AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 1) Er man avhengig av marihuana når man røyker så og si hver kveld i noen uker i strekk, med noen ukers opphold innimellom, men likevel klarer fint å gå på jobb hver dag? 2) Er det vanlig å få "sansen for" konspirasjonsteorier når man røyker? 3) Hvor skadelig er det å begynne å røyke i slutten av 40-årene sammenlignet med å begynne i tenårene? Anonymous poster hash: d1db2...3ac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 1) Er man avhengig av marihuana når man røyker så og si hver kveld i noen uker i strekk, med noen ukers opphold innimellom, men likevel klarer fint å gå på jobb hver dag? 2) Er det vanlig å få "sansen for" konspirasjonsteorier når man røyker? 3) Hvor skadelig er det å begynne å røyke i slutten av 40-årene sammenlignet med å begynne i tenårene? Anonymous poster hash: d1db2...3ac Har det noe å si om du blir ansett som avhengig, når du fint klarer deg uten`? Anonymous poster hash: 3715e...568 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Har det noe å si om du blir ansett som avhengig, når du fint klarer deg uten`? Anonymous poster hash: 3715e...568 Jeg er ikke interessert i din personlige mening om hva du anser som avhengig. Jeg er interessert i ekspertsvar fra en som kan dette. Anonymous poster hash: d1db2...3ac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Jeg er ikke interessert i din personlige mening om hva du anser som avhengig. Jeg er interessert i ekspertsvar fra en som kan dette. Anonymous poster hash: d1db2...3ac Da får du heller spørre på freakforum! Anonymous poster hash: 3715e...568 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 1. Ja, da er du sannsynligvis avhengig. 2. Ja, cannabis øker risiko for slike forestillinger. 3. Det er mer skadelig dess tidligere en begynner. 0 Siter
ISW Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Da får du heller spørre på freakforum! Anonymous poster hash: 3715e...568 Helt enig med deg. Jeg har så utrolig lite til overs for folk som hever seg over svar fra andre brukere. Det irriterer meg at slike får ekspertsvar. Dette er et forum, ikke en lukket tjeneste ala Lommelegen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Helt enig med deg. Jeg har så utrolig lite til overs for folk som hever seg over svar fra andre brukere. Det irriterer meg at slike får ekspertsvar. Dette er et forum, ikke en lukket tjeneste ala Lommelegen. Hvem har ekspertisen her på forumet? Jeg er ute etter svar fra fagperson, ikke brukere som kanskje synser eller komme med egne svar som muligens er farget av at de misbruker cannabis selv. Jeg har ingen mulighet til å sjekke andres faglige bakgrunn på et anonymt forum. For andre spørsmål kan det være helt greit å få svar og innspill fra andre brukere av forumet. Nå fikk jeg skikkelig svar fra NHD og er fornøyd. :-) Anonymous poster hash: d1db2...3ac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Freakforum er forøvrig et totalt useriøst drittforum. Anonymous poster hash: d1db2...3ac 0 Siter
ISW Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Hvem har ekspertisen her på forumet? Jeg er ute etter svar fra fagperson, ikke brukere som kanskje synser eller komme med egne svar som muligens er farget av at de misbruker cannabis selv. Jeg har ingen mulighet til å sjekke andres faglige bakgrunn på et anonymt forum. For andre spørsmål kan det være helt greit å få svar og innspill fra andre brukere av forumet. Nå fikk jeg skikkelig svar fra NHD og er fornøyd. :-) Anonymous poster hash: d1db2...3ac Jeg er enig med deg i at det er fint med svar fra NHD. Men det jeg reagerer på, er at du blir irritert når andre svarer også. Jeg har fått mye hjelp av andre enn NHD her gjennom tidene, og jeg setter pris på at flere svarer. Som en kommentar på spørsmål 2 du stiller. Jeg har jobbet med mange vanskeligstilte mennesker før hvor cannabisforbruket har vært høyt (oppi 5-10 gram/dag på det verste for noen). Omtrent uten unntak har de fått vrangforestillinger og konspirasjonstanker, også med bruk av vold. Men det har kanskje med dosen å gjøre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Jeg er enig med deg i at det er fint med svar fra NHD. Men det jeg reagerer på, er at du blir irritert når andre svarer også. Jeg har fått mye hjelp av andre enn NHD her gjennom tidene, og jeg setter pris på at flere svarer. Som en kommentar på spørsmål 2 du stiller. Jeg har jobbet med mange vanskeligstilte mennesker før hvor cannabisforbruket har vært høyt (oppi 5-10 gram/dag på det verste for noen). Omtrent uten unntak har de fått vrangforestillinger og konspirasjonstanker, også med bruk av vold. Men det har kanskje med dosen å gjøre. Vel, nå har jeg ikke sagt noe om at jeg ble irritert, men det er greit å komme med en klar beskjed så tråden ikke bare utvikler seg til personlig synsing og irrelevante svar, noe det første svaret jeg fikk var et eksempel på. Men takk for et mer konstruktivt og opplysende svar fra deg! :-) Jeg er egentlig mest interessert i hvordan man blir påvirket når man begynner å røyke i voksen alder og hvordan man man kan vite at de ikke har den kontrollen de selv påstår de har. Anonymous poster hash: d1db2...3ac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Tråder på dette forum kan ta to retninger. Det kan ta helt av i usakligheter, pludring evt få et helt annet tema, men det kan også utvikle seg til modne diskusjoner mellom meget kompetente brukere. