dagene kommer oftere enn det har gjort på en stund. Og jeg sover. Og sover. Og blir aldri uthvilt. Er da medisinen riktig, både mtp dosering og type medisin? Syns jo det fungerte i begynnelsen, men kan jo ha vært placebo? Det kan det ha vært. Men 75 mg er en veldig liten dose da. Anonymous poster hash: 0a4f8...1ea 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.