Gå til innhold

Bør jeg bytte medisin, eller forbli på zyprexa? Bytte lege?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå innfinnet meg med att jeg er schizofren. Jeg er bra behandlet for schizofrenien, men blir ikke kvitt en hel masse kilo for mye. Jeg veier faktisk 130 kg, gått opp fem kg side sommeren. Er veldig kresen i matveien, brekker meg lett hvis jeg får noe jeg ikke liker, vilket er det meste av alt. Jeg er 186 cm høy, så det blir nok en stor BMI. Jeg har gått på zyprexa i 12 år, nå, kun avbrutt av noen måneder på hhv Zeldox og Solian. Da jeg gikk på zeldox gikk jeg ned 12 kg på 2 måneder, men ble enda mer angstfylt, og hadde sterk somnolens, og problemer med å holde noe som helst av avtaler, grunnet insomni og somnolens på forskjellige tider av døgnet. Jeg spurte NHD før om jeg kanskje kunne prøve Solian igjen, da jeg syntes den var bedre, og da legen ikke ville skrive ut det så svarte NHD risperdal, men det ville han heller ikke.

Altså legen min mener jeg bør fortsette på zyprexa... Men jeg veier jo snart like mye som en blåval!!! Hva skal jeg gjøre?`Bytte lege, eller bare akseptere att jeg forblir en tønne med spekk?

Ikke er jeg fornøyd med angstdempningen til zyprexa heller, jeg har katastrofescenarioer hver jævla dag, og klarer ikke gi f i det....

Men psykotisk er jeg nok ikke.

Bør jeg slutte på zyprexa, finne en annen lege eller bør jeg fortsette?

Noe av overvekten kan sikkert komme av att jeg har lavt stoffskifte også. Jeg har ikke følgesykdommer til overvekten så langt. iallefall....

Anonymous poster hash: d5984...795

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...