Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. april 2015 Forfatter Skrevet 15. april 2015 Hele denne tråden er bare bullshit. Hvis gener og miljø er irrelevant så betyr det bare at vi som står utenfor alt bare er udugelig tapere som ikke gidder prøve. For det handler bare om vilje, ikke sant? Dra til helvete. ?????????? Har du sett programmet? 0 Siter
FGT Skrevet 17. april 2015 Skrevet 17. april 2015 Hele denne tråden er bare bullshit. Hvis gener og miljø er irrelevant så betyr det bare at vi som står utenfor alt bare er udugelig tapere som ikke gidder prøve. For det handler bare om vilje, ikke sant? Dra til helvete. Ja din vilje kan forandre mye, hvis du gidder og har motivasjon. 0 Siter
gråstein Skrevet 17. april 2015 Skrevet 17. april 2015 Ja din vilje kan forandre mye, hvis du gidder og har motivasjon. Det er jo det jeg skriver. Er man en mislykket taper kan man bare skylde på seg selv, enten man nå er lat, giddalaus eller bare udugelig. 0 Siter
FGT Skrevet 17. april 2015 Skrevet 17. april 2015 Det er jo det jeg skriver. Er man en mislykket taper kan man bare skylde på seg selv, enten man nå er lat, giddalaus eller bare udugelig. Du trenger noe som kan se deg selv og din situasjon riktig, slik at det kan gi deg motivasjon.slik som du ser deg selv nå, er bare bånnen i bøtta. 0 Siter
laban Skrevet 17. april 2015 Skrevet 17. april 2015 Hele denne tråden er bare bullshit. Hvis gener og miljø er irrelevant så betyr det bare at vi som står utenfor alt bare er udugelig tapere som ikke gidder prøve. For det handler bare om vilje, ikke sant? Dra til helvete. Verken gener, miljø eller egeninnsats er irrelevant. Verden er full av "på tross av"-tilfeller, både på godt og vondt. 0 Siter
gråstein Skrevet 17. april 2015 Skrevet 17. april 2015 (endret) Verden er full av "på tross av"-tilfeller Det er jo det jeg har skrevet flere ganger. Blir man stående på stedet hvil uten å få til noe skyldes det laber egeninnsats/latskap/giddalaushet. Endret 17. april 2015 av gråstein 0 Siter
Gjest Skrevet 17. april 2015 Skrevet 17. april 2015 Det er jo det jeg har skrevet flere ganger. Blir man stående på stedet hvil uten å få til noe skyldes det laber egeninnsats/latskap/giddalaushet. Det skyldes vel en kombinasjon av flere ting. 0 Siter
gråstein Skrevet 18. april 2015 Skrevet 18. april 2015 Det skyldes vel en kombinasjon av flere ting. Dette er jo bare svada. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. april 2015 Skrevet 18. april 2015 Det er jo det jeg har skrevet flere ganger. Blir man stående på stedet hvil uten å få til noe skyldes det laber egeninnsats/latskap/giddalaushet. hei! det var vel akkurat det programmet mente at ikke var sånn. står man på stedet hvil, er ikke dette noe alle mennesker rår over selv, både pga av arven med miljø og gener. sånn forstod jeg programmet 0 Siter
umakenverdt Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Veldig interessant program. Jeg kunne tenke meg å lese mer/ forstå mer av dette, men er usikker på om litteratur på dette feltet er for komplisert til at jeg kan forstå det uten noe særlig forkunnskap. Er det noen som har tips til litteratur om tematikken som ikke er uforståelig for dem som ikke har noe særlig bakgrunnskunnskap? 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Veldig interessant program. Jeg kunne tenke meg å lese mer/ forstå mer av dette, men er usikker på om litteratur på dette feltet er for komplisert til at jeg kan forstå det uten noe særlig forkunnskap. Er det noen som har tips til litteratur om tematikken som ikke er uforståelig for dem som ikke har noe særlig bakgrunnskunnskap? Vet ikke helt hvilken del av dokumentaren du var mest interessert i, men jeg kom over denne "guiden" da jeg letet etter mer informasjon om det biologiske grunnlaget for depresjon: http://psycheducation.org/depression-is-not-a-moral-weakness/ Hittil har jeg bare lest de første tre kapitlene, men de var lærerike og skrevet på relativt lettfattelig engelsk. De gangene forfatteren bruker begreper som er mer fagspesifikke supplerer han med ekstra informasjon eller lenker til andre sider som kan forklare dem. Forfatteren er lege med spesialisering i psykiatri. Han har også en bachelorgrad i humanbiologi. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Vet ikke helt hvilken del av dokumentaren du var mest interessert i, men jeg kom over denne "guiden" da jeg letet etter mer informasjon om det biologiske grunnlaget for depresjon: http://psycheducation.org/depression-is-not-a-moral-weakness/ Hittil har jeg bare lest de første tre kapitlene, men de var lærerike og skrevet på relativt lettfattelig engelsk. De gangene forfatteren bruker begreper som er mer fagspesifikke supplerer han med ekstra informasjon eller lenker til andre sider som kan forklare dem. Forfatteren er lege med spesialisering i psykiatri. Han har også en bachelorgrad i humanbiologi. Tusen takk! Det så ut som det var mye interessant der, som jeg kanskje er i stand til å forstå litt av. Jeg er interessert i å lære mer om både genenes betydning og nevrobiologi. Men siden jeg ikke kan noenting fra før, er jeg usikker på om jeg vil forstå noe som helst. 0 Siter
Gjest Ladytron Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Tusen takk! Det så ut som det var mye interessant der, som jeg kanskje er i stand til å forstå litt av. Jeg er interessert i å lære mer om både genenes betydning og nevrobiologi. Men siden jeg ikke kan noenting fra før, er jeg usikker på om jeg vil forstå noe som helst. Høres ut som kjempespennende tema Har lyst til å bruke tid på å lære meg mer om slike ting også, men akkurat nå fant jeg ut at jeg bør heller prioritere studiene mine. Du kommer helt sikkert til å forstå masse hvis du investerer tid i å lese. Lykke til med læringen 0 Siter
umakenverdt Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Høres ut som kjempespennende tema Har lyst til å bruke tid på å lære meg mer om slike ting også, men akkurat nå fant jeg ut at jeg bør heller prioritere studiene mine. Du kommer helt sikkert til å forstå masse hvis du investerer tid i å lese. Lykke til med læringen Ja, jeg har vel litt samme problem som deg, at det er veldig mye annet jeg må bruke tiden min på. Men jeg synes det er såpass spennende at litt tid må jeg kunne sette inn på det også, men det kommer dessverre litt langt nede på listen over ting jeg skal prioritere. Men det er utrolig spennende og virkelig noe jeg vil lære mer om, om ikke alt skjer den nærmeste tiden får jeg ta det litt etterhvert 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.