AnonymBruker Skrevet 12. april 2015 Skrevet 12. april 2015 Hei. Jeg har hatt mange depresjoner og har prøvd det meste av behandling, inkludert terapi og et par medisiner. Det jeg syns er litt rart er at jeg har hatt en ganske atypisk reaksjon på de fleste medisinene jeg har forsøkt. På SSRI fikk jeg veldig raskt antidepressiv effekt, bare etter et par dager. Jeg vet at det egentlig skal ta to uker eller mer, men det skjedde altså mye tidligere for meg. Dette gjaldt for Zoloft og Cipramil. Etter noen uker dabbet effekten på Zoloft av, og jeg måtte øke dosen. Prøvde også Cipralex en gang, og der hadde jeg null effekt så jeg sluttet på den etter to-tre måneder. Samtaleterapi har forøvrig hatt liten effekt i forhold til mine depresjoner (ble til og med bedt av psykolog om å starte opp igjen med Zoloft som jeg da hadde sluttet på), selv om det var fint å kunne snakke med noen om problemene mine og få støtte. Nå har jeg startet med Lamictal (uten at jeg har bipolar lidelse) og under opptrappingen fikk jeg tidlig ekstremt mye energi. Trente to ganger pr dag, tok på meg flere oppgaver på jobb fordi jeg syns jeg hadde for lite å gjøre, var litt svingede i humøret (glad - deppa - iriitert) men følte meg stort sett så utrolig lykkelig, nesten som jeg var forelsket. Kjørte fort med bilen (!!). Ble også mer utadvent og sosial, fikk tilbakemeldinger på det. Nå er jeg på 250 mg og ting har roet seg atskillig mer, men har fortsatt mer energi enn jeg pleier og er også mer sosial (men det kan ha sammenheng med at jeg isolerte meg ganske mye under depresjonen). Jeg lurer på hva som egentlig skjer her og om jeg bare har verdens største placebo-respons? Den opplevelsen jeg hadde med Lamictal virker jo nesten hypoman, men det skal jo være en stabiliserende medisin? Er det noen andre her som har opplevd det samme med medisiner? Anonymous poster hash: 22b40...751 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.