Gå til innhold

NHD/ Vil tilstanden gå over snart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skrev her tidligere i dag om min voksne bror som er bipolar og nå er lett manisk. Han ser ut til å "trives" i sin tilstand selv om vi rundt ser at han sliter.. Han har dårlig sykdomsinnsikt og vil ikke øke AP som han tar.

Han prata med ex behandleren sin der han fortalte om lite søvn, mye energi og stor arbeidslyst.. Behandleren svarte bare med "Øk AP medisinen for nå er du lett manisk." Mer sa ikke behandleren for han måtte gå i et møte. (Vi rundt han hørte dette fordi min bror hadde på høytaler.) Det er ganske tydelig at behandler ikke vil innvolvere seg eller ha noe mer ansvar.

Dette er tre dager siden og tilstanden til min bror er uforandret. Han får ingen oppfølging i helsevesenet.

Er dette noe som vil gå over snart? Vi rundt føler oss litt hjelpeløse og vet ikke helt hva som kan hjelpe....

Anonymous poster hash: a0dcf...163

Anonymous poster hash: a0dcf...163
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det kan gå over snart, men det kan også vare. På et eller annet vis må han medisineres slik at han sover minst 6 timer hver natt. Fastlegen bør involveres når psykiatrien ikke tar ansvar.

Om han bruker antidepressiva, må disse seponeres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...