Gå til innhold

Fake it until you make it

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Noen her som har tro på det?

Rett og slett spille skuespill og late som en har det bra, føler meg jo syk nå og veldig tung. Men hvis jeg begynner å tralle og smile vil jeg da føle meg bedre og lettere?

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

20

• Madelenemie

10

• frosken

6

• AnonymBruker

3

Mest aktive i denne tråden

stjernestøv
Skrevet

Har tro på denne sangen, men hvorfor får jeg det ikke til? Er inne i en lang dvale, må komme meg ut...

Skrevet

Jeg tror det kan fungere på noen. At man later som og til slutt blir det en slags vane. De gangene jeg har prøvd å late som har det endt med en enda større smell, så det fungerer ikke på alle.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror det kan fungere på noen. At man later som og til slutt blir det en slags vane. De gangene jeg har prøvd å late som har det endt med en enda større smell, så det fungerer ikke på alle.

Får prøve da og se hvordan det går, kan ikke fortsette denne tilværelsen lenger. Og jeg MÅ føle, kan ikke ta medisiner og sånn er det bare. 

Skrevet

Får prøve da og se hvordan det går, kan ikke fortsette denne tilværelsen lenger. Og jeg MÅ føle, kan ikke ta medisiner og sånn er det bare. 

Koster jo ikke noe å prøve :)

Madelenemie
Skrevet

Noen her som har tro på det?

Rett og slett spille skuespill og late som en har det bra, føler meg jo syk nå og veldig tung. Men hvis jeg begynner å tralle og smile vil jeg da føle meg bedre og lettere?

Tja det kan nok til en viss grad og om man er veldig motivert for det fungere.

Glad jeg slipper tenke sånn!

Men flere naboer og bekjente tror jeg driver med dette, for enten de skiller seg eller får en sykdom så får de det til å høres utrolig flott og positivt ut.

Noen ser det i skyene og får bekreftelse fra det, andre kjenner det via vibrasjoner at sykdommen var en heldig varsel og rett og slett en velsignelse, fordi et svar...andre fikk rett og slett et "varsel" på en eller annen måte som gjorde at de ikke gjorde som planlagt og dermed sitter igjen med feks 15 millioner kr.

Da jeg så på Trygdekontoret en kveld, forstod jeg at dette nok dreier seg om en egen personlig hjernevask, men det ser ut som den fungerer, men jeg hadde ikke orket med dette. Syns det ligger et innebygd løgnsystem i det, og det hadde jeg ikke orket.

Jeg VET og gidder ikke lyve om at skillsmisse og ukentlig flytting ER en belastning for barn osv...

Da må man heller være ærlig å si som det er, men at ja man gjør så godt man kan i situasjonen sånn den er.

Så hvis man tar lett på løgn og sannhet fungerer sikkert sånt best.

stjernestøv
Skrevet

Koster jo ikke noe å prøve :)

Ja det gjør det, skal prøve å være positiv :)

Og nå har jeg fått nok av medisiner, orker ikke den tette tåka de gir meg i hodet. Og et lag av likegyldighet, jeg vil le. Nå er det nok. 

stjernestøv
Skrevet

Tja det kan nok til en viss grad og om man er veldig motivert for det fungere.

Glad jeg slipper tenke sånn!

Men flere naboer og bekjente tror jeg driver med dette, for enten de skiller seg eller får en sykdom så får de det til å høres utrolig flott og positivt ut.

Noen ser det i skyene og får bekreftelse fra det, andre kjenner det via vibrasjoner at sykdommen var en heldig varsel og rett og slett en velsignelse, fordi et svar...andre fikk rett og slett et "varsel" på en eller annen måte som gjorde at de ikke gjorde som planlagt og dermed sitter igjen med feks 15 millioner kr.

Da jeg så på Trygdekontoret en kveld, forstod jeg at dette nok dreier seg om en egen personlig hjernevask, men det ser ut som den fungerer, men jeg hadde ikke orket med dette. Syns det ligger et innebygd løgnsystem i det, og det hadde jeg ikke orket.

