Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rart personen skrev sånn uten noen grunn.?

Noen liker å komme med sleivete bemerkninger når de er anonyme.  Det er ingenting å bry seg om, verken for trådstarter eller oss andre.  Men greit å korrigere i denne tråden, siden vi som har fulgt trådstarter en stund, var sikre på at den bemerkningen var helt meningsløs.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

10

• Madelenemie

7

• Trine

7

Skrevet

Noen liker å komme med sleivete bemerkninger når de er anonyme.  Det er ingenting å bry seg om, verken for trådstarter eller oss andre.  Men greit å korrigere i denne tråden, siden vi som har fulgt trådstarter en stund, var sikre på at den bemerkningen var helt meningsløs.

:-)

Leste du blyanttrikset:-)

Jeg er jo stort sett glad, men jeg driver og tester ut om jeg kan bli enda gladere av å bruke blyant i munnen.

Min sønn gjør det også, det er jo litt kult å ta kontrol over kontrollsentralen:-)

Forresten kommer man også utrolig langt med humor, jeg har mye humor, og jeg forstod på Almås at det gjør at en virker mer attraktiv. Da tenkte jeg, ikke rart mannen min var populær blant damene, han har alltid en treffende kommentar og et bredt smil.

Selv er jeg også godt likt, tror det har med smil å gjøre og at man ikke klager.

Jeg er vel ikke populær..men det bryr jeg meg lite om å være.

Er du et humoristisk menneske?

Skrevet

Leste du blyanttrikset:-)

(...)

Selv er jeg også godt likt, tror det har med smil å gjøre og at man ikke klager.

Jeg er vel ikke populær..men det bryr jeg meg lite om å være.

Er du et humoristisk menneske?

Jeg leste det, men egentlig tror jeg det vil virke irriterende om jeg skulle ha noe i munnen hvis jeg er litt sur fra før av.  Men enhver må finne ut hva som virker på en selv.

Populær er ikke noe man enten er eller ikke, man kan være veldig godt likt av noen, men bli oppfattet som helt "ute" av andre typer mennesker.  "Populær" i sånn kjendis-betydning er de færreste vanlige mennesker.

Jeg har humor og er ikke typen som klager i utide, men jeg foretrekker verbalhumor og litt ironiske saker framfor "action"-humor. 

Skrevet

Er jeg for skjør, siden jeg ikke takler slike ting bedre enn jeg gjør? Burde jeg ha taklet det bedre?

Andre takler jo slikt mye bedre enn meg. Skulle ønske jeg også gjorde det, det går på selvfølelsen løs..

Jeg syns du virker ganske tøff som klarer komme deg igjennom dette. Jeg hadde knekt sammen.

Skrevet

Mannen min er alvorlig syk, og kommer ikke tilbake til jobb mer, Nickløs. Det har legene sagt.

Gjest Gargamel
Skrevet

Hvor mye mann er han ? Hva skal han brukes til ? For meg virker det som det er du alene som styrer hele butikken, men mye mulig at jeg tar feil.

Er han ikke mann hvis han ikke styrer økonomien? Blir man kvinne av å rote med økonomien eller blir man et slags intetkjønn?

Slutter damer å være "kvinner" hvis de ikke kan brukes?

Nicklusheletida
Skrevet

Gargamel: Nå tenker ikke jeg bare på det å bidra med rene penger. Men det å ta telefoner, beslutninger og alt får jeg inntrykk av at hww ikke få hjelp til og at hun må styre alt alene.

Dette pga. av uttalelser i denne tråden og tidligere uttalelser som : " Alt er min skyld", " mislykkes med noe jeg har strevd med lenge" osv. Man er to voksne her, men får inntrykk av at hww tar hele ansvaret alene.

For alt jeg vet kan det være en god grunn til det.

Skrevet

Gargamel: Nå tenker ikke jeg bare på det å bidra med rene penger. Men det å ta telefoner, beslutninger og alt får jeg inntrykk av at hww ikke få hjelp til og at hun må styre alt alene.

Dette pga. av uttalelser i denne tråden og tidligere uttalelser som : " Alt er min skyld", " mislykkes med noe jeg har strevd med lenge" osv. Man er to voksne her, men får inntrykk av at hww tar hele ansvaret alene.

Det stemmer at jeg er alene om mye av dette. Du har helt rett i det. Men han er også flink/tar ansvar på andre områder.

Etter at han fikk hjerteproblemer, har jeg ikke villet belaste han så mye fordi han er så lett å stresse opp. Jeg har villet skåne han for en del.

Men jeg setter absolutt pris på dine og de andres råd :)

Skrevet

Det er vel ikke uvanlig at det er fruen i huset som styrer med økonomien.

Det kommer da helt an på hvem som har anlegg for økonomiske problemstillinger.

Jeg har alltid ordnet med økonomi, finanser, forsikringer og alt annet kontorarbeid her i heimen, fordi det faller mest naturlig at jeg tar meg av det iom at jeg har handelsskoleutdannelse og erfaringer på dette området fra jobben min.

Men jeg tar ikke beslutningene alene det er vi to om og vi blir alltid enige.

Gjest Gargamel
Skrevet

Enig i at hun ikke bør stå alene i alt dette. Synes bare det er en komisk forestilling at tissefanten detter av sånn at man ikke er "mann" lenger hvis man ikke strekker til. Det er bare en sidekommentar/avsporing. Beklager det.

