Gå til innhold

Tykke og tynne mennesker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som sagt legger jeg på meg om jeg spiser over 600kcal om dagen. Det er ikke mye mat. Det er mange som sliter med maten som er tykke.

Jeg koser meg i alle fall ikke med mat når jeg må måle hvor mange kcal jeg må ha i meg for å ikke legge på meg.

Jeg går turer, men ikke så mange som jeg burde kanskje. - jeg må lære kroppen til å takle flere kcal for å få et normalt kosthold.

Trist å lese at folk som tror at alle feite stapper innpå med mat.

Til mitt "forsvar" går jeg på en medisin som gir økt matlyst(ja, det handler om kontroll) og jeg har lavt stoffskifte.

Anonymous poster hash: b8184...112
Skrevet

Enten det gjelder virketrang / rastløshet, lyst / evne til å være sosial eller apetitt / matlyst (for å ta noen få eksempler), så er folk veldig forskjellige.

Forskning viser også at vi også har helt ulikt genetisk utgangspunkt når det gjelder kroppens "trang" til å legge på seg.

Når det gjelder de som virkelig overspiser, kan det ofte ligge psykologiske mekanismer bak. Noen reagerer med å miste matlysten når livet blir hardt, for andre er mat en (altfor lett tilgjengelig) trøst.

Joda, jeg vet det, men jeg forstår det fortsatt ikke. Kanskje jeg bare er "heldig" utstyrt med en ekstremt sensitiv mage. Jeg må spise når jeg er sulten og kan ikke spise mer enn til jeg er mett uten at jeg får skikkelig vondt. På den måten holder jeg jo forbrenningen ganske stabil og jeg får aldri forspist meg uten at jeg blir straffet for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...