Jeg VET og gidder ikke lyve om at skillsmisse og ukentlig flytting ER en belastning for barn osv...

Da må man heller være ærlig å si som det er, men at ja man gjør så godt man kan i situasjonen sånn den er.

Så hvis man tar lett på løgn og sannhet fungerer sikkert sånt best.

Vil du kalle det løgn?

Det er jo for et godt formål, men jeg tenker jo "sannheten vil sette deg fri" men jeg liker ikke sannheten. Klarer ikke denne tilværelsen lenger, så jeg må bare prøve. 

Madelenemie
Skrevet

Og nå har jeg fått nok av medisiner, orker ikke den tette tåka de gir meg i hodet. Og et lag av likegyldighet, jeg vil le. Nå er det nok. 

Ikke hei

En venn av meg som har autisme var også tungt medisinert for psykose,

plutselig orket ikke mer medisiner, sluttet og har vært bra nå, tror jeg i 2 år.

Har tungsinn, men ikke psykoseproblemer, og klarer seg uten medisiner, jeg forstår vedkommende.

Syns sånne medisiner lager tåke i hodet og som enkelte skriver at man ikke føler mer...

Håper du holder deg frisk i vertfall.

Madelenemie
Skrevet

Vil du kalle det løgn?

Det er jo for et godt formål, men jeg tenker jo "sannheten vil sette deg fri" men jeg liker ikke sannheten. Klarer ikke denne tilværelsen lenger, så jeg må bare prøve. 

Tja.

jeg vet ikke....

må tenke..

syns jo løgn ja, sånn umiddelbart, hvis situasjonen er slik at den ikke er noe grei, men man formidler til andre at alt er så bra.

Noe annet er det å omprogramere et dystert tankesett. Noen, flere eks her på dol, tenker jo kronisk dårlig om seg selv, da er det jo ikke løgn å programmere/bestemme seg for å tenke mer positivt.,

Det er når man lyver om at elendighet er så bra osv..at det blir løgn, håper jeg forklare forskjellen bedre nå.

stjernestøv
Skrevet

Ikke hei

En venn av meg som har autisme var også tungt medisinert for psykose,

plutselig orket ikke mer medisiner, sluttet og har vært bra nå, tror jeg i 2 år.

Har tungsinn, men ikke psykoseproblemer, og klarer seg uten medisiner, jeg forstår vedkommende.

Syns sånne medisiner lager tåke i hodet og som enkelte skriver at man ikke føler mer...

Håper du holder deg frisk i vertfall.

Godt vennen din holder seg frisk, skal nok klare det jeg også for dette makter jeg ikke lenger. Jeg vil ha glede av å høre på musikk og jeg vil ha latterkrampe, faens medisiner. Jeg hater dem virkelig og det er som gift som flyter rundt i årene mine, må avgiftes og det skal jeg gjøre. 

stjernestøv
Skrevet

Tja.

jeg vet ikke....

må tenke..

syns jo løgn ja, sånn umiddelbart, hvis situasjonen er slik at den ikke er noe grei, men man formidler til andre at alt er så bra.

Noe annet er det å omprogramere et dystert tankesett. Noen, flere eks her på dol, tenker jo kronisk dårlig om seg selv, da er det jo ikke løgn å programmere/bestemme seg for å tenke mer positivt.,

Det er når man lyver om at elendighet er så bra osv..at det blir løgn, håper jeg forklare forskjellen bedre nå.

Ja jeg forstår, er vel omprogrammering jeg er ute etter. Erstatte de negative følelsene og tankene med noe positivt, vil ha høyere tanker om meg selv enn at jeg er dritt og ingenting. Vil være verdt noe. 

Madelenemie
Skrevet

Ja jeg forstår, er vel omprogrammering jeg er ute etter. Erstatte de negative følelsene og tankene med noe positivt, vil ha høyere tanker om meg selv enn at jeg er dritt og ingenting. Vil være verdt noe. 

;)

Godt. Tror du klarer det jeg:-)

På Trygdekontoret sist var charter Svein, det er en mann på ca 50 år som driver med hemningsløs festing og fyll.

