Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med "action"-humor tenker jeg på "bløtkakehumor", klovnehumor og denslags.

DOL er ikke humørløst, men man kan ikke forvente tull og fjas på forum for Psykiatri. Du har selv skrevet innlegg her preget av sorg, sinne og fortvilelse, og det er både taktløst og lite konstruktivt å svare på sånt med humor og tøys.

Nå synes jeg du skal droppe dette temaet i andres tråder og fortsette (bare) i den du selv startet.

Husk at selv om du kanskje føler at de fleste av livets problemer kan løses med smil og latter akkurat nå, er ikke det noen vedtatt sannhet for alle andre. Livet går opp og ned for de fleste av oss.

Enig:

Men uten humor, går det nedover og ikke i små hakk fremover.

Det er en grunn til at Bella Dotte har sluttet å skrive her og jeg skriver mindre og mindre,

vi finner ikke gjenklang i humor.

Jeg sa dette i kveld til Bella Dotte og hun ble lettet, hun sa seg enig i at akkurat humoren mangler på dol, og det minnet jeg henne om.

Jeg tror faktisk ikke flertallet på dol vet hvor viktig humoren er, selv i den tyngste sorg eller det største kaos,

men noen forstår det, og de kan jeg nevne på en finger tror jeg :lol:

Jeg trenger ikke en ny psykiater, jeg trenger ikke et annet forum, jeg trenger ikke en annen tråd, jeg trenger ikke annet enn meg selv for å være glad,

men jeg liker andre mennesker, også de humorløse klagerne, flere av dere har gitt meg lure svar, svar jeg trengte, til informasjon og til kunnskapshullene mine ;) det er jeg glad for, men til gjengjeld vil jeg gjerne informere om hvor viktig humor er, det er fordi jeg er glad i dere, merkelige rare og vriene mennesker.

Men jeg forventer ikke at du forstår dette ;)

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laban

10

• Madelenemie

7

• Trine

7

Skrevet

Jeg trenger ikke en ny psykiater, jeg trenger ikke et annet forum, jeg trenger ikke en annen tråd, jeg trenger ikke annet enn meg selv for å være glad,

men jeg liker andre mennesker, også de humorløse klagerne, flere av dere har gitt meg lure svar, svar jeg trengte, til informasjon og til kunnskapshullene mine ;) det er jeg glad for, men til gjengjeld vil jeg gjerne informere om hvor viktig humor er, det er fordi jeg er glad i dere, merkelige rare og vriene mennesker.

Men jeg forventer ikke at du forstår dette ;)

Når jeg foreslo at du skulle ta dette temaet i den andre tråden, var det av hensyn til hww som har startet denne. Hun har et reelt, alvorlig problem som det ikke går an å tøyse bort.

Jeg regner meg på ingen måte som en av de typiske klagerne på psykiatriforum. Jeg har ingen helseproblemer og har skrevet både seriøse og humoristiske innlegg her. Men etter at Psykiatri ble det dominerende forumet, har det blitt litt mindre humor, og det er egentlig ikke så rart.

Jeg forstår mye av det du prøver å si, poenget mitt er at man ikke alltid er like mottakelig for det budskapet. Å hente glede og vekst i humor krever ofte et visst minimum av overskudd og "ork". Men det er individuelt hvor den grensen går, og det kan også ha litt med dagsform å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår mye av det du prøver å si, poenget mitt er at man ikke alltid er like mottakelig for det budskapet. Å hente glede og vekst i humor krever ofte et visst minimum av overskudd og "ork". Men det er individuelt hvor den grensen går, og det kan også ha litt med dagsform å gjøre.

God det er noen fornuftige som forstår her.

Anonymous poster hash: e1b1f...6c1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...