Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men kanskje litt dyrere enn hva dere burde ta dere råd til?

Vi har snakket med andre folk som har betalt omtrent like mye hos andre meglere.

Dessuten har flere bekjente brukt denne megleren med hell før, og det er også hn som hadde salget på huset vi kjøpte.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

10

• Madelenemie

7

• Trine

7

Skrevet (endret)

Skal du se økonomisk på det, så må du se helheten. Hvor raskt salget går og hvilke pris det går til.

Nå kjenner jeg ikke til noen av meglerne i området, men det kan bli dyrt med en rimelig megler som tar lang tid å få solgt, og får mindre for det.

Dessuten så er denne megleren valgt, så jeg forstår ikke helt hensikten med å komme med dette nå.

Endret av Blomster
Skrevet

Det er jo uansett for sent å endre nå!

Skrevet

Om man røyker eller misbruker alkohol er da vel et relevant spørsmål?

Joda, men den anonyme spurte ikke, bare slengte det ut som en løsning, uten at trådstarter noen gang har antydet at de har utgifter til røyk eller alkohol.
Skrevet

Meklerutgiftene er høye uansett. Det kan fort lønne seg å bruke en ivrig og grundig mekler framfor en slapp. Det får man aldri noe sikkert svar på.
Skrevet (endret)

Verken jeg eller mannen min røyker. Vi drikker heller ikke alkohol.

Megleren vi bruker er kåret til nest beste megler på landsbasis.

Jeg ville heller brukt noen tusen ekstra på en megler som har peiling og har en etablert portefølje av kjøpere. Jeg brukte en gang en billig og ganske fersk megler, og det var ikke så lurt. Resultatet ble den gang 100.000 under prisantydning.

Tiden vil vise, men det er ikke der du skal spare pengene tror jeg.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Jeg har da aldri sagt at man skal velge en dårlig megler. Da jeg solgte valgte jeg den som var nest billigst. Han var den megleren jeg fikk et best inntrykk av. Leiligheten ble solgt etter en visningsrunde, til takst, som var 50 000 mer enn det andre, dyre meglere mente var prisvurdering. Megleren jeg valgte mente prisantydningen var det samme som taksten endte med å bli. Det viser at megleren har greie på markedet i området. Han var en dyktig og seriøs megler. Forstår ikke hvorfor folk tror at det dyreste er det beste. Og ja, jeg vet at det er for sent nå, men jeg syns ikke det virker som god økonomisk sans å automatisk velge den dyreste megleren. Men det kan hende det lønner seg, kan hende det er tungt å få solgt der hun bor. Det vet jeg ingenting om.

isw, hvordan kan du vilte at du hadde fått mer om du hadde brukt en annen megler? Selv de mest erfarne meglerene klarer ikke alltid finne noen som er interessert i å betale det man ønsker for en bolig.

Skrevet

Jeg har da aldri sagt at man skal velge en dårlig megler. Da jeg solgte valgte jeg den som var nest billigst. Han var den megleren jeg fikk et best inntrykk av. Leiligheten ble solgt etter en visningsrunde, til takst, som var 50 000 mer enn det andre, dyre meglere mente var prisvurdering. Megleren jeg valgte mente prisantydningen var det samme som taksten endte med å bli. Det viser at megleren har greie på markedet i området. Han var en dyktig og seriøs megler. Forstår ikke hvorfor folk tror at det dyreste er det beste. Og ja, jeg vet at det er for sent nå, men jeg syns ikke det virker som god økonomisk sans å automatisk velge den dyreste megleren. Men det kan hende det lønner seg, kan hende det er tungt å få solgt der hun bor. Det vet jeg ingenting om.

isw, hvordan kan du vilte at du hadde fått mer om du hadde brukt en annen megler? Selv de mest erfarne meglerene klarer ikke alltid finne noen som er interessert i å betale det man ønsker for en bolig.

Man kan jo aldri vite alternativet selvfølgelig. Men den andre gangen jeg solgte så brukte jeg en megler som kjente området godt og hadde mange interessenter på liste allerede. Jeg synes salget gikk bedre da, men det kan jo skyldes bedre marked, mer attraktiv bolig, bedre prising, osv. Det vet man jo ikke.

Skrevet (endret)

Forstår ikke hvorfor folk tror at det dyreste er det beste.

Det er ingen her som hevder det? Trådstarter har en mekler som er anbefalt og lokalkjent, det kan ha betydning. Sikker kan man aldri være.

Endret av laban
Skrevet

Vi valgte ikke automatisk den dyreste megleren. Det kan tilogmed være meglere som tar mer enn dette også (jeg vet ikke).

Jeg synes ikke du skal dømme vår økonomiske sans basert på dette ene valget og som er et av de viktigste valgene vi har tatt i livet.

Jeg antar vi hadde blitt korrigert av gjeldsrådgiver som fikk full innsyn i vår økonomi dersom det var noe mer vi kunne gjort annerledes.

Hadde det ikke vært for at banken krever megler, hadde vi kanskje forsøkt å selge selv også.

Skrevet

Vi valgte ikke automatisk den dyreste megleren. Det kan tilogmed være meglere som tar mer enn dette også (jeg vet ikke).

Jeg synes ikke du skal dømme vår økonomiske sans basert på dette ene valget og som er et av de viktigste valgene vi har tatt i livet.

Jeg antar vi hadde blitt korrigert av gjeldsrådgiver som fikk full innsyn i vår økonomi dersom det var noe mer vi kunne gjort annerledes.

