Gå til innhold

Er det normalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å bli så sint på seg selv at man slår seg helv i hodet? Så hardt at man lurer på om man har fått hjernerystelse?

Skrevet

Nei det er absolutt ikke normalt. Hva var årsaken til at du gjorde det?

Skrevet

Nei det er absolutt ikke normalt. Hva var årsaken til at du gjorde det?

Jeg har begynt å gjøre hver gang jeg er kjempesint på meg selv. Så har skjedd flere ganger

Skrevet

Det blir nok ikke regnet som normalt, men du er nok ikke alene.

Jeg håper det er greit at jeg stiller et annet spørsmål i denne tråden.

Er det normalt å bli så sint at en har lyst til å slå seg i hodet eller noe annet destruktivt?

Jeg legger til dette spørsmålet for jeg lurer på om det er reaksjoner og følelser som er så forskjellig blant folk, eller om det er viljen eller det å klare å holde igjen som er forskjellige.

Skrevet

Det blir nok ikke regnet som normalt, men du er nok ikke alene.

Jeg håper det er greit at jeg stiller et annet spørsmål i denne tråden.

Er det normalt å bli så sint at en har lyst til å slå seg i hodet eller noe annet destruktivt?

Jeg legger til dette spørsmålet for jeg lurer på om det er reaksjoner og følelser som er så forskjellig blant folk, eller om det er viljen eller det å klare å holde igjen som er forskjellige.

Godt spørsmål. Jeg tror kanskje det er begge deler.

Skrevet

Så du programmet NHD la ut link til for noen dager siden? Den handlet om arv, miljø og personlighet. Vi har ihvertfall fått utdelt forskjellige gener som påvirker oss, men vi kan gjøre det beste ut av de. Men utfordringene er forskjellige hos oss alle.

Skrevet

Jeg har begynt å gjøre hver gang jeg er kjempesint på meg selv. Så har skjedd flere ganger

Da ville jeg latt vær å gjøre det, og forsøkt å finne andre måter å få ut sinne på. Hva tenker du om det?

AnonymBruker
Skrevet

hva var det som gjorde deg så sint da?

Anonymous poster hash: 808cc...fc3

Skrevet

Jeg kan bli så sint at jeg har lyst til å slå hodet hardt i veggen, men så tenker jeg at det nok ikke er så veldig lurt så da lar jeg være. Drar meg i håret og slår hodet i en pute istede. Nesten samme effekt, man bare slipper å få vondt ;)

Skrevet

Er det normalt å bli så sint på seg selv at man slår seg helv i hodet? Så hardt at man lurer på om man har fått hjernerystelse?

Kjenner til noe som blir det. De blir ikke bare sint på andre men også på seg selv. Tror at det kan ha noe med å ikke ha ralistiske forventninger til seg selv og andre.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Lurere å banne.

Anonymous poster hash: 4ed22...96e

Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis det er unormalt å bli veldig sint på seg selv, men det er ikke normalt å velge å slå seg selv i hodet. Har du begynt med en ny variant av selvskading?

Skrevet

Så du programmet NHD la ut link til for noen dager siden? Den handlet om arv, miljø og personlighet. Vi har ihvertfall fått utdelt forskjellige gener som påvirker oss, men vi kan gjøre det beste ut av de. Men utfordringene er forskjellige hos oss alle.

Nei, men så i tråden. Det er sant men begyner bli gal av å reagere for sterkt hele tiden

Skrevet

Da ville jeg latt vær å gjøre det, og forsøkt å finne andre måter å få ut sinne på. Hva tenker du om det?

Som hva? Når det skjer bare gjør jeg det fordi er så dritt lei meg selv

Skrevet

hva var det som gjorde deg så sint da?

Anonymous poster hash: 808cc...fc3

Mye rart. Som for eksempel at jeg ikke klarer noe som helst

Skrevet

Jeg kan bli så sint at jeg har lyst til å slå hodet hardt i veggen, men så tenker jeg at det nok ikke er så veldig lurt så da lar jeg være. Drar meg i håret og slår hodet i en pute istede. Nesten samme effekt, man bare slipper å få vondt ;)

Smart egentlig. Bra du klarer å unngå det

Skrevet

Kjenner til noe som blir det. De blir ikke bare sint på andre men også på seg selv. Tror at det kan ha noe med å ikke ha ralistiske forventninger til seg selv og andre.

Sant.

Skrevet

Nei, det er ikke normalt. Lurere å banne.

Anonymous poster hash: 4ed22...96e

oppskrytt

Skrevet

Jeg tror ikke nødvendigvis det er unormalt å bli veldig sint på seg selv, men det er ikke normalt å velge å slå seg selv i hodet. Har du begynt med en ny variant av selvskading?

Ja, tror det. Men vet ikke helt om det er så mye bedre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, det er ikke normalt.

Diagnosen hjernerystelse forutsetter bevisstløshet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...