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Tråder på dette forum kan ta to retninger. Det kan ta helt av i usakligheter, pludring evt få et helt annet tema, men det kan også utvikle seg til modne diskusjoner mellom meget kompetente brukere. Det har du nok rett i. Jeg diskuterer sjelden her og er vant med andre steder hvor tråder om cannabis alltid tar av i en vanvittig retning. Så derfor jeg var litt streng i begynnelsen. Anonymous poster hash: d1db2...3ac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Fornuftig. Når narkotika diskuteres, blir det lett at "dophau" ødelegger en faglig god diskusjon. 0 Siter
ISW Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 (endret) Vel, nå har jeg ikke sagt noe om at jeg ble irritert, men det er greit å komme med en klar beskjed så tråden ikke bare utvikler seg til personlig synsing og irrelevante svar, noe det første svaret jeg fikk var et eksempel på. Men takk for et mer konstruktivt og opplysende svar fra deg! :-) Jeg er egentlig mest interessert i hvordan man blir påvirket når man begynner å røyke i voksen alder og hvordan man man kan vite at de ikke har den kontrollen de selv påstår de har. Anonymous poster hash: d1db2...3ac Det jeg oftest ser ved enormt overforbruk av cannabis, er enten grandiose forestillinger (at man "klikker" fordi man blir trukket skatt, fordi man er for bra for det) eller paranoide forestillinger (konspirasjoner, at man blir overvåket, osv.) Men det er vel med cannabis som med andre rusmidler; stikkordet (hvis man først skal bruke det) er vel moderasjon og dersom man stadig føler man må øke dosen, så er man på ville veier. Endret 19. april 2015 av issomethingwrong 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Det jeg oftest ser ved enormt overforbruk av cannabis, er enten grandiose forestillinger (at man "klikker" fordi man blir trukket skatt, fordi man er for bra for det) eller paranoide forestillinger (konspirasjoner, at man blir overvåket, osv.) Men det er vel med cannabis som med andre rusmidler; stikkordet (hvis man først skal bruke det) er vel moderasjon og dersom man stadig føler man må øke dosen, så er man på ville veier. Interessant. Hvordan vil de reagere når man pirker borti at de kanskje røyker for mye? er det vanlig at de "klikker" da, eller bare går fra å like deg godt til å bare kutte deg helt ut? Anonymous poster hash: d1db2...3ac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Jeg er litt overrasket her... Trodde alt av narkotika var strengt forbudt og noe man ikke skal ta en liten dose av en gang... Men jeg vet for lite om det og forholder meg bare til alle advarslene om det. Anonymous poster hash: 77bca...48e 0 Siter
ISW Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Interessant. Hvordan vil de reagere når man pirker borti at de kanskje røyker for mye? er det vanlig at de "klikker" da, eller bare går fra å like deg godt til å bare kutte deg helt ut? Anonymous poster hash: d1db2...3ac Jeg er jo ikke helsepersonell, så det eneste jeg egentlig kan kreve, er at man ikke røyker i jobbsammenheng (dvs. tar seg en "mornings" eller røyker på jobb). Arbeidsmiljøloven regulerer jo det, men regulerer ikke hva som skjer etter klokken 16. Hvis det er tilfeller der noen "går fra forstanden" pga rusmisbruk har jeg pleid å varsle fastlege, og i et par ekstreme tilfeller legevakten. Heldigvis er det flere år siden jeg har opplevd utagering pga rusproblematikk nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Ja, jeg vet ikke hvor lenge rusen sitter i og om den er borte neste dag, men jeg antar det ikke er lurt (og så klart ulovlig) å kjøre lite etter man har tatt seg en joint. Jeg har ikke opplevd utagering som å gå fra forstanden, men først total stillhet og avvisning for så å få kjeft og bli nesten kastet ut da jeg endelig fikk vedkommende i tale etter én dag. Jeg kritiserte cannabisbruken så vidt... Anonymous poster hash: d1db2...3ac 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Håper det blir varslet politiet om at det blir brukt narkotika? Det er jo ikke lov! Anonymous poster hash: 59aaa...083 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. april 2015 Skrevet 19. april 2015 Synes det er 'liddli morro' at alkoholbrukere kaller cannabisbrukere for "dophuer" og snakker om "narkotika" mens de peker på at de ønsker en faglig god diskusjon. Det er såpass ekstremt at jeg ser meg nødt til å anta at det er trolling og det applauderer jeg fordi det har vært veldig lite trolling på forumet etter at smirre tok en liten pause. Og med det trekker jeg meg unna slik at dere kan fortsette med den faglig gode diskusjonen Lykke til Anonymous poster hash: f907c...81c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.