(det visste ikke jeg, men jeg spurte hvem er charter-Svein, og fikk svar)

Det er et TV-program om å drikke seg dritings i syden.

Men han var ekstremt positiv, han har vært med før, og han snakker myye, syns han kunne dempet seg litt, for han fektet med armer og kropp og gjentok veldig mye av det han sa. Han kunne feks hørt litt på det andre hadde å si.

Men dette er vel muligens et eksempel på et menneske som lyver.

stjernestøv
Skrevet

;)

På Trygdekontoret sist var charter Svein, det er en mann på ca 50 år som driver med hemningsløs festing og fyll.

Men han var ekstremt positiv, han har vært med før, og han snakker myye, syns han kunne dempet seg litt, for han fektet med armer og kropp og gjentok veldig mye av det han sa. Han kunne feks hørt litt på det andre hadde å si.

Tusen takk, det gjorde meg glad :) Jeg merker jeg føler litt nå men vil føle mer. 

Charter Svein ja, kjenner til han fra tv og jeg tror han er ekte. Han er seg selv hele tiden selv om det kan bli litt voldsomt, han driver til og med med healing han der. Kul fyr. 

AnonymBruker
Skrevet

;)

Nei, han tror jeg bare er sånn helt naturlig. Mulig han har ADHD eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 31dfe...978

Madelenemie
Skrevet

Tusen takk, det gjorde meg glad :) Jeg merker jeg føler litt nå men vil føle mer. 

Charter Svein ja, kjenner til han fra tv og jeg tror han er ekte. Han er seg selv hele tiden selv om det kan bli litt voldsomt, han driver til og med med healing han der. Kul fyr. 

ok.

Ja han skulle heale en blogger for sin negativisme, hun het linea myhre (en norsk topp blogger på 20 år) (veldig sur)

Jeg syns han var voldsom og jeg orker ikke med så mye styr, for å si så lite.

Madelenemie
Skrevet

Nei, han tror jeg bare er sånn helt naturlig. Mulig han har ADHD eller noe sånt.

Anonymous poster hash: 31dfe...978

Hei!

ok, det er mulig, tror en del med adhd er sånn, og da er det naturlig.

Jeg ble litt sliten av å se på han jeg.

Han snakket som om han ikke løy, så da er han kanskje sånn, da er jo det helt ok.

stjernestøv
Skrevet

ok.

Ja han skulle heale en blogger for sin negativisme, hun het linea myhre (en norsk topp blogger på 20 år) (veldig sur)

Jeg syns han var voldsom og jeg orker ikke med så mye styr, for å si så lite.

Jeg hadde nok blitt sliten av å ha han i nærheten hehe, samtidig tror jeg hans gode humør smitter :)

Skrevet

Nå synes jeg det ser ut som om du er i ferd med å ta en beslutning basert på lite moden refleksjon. Du kan ha mye å tape på nok en periode med forverring av sykdom.

Madelenemie
Skrevet

Nå synes jeg det ser ut som om du er i ferd med å ta en beslutning basert på lite moden refleksjon. Du kan ha mye å tape på nok en periode med forverring av sykdom.

Hei!

Og hun kan ha mye å tjene.

Hvis jeg bare ukritisk skulle sagt ja og ok, til medisiner, for mine barn, hadde de idag neppe klart seg så bra,

men fordi jeg har vært skeptisk og hentet frem "noe" og i vertfall kritisk tenkning hos behandlere, som også har sagt at våre valg er de beste, så har vi aldri latt oss "lure" ut på å forstyrre et barns utvikling med psykofarmika.

Det er litt for kjapt og lett man tyr til medisiner ofte, hvorfor vet jeg ikke, men det er synd man skal være så ressursterk eller ha så ressursterke foreldre for å få best muligheter og helsehjelp.

Alt for mange griper til noe de tror er så enkelt og greit, medisiner, istedet for å gå den mye lenger og krevende veien om:

behandling, terapi, veiledning, justering, råd og læring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...