frosken Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 Ja vel da har jeg misforstått. Synd det skal være sånn, er skikkelig skuffet. Får ikke fred fra dette visst, er ikke sterk nok. Det er derfor du må be om å få en medisinvurdering av psykiater. Fortell at du har hatt lav livskvalitet disse 9 månedene du har stått på risperdal, selv om de psykotiske symptomene umiddelbart ble dempet. Be om hjelp til å finne bedre løsninger mht medisiner - og be også om at de pusher deg mer med tanke på livsstilsendringer. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Det er derfor du må be om å få en medisinvurdering av psykiater. Fortell at du har hatt lav livskvalitet disse 9 månedene du har stått på risperdal, selv om de psykotiske symptomene umiddelbart ble dempet. Be om hjelp til å finne bedre løsninger mht medisiner - og be også om at de pusher deg mer med tanke på livsstilsendringer. Ja, er bare så lei av at det må være sånn at jeg trenger medisiner. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Jeg har ikke bedt om å få det sånn, men tankene har vel manet det frem. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Det er derfor du må be om å få en medisinvurdering av psykiater. Fortell at du har hatt lav livskvalitet disse 9 månedene du har stått på risperdal, selv om de psykotiske symptomene umiddelbart ble dempet. Be om hjelp til å finne bedre løsninger mht medisiner - og be også om at de pusher deg mer med tanke på livsstilsendringer. Du forstår at jeg ikke kan ta risperdal når jeg har så dårlig livskvalitet på dem? Jeg orker ikke mer. 0 Siter
frosken Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 Du forstår at jeg ikke kan ta risperdal når jeg har så dårlig livskvalitet på dem? Jeg orker ikke mer. Jeg synes det er kritikkverdig at din medisinering ikke har blitt evaluert i løpet av de siste ni månedene siden du har hatt det såpass lite ok, men hva som vil være optimal medisinering for deg vet jeg ikke. Du trenger å samarbeide med en psykiater om å finne en bedre løsning. 0 Siter
laban Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 (endret) Jeg har ikke bedt om å få det sånn, men tankene har vel manet det frem.Nei, stjernestøv, du har ikke manet fram sykdommen din, ikke la "the secret-teoriene" innbille deg noe sånt. Endret 11. april 2015 av laban 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Jeg synes det er kritikkverdig at din medisinering ikke har blitt evaluert i løpet av de siste ni månedene siden du har hatt det såpass lite ok, men hva som vil være optimal medisinering for deg vet jeg ikke. Du trenger å samarbeide med en psykiater om å finne en bedre løsning. Ja det syns jeg og, bare sette folk på medisiner og det er nok. Hva med livskvalitet? Nå vet jeg hvorfor jeg ikke vil innlegges og, er lei av hele settingen...sykdom og elendighet. Jeg orker det ikke mer, men jeg orker ikke ta risperdal mer. Men så er jeg redd det er sykdommen og og ikke risperdal, derfor hadde jeg lyst å prøve uten for da finner jeg ut det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Nei, stjernestøv, du har ikke manet fram sykdommen din, ikke la "the secret-teoriene" innbille deg noe sånt. Ifølge boken har jeg jo det, må ha begynt tidlig i livet. Men i dag når jeg ble uvel ble jeg litt irritert på den boken, selv om jeg tror på det. 0 Siter
Trine Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 Ifølge boken har jeg jo det, må ha begynt tidlig i livet. Men i dag når jeg ble uvel ble jeg litt irritert på den boken, selv om jeg tror på det. Ifølge boka har du kanskje det, men vi lever ikke i en bok, vi lever i virkeligheten. I virkeligheten har du ikke manet fram noen sykdom. 0 Siter
DoleMari Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 Jeg har tro på bøker, har lest den boka ( husker ikke så mye), men jeg ble skuffet. Ifølge boka var alt så enkelt, og det du sender ut til universet kommer tilbake til deg. Dette gjaldt til og med rikdom, som penger for de av oss som mangler det. Har ikke helt troen på det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Ifølge boka har du kanskje det, men vi lever ikke i en bok, vi lever i virkeligheten. I virkeligheten har du ikke manet fram noen sykdom. Ok. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Jeg har tro på bøker, har lest den boka ( husker ikke så mye), men jeg ble skuffet. Ifølge boka var alt så enkelt, og det du sender ut til universet kommer tilbake til deg. Dette gjaldt til og med rikdom, som penger for de av oss som mangler det. Har ikke helt troen på det. Ja det skal jo være så enkelt, og likt tiltrekker likt. Prøvde du å praktisere det? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Kanskje jeg må gi det litt tid, er så usikker nå. Har ikke vært så dårlig nå, bare rar i hodet og følelsesløs. Det er som kanalene er iferd med å åpne seg igjen, kjenner det i hodet. Jeg vet ikke hva som er best, er som å velge mellom to onder. Vil jo bare ha det godt med meg selv og omgivelsene, snakket litt med familien om det. De sier jeg gjør ingenting og sitter hele dagen, at jeg må finne ut av det selv men at det ikke er bra hvis jeg blir dårlig og ligger hele tiden heller. Jeg bor jo her på DOL, burde slutte med det. Kan jo prøve på det, dere er nok lei av meg her og. Er lei av meg jeg og, og at jeg skriver her hele tiden. Burde gjort så mye ant. 0 Siter
