Gå til innhold

Personlighet. Biologisk arv og/eller miljø.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk for at du la ut denne linken.  Jeg har ikke sett alt ennå, men mye nyttig i det jeg allerede har sett. 

Anonymous poster hash: 1a5df...e60
AnonymBruker
Skrevet

Så har man dårlige gener og hatt en dårlig oppvekst er det altså håpløst?

Anonymous poster hash: fe2e5...62b

Skrevet

Så har man dårlige gener og hatt en dårlig oppvekst er det altså håpløst?

Nei, hovedpersonen selv har både "dårlige" gener og en vanskelig oppvekst, men har klart seg bra. Har du sett den? Jeg skal se den om om igjen. Virket veldig interessant.

AnonymPerson
Skrevet

Jeg studerer arv og miljø i oppvekst for øyeblikket. Dette var en interessant video.

Nei, det er ikke håpløst. Personlighet er ikke noe du arver via blod, den kommer fra hva du oppserverer fra øyeblikket du blir født. Du får det bra foreldre,søsken,venner,familie og dine personlige forbilder. Du kan si at du arver trekk av foreldre eller besteforeldre. Men det er vanligvis øyenfarge eller hårfarge.

Ingen blir født med en bedre eller dårligere personlighet, det kommer ann på hvordan du blir behandlet. Vis folk kaster dritt møt deg hele livet selvfølgelig vil du vokse opp til å bli pesemistisk. Det sagt er du ikke en dårlig person selv om du er negativ/pesemistisk. Ingen er dårlige personer, men man har forskjellige meninger og forhold til verden.

Vis du ikke klare å se på den lysesiden av livet, drit i det som drar deg ned. Om det det så er genene du arvet fra foreldre eller miljøet du voksteopp i. Kutt det vekk du har ikke bruk for sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, hovedpersonen selv har både "dårlige" gener og en vanskelig oppvekst, men har klart seg bra. Har du sett den? Jeg skal se den om om igjen. Virket veldig interessant.

Jeg har sett den. Virket som om hvis både gener og oppvekst var dårlig, var det lite håp. Avsluttet med noe svada om hun selv skulle gjøre noe, men det var nok bare tomme ord.

AnonymBruker