Hadde det ikke vært for at banken krever megler, hadde vi kanskje forsøkt å selge selv også.

Hei,

Jeg har lest tråden og jeg tenker på deg og det du står i nå. Det ser ut til at du har gjort veldig mye fornuftig og bra i situasjonen og jeg ønsker at det snart ordner seg for deg så du får et mer forutsigbart og harmonisk liv.

Jeg har bare et bittelite tips sånn på siden av alt annet; Ta en titt i Stipend- og legathåndboken. Den ligger ute på nettet. Selv har jeg fått noen etterlengtede kroner fra ulike legater som jeg har søkt. Alt er bedre enn ingenting. Det kan være verd å undersøke om noe kan være aktuelt for deg og dere hvis du har tid.

Lykke til med alt du står i!

Skrevet

Vil bare si takk for all hjelp, støtte og forståelse jeg har fått. Jeg orker ikke svare hver enkelt av dere, men setter pris på dem alle.

Skrevet

Er jeg for skjør, siden jeg ikke takler slike ting bedre enn jeg gjør? Burde jeg ha taklet det bedre?

Andre takler jo slikt mye bedre enn meg. Skulle ønske jeg også gjorde det, det går på selvfølelsen løs..

Skrevet

Er jeg for skjør, siden jeg ikke takler slike ting bedre enn jeg gjør? Burde jeg ha taklet det bedre?

Andre takler jo slikt mye bedre enn meg. Skulle ønske jeg også gjorde det, det går på selvfølelsen løs..

Du har jobbet mye med å mestre ting. Men jeg lurer på om du ikke også må jobbe med å godta den du er litt mer. Det å jobbe med å mestre mer trodde jeg skulle være mest for din egen del. For selv å få det bedre. Ikke først og fremst for andres del.

Jeg tror du skal akseptere mer den du er, med dine utfordringer, mens andre med sine utfordringer. Det er fortsatt positivt å jobbe med seg selv for å takle vanskeligheter. Men målet må være å få det bedre med deg selv og ikke at andre skal bli fornøyd med deg. Alle har sine svakheter og utfordringer.

Gjest Gargamel
Skrevet

Nei, jeg synes ikke du virker spesielt skjør i denne konkrete situasjonen. Du står i alvorlige og reelle økonomiske problemer, og det er tungt for alle. I det store og hele har du opptrådt rimelig handlekraftig. Folk kan alltids diskutere enkeltheter i valg du har gjort, men det viktigste er tross alt at du gjør noe.

Det eneste jeg synes er påfallende er nå når du vender blikket innover og lurer på om du er dårligere enn alle andre.

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart at du er skjør nå. Det er ikke bare du som ville ha vært det. Det virker som du er alene med mye og det jeg lurer på hvor i alle vide verden er mannen din oppi dette ???

Jeg har forstått det slik at han har vært gjennom en operasjon akkurat nå og må komme seg før han kan jobbe, men disse problemene har vel startet for lenge siden , slik jeg forstår deg.

Hvor mye mann er han ? Hva skal han brukes til ? For meg virker det som det er du alene som styrer hele butikken, men mye mulig at jeg tar feil.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal tro at andre takler den typen stress bedre enn deg.  Det er helt vanlig å føle seg nedtrykt og hjelpeløs når økonomien rakner på den måten. 

Når salget er overstått, blir usikkerheten mindre.  Da kan du fortsette arbeidet med å få til en plan du kan leve med.  Husk at også de dere skylder penger, foretrekker at dere betaler litt langsommere framfor at alt går i grøfta.  Fortsett å bruke gjeldsrådgiver og / eller andre fagfolk, slik at du ikke mister oversikten eller noe blir dyttet "under bordet". 

Vær stolt av at du har tatt tak i dette mens det ennå var tid, det er slett ikke alle som klarer det. 

Skrevet

Jeg vil bare legge til i tillegg til mitt forrige svar at med alle påkjenninger du har hatt i senere tid så ville mange fått store problemer. Vi kan ikke forvente av oss selv at vi skal mestre alt her i livet uten problem. Vær stolt over deg selv for det du har klart å utrette i denne vanskelige situasjonen på tross av at det til tider har slått deg totalt ut.

Skrevet

Joda, men den anonyme spurte ikke, bare slengte det ut som en løsning, uten at trådstarter noen gang har antydet at de har utgifter til røyk eller alkohol.

Ok skjønner.

Jeg ble nemlig forundret da en sykepleier fortalte meg at flere hun går til, må ha penger utbetalt ukevis, fordi ellers røyker de og drikker de opp det lille de har.

til og med mennesker med barn gjør dette.

Rart personen skrev sånn uten noen grunn.?

Skrevet

Hei!

Nei nei, å ikke kunne betale regningene sine må være forferdelig.

Bare økonomisk oversikt kan gjøre meg passe fortvilt, enda vi ikke har økonomiske vansker av noe slag.

løsningen er at min mann må ta det for jeg får panikk inni meg at å se skolepengeutgiftene...:-(

Vite ca hva jeg har i inntekt og ikke forstå hvordan dette skal gå an å betale. osv...

Regninger og inntekter kan komme ganske hulter til bultrete.

Økonomiske vansker er nok forferdelig for den samvitigghetsfulle.

Jeg kjenner noen uten samvittighet og for dem er det vistnok ikke noe problem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...