frosken Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 Kanskje jeg må gi det litt tid, er så usikker nå. Har ikke vært så dårlig nå, bare rar i hodet og følelsesløs. Det er som kanalene er iferd med å åpne seg igjen, kjenner det i hodet. Jeg vet ikke hva som er best, er som å velge mellom to onder. Vil jo bare ha det godt med meg selv og omgivelsene, snakket litt med familien om det. De sier jeg gjør ingenting og sitter hele dagen, at jeg må finne ut av det selv men at det ikke er bra hvis jeg blir dårlig og ligger hele tiden heller. Jeg bor jo her på DOL, burde slutte med det. Kan jo prøve på det, dere er nok lei av meg her og. Er lei av meg jeg og, og at jeg skriver her hele tiden. Burde gjort så mye ant. Jeg synes du skal starte med å gå på dagsenteret minst en dag i uken samt delta på aktiviteter enten i regi av friskvernsentralen eller dagsenteret minst en dag i uken. Det skal noe til å få en ok livskvalitet når man lever så passivt som du har gjort gjennom lang tid. Det er vel lenge siden du har prøvd dagsenteret nå. Kan du ikke gjøre et forsøk i uka som kommer? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Jeg synes du skal starte med å gå på dagsenteret minst en dag i uken samt delta på aktiviteter enten i regi av friskvernsentralen eller dagsenteret minst en dag i uken. Det skal noe til å få en ok livskvalitet når man lever så passivt som du har gjort gjennom lang tid. Det er vel lenge siden du har prøvd dagsenteret nå. Kan du ikke gjøre et forsøk i uka som kommer? Kan jo gjøre et forsøk, men vet ikke om jeg orker å gå tur nå. Det er så ekkelt når jeg føler jeg går på bomull, kan falle gjennom. Men kan prøve å gå på dagsenteret da, må jo gå på veien dit også. Men tror ikke jeg klarer lange turer. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Jeg synes du skal starte med å gå på dagsenteret minst en dag i uken samt delta på aktiviteter enten i regi av friskvernsentralen eller dagsenteret minst en dag i uken. Det skal noe til å få en ok livskvalitet når man lever så passivt som du har gjort gjennom lang tid. Det er vel lenge siden du har prøvd dagsenteret nå. Kan du ikke gjøre et forsøk i uka som kommer? Men hvis jeg skal finne ut om det er medisinen som gjør meg lat må jeg vel slutte? Men hva om sykdommen har forverret seg? Det er jo umulig å vite hva som er hva, det går ikke an å være mindre aktiv enn jeg er nå. Før jeg ble syk sist var jeg flinkere til husarbeid og jeg gikk jo tur, var til og med mer sosial. Tror ikke det går an for meg å få det verre, så jeg har vel ingenting å tape på å slutte med medisiner? Nå klarer jeg å sitte, men hva er forskjellen for de rundt meg om jeg sitter eller ligger? Jeg må bare ha forandring nå, må prøve å gjøre noe selv. Men jeg var ikke som dette før. Og i min ungdom klarte jeg meg jo uten medisiner, forstår ikke hvorfor jeg må være avhengig nå. Hjelp! 0 Siter
DoleMari Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 Ja det skal jo være så enkelt, og likt tiltrekker likt. Prøvde du å praktisere det? Jeg gjorde vel egentlig ikke det. Det eneste jeg prøver å er å tenke på at man før tilbake deg man gir til andre, noe så lite som et smil til noen. Men det er ikke alltid så lett å alltid være positiv. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 11. april 2015 Forfatter Skrevet 11. april 2015 Jeg gjorde vel egentlig ikke det. Det eneste jeg prøver å er å tenke på at man før tilbake deg man gir til andre, noe så lite som et smil til noen. Men det er ikke alltid så lett å alltid være positiv. Ja man får jo tilbake det man gir til andre, jeg smiler alltid tilbake når ukjente folk smiler til meg. Det gjør godt å få et smil, og tenk fra ukjente, det betyr noe det. Folk jeg gikk i paralellklasse med smiler ikke til meg en gang, syns de burde gjøre det. Har prøvd å smile til dem men de later som de ikke ser meg. Men forstår ikke hva jeg har gjort for å få denne sykdommen, det er vel mye ubevisst også og tvangstanker. 0 Siter
Trine Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 Ja man får jo tilbake det man gir til andre, jeg smiler alltid tilbake når ukjente folk smiler til meg. Det gjør godt å få et smil, og tenk fra ukjente, det betyr noe det. Folk jeg gikk i paralellklasse med smiler ikke til meg en gang, syns de burde gjøre det. Har prøvd å smile til dem men de later som de ikke ser meg. Men forstår ikke hva jeg har gjort for å få denne sykdommen, det er vel mye ubevisst også og tvangstanker. I stedefor å prøve å finne ut hva du har gjort for å få denne sykdommen tror jeg du har mer å hente på å lære deg å leve med den og akseptere at den er der og at du ikke har gjort noe for å få den. 0 Siter
frosken Skrevet 11. april 2015 Skrevet 11. april 2015 Men hvis jeg skal finne ut om det er medisinen som gjør meg lat må jeg vel slutte? Men hva om sykdommen har forverret seg? Det er jo umulig å vite hva som er hva, det går ikke an å være mindre aktiv enn jeg er nå. Før jeg ble syk sist var jeg flinkere til husarbeid og jeg gikk jo tur, var til og med mer sosial. Tror ikke det går an for meg å få det verre, så jeg har vel ingenting å tape på å slutte med medisiner? Nå klarer jeg å sitte, men hva er forskjellen for de rundt meg om jeg sitter eller ligger? Jeg må bare ha forandring nå, må prøve å gjøre noe selv. Men jeg var ikke som dette før. Og i min ungdom klarte jeg meg jo uten medisiner, forstår ikke hvorfor jeg må være avhengig nå. Hjelp! Nå tror jeg du har glemt hvor dårlig du var i fjor sommer, da du gikk oppe om natten for å passe på at ingen i familien din døde. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.