Skrevet

Enig i at hun ikke bør stå alene i alt dette. Synes bare det er en komisk forestilling at tissefanten detter av sånn at man ikke er "mann" lenger hvis man ikke strekker til. Det er bare en sidekommentar/avsporing. Beklager det.

Smilte da jeg leste det om tissefanten ;)

Nicklusheletida
Skrevet

Gargamel: Mitt syn er nok litt farget av innlegg gjennom mange år ;-)

Skrevet

Vanskelig situasjon dette med kronisk sykdom i forhold til hvor mye man skal bidra.

Man skal jo selvfølgelig ha forståelse, men jeg er ikke sikker på om du (som også har en kronisk sykdom, psykisk i stedet for fysisk) nødvendigvis har det så mye lettere i hverdagen enn din mann.

Jeg synes din mann skal ta ansvar for hverdagen hjemme, selv om han er syk. Han bør jo sikkert ikke måke våt snø og andre veldig fysisk krevende ting, men vanlig husarbeid synes jeg det er en selvfølge at han bør gjøre.

Skrevet

Gargamel: Mitt syn er nok litt farget av innlegg gjennom mange år ;-)

Innlegg om hva?

Nicklusheletida
Skrevet

Hww: Jeg går ikke inn på det nå. Synes det blir feil.

Skrevet

Er jeg for skjør, siden jeg ikke takler slike ting bedre enn jeg gjør? Burde jeg ha taklet det bedre?

Andre takler jo slikt mye bedre enn meg. Skulle ønske jeg også gjorde det, det går på selvfølelsen løs..

Du skal ikke være så opptatt av hvordan "alle andre" tenker eller gjør. Du takler en vanskelig situasjon på din måte. Som jeg sa til deg da du stressa med visninga eller hva det var i forrige uke: Du må gjøre så godt du kan ut fra dine forutsetninger. Det er dette som er viktig.

Jeg synes det høres ut som at du tøyer strikken langt for deg sjøl nå, og det er helt uproblematisk å forstå at du er i en ganske pressa situasjon, både økonomisk og følelsesmessig om dagen. I tillegg har du tydeligvis en stor byrde på dine skuldre, nemlig å være familiens hovedforsørger. 

Se deg i speilet og si til deg sjøl at du gjør så godt du kan, og at det faenmeg får være bra nok. Du er bra nok. Du gjør så godt du kan.

Jeg håper det økonomiske ordner seg for dere, og at dere får solgt kåken til en god pris. :)

Skrevet

Jeg leste det, men egentlig tror jeg det vil virke irriterende om jeg skulle ha noe i munnen hvis jeg er litt sur fra før av.  Men enhver må finne ut hva som virker på en selv.

Populær er ikke noe man enten er eller ikke, man kan være veldig godt likt av noen, men bli oppfattet som helt "ute" av andre typer mennesker.  "Populær" i sånn kjendis-betydning er de færreste vanlige mennesker.

Jeg har humor og er ikke typen som klager i utide, men jeg foretrekker verbalhumor og litt ironiske saker framfor "action"-humor. 

Ok.

Jeg vet ikke hva action humor er, men det er fint du har humor.

Jeg føler vel at dol er noe av det mest humorløse forum jeg har vært på...

og det er ikke bra, for det gjør ingen friskere.

det blir bare en endeløs klagekarusell.

Skrevet

Ok.

Jeg tror ikke jeg ville valgt et helseforum hvis det først og fremst var det jeg var ute etter. Men det skader selvsagt ikke med litt humor på et helseforum heller, men man kan ikke forvente å kun finne en glad gjeng på psykiatri.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville valgt et helseforum hvis det først og fremst var det jeg var ute etter. Men det skader selvsagt ikke med litt humor på et helseforum heller, men man kan ikke forvente å kun finne en glad gjeng på psykiatri.

;) godt svar.

Men vet ikke hvilket annet forum jeg skulle funnet heller da?

For hei og hallo, jeg har autisme, kommunikajonsvansker, vansker med å akseptere det har jeg hatt, liker trygdekontoret, liker å få tullefjes og fjas tilbake, liker å gå på museum uten å snakke med "vennen", liker en god vits om autisme, :wacko: liker en god latter om min funksjonshemning :D liker å le av min venns dårlige motorikk, liker når vennen ler av mine dårlige sosiale anntenner.

(eller det siste er mosrsomt etter noen timer når jeg har fått tenkt meg om og forstått humoren og hvorfor vennen lo og lo)

Jeg hører jo hjemme på et helsefreak-forum syns jeg, det burde da bare vært mer fleip og tull og fjas her.

Fleip tull og flas var min psykiater god på, etter hvert, til å  begynne med var hun seriøs, men så kviknet hun til.

Skrevet

Med "action"-humor tenker jeg på "bløtkakehumor", klovnehumor og denslags.

DOL er ikke humørløst, men man kan ikke forvente tull og fjas på forum for Psykiatri. Du har selv skrevet innlegg her preget av sorg, sinne og fortvilelse, og det er både taktløst og lite konstruktivt å svare på sånt med humor og tøys.

Nå synes jeg du skal droppe dette temaet i andres tråder og fortsette (bare) i den du selv startet.

Husk at selv om du kanskje føler at de fleste av livets problemer kan løses med smil og latter akkurat nå, er ikke det noen vedtatt sannhet for alle andre. Livet går opp og ned for de fleste av oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...