AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 Jeg forstår at BP2 har sjeldnere svingninger og eupf har raskere svingninger. Men hvordan er en eupf opptur i forhold til hypomani? Er det bare varigheten som skiller de? Jeg har vært veldig utadvent på jobb i dag. Jeg kan trygt si at dette ikke er meg. Kollegaene må bli forvirret av den svingete adferden fra utadvent til innadvent. Jeg blir litt forundret over meg selv. Hvor jeg plutselig får talegaven fra, for en kort stund. Jeg som sier lite hvis vi er mer enn to personer. Når jeg kjørte hjem var det som den oppblåste følelsen ikke klarte å holde seg der. Jeg skjemtes for hvordan jeg hadde vært. Og jeg fikk tanker om at jeg ikke orket å leve lenger. Jeg spør for jeg blir usikker og forvirret over hva som skjer med meg. Om dette er normalt, slik som alle har det.Anonymous poster hash: 51c00...1ab 0 Siter
ISW Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 EUPF opptur er en overdreven men begrunnet bedring i stemningsleiet. Det er altså en grunn til at man er i godt (eller dårlig) humør. Hypomani har sjeldnere noen utløsende årsak, tror jeg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 EUPF opptur er en overdreven men begrunnet bedring i stemningsleiet. Det er altså en grunn til at man er i godt (eller dårlig) humør. Hypomani har sjeldnere noen utløsende årsak, tror jeg. Jeg har noen slike korte oppturer uten grunn. Har BP2. Kanskje enkelte av oss har et svingende stemningsleie i tillegg til de svingninger som oppfyller kriteriene for BP diagnosen. Men at det har samme årsak.Anonymous poster hash: 51c00...1ab 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 Jeg har noen slike korte oppturer uten grunn. Har BP2. Kanskje enkelte av oss har et svingende stemningsleie i tillegg til de svingninger som oppfyller kriteriene for BP diagnosen. Men at det har samme årsak.Anonymous poster hash: 51c00...1ab Hva legger du i kort? Og hva foretar du deg under oppturene? Går det helt over styr? Har lest meg opp på hypomani og får bare flere og flere spørsmål. Den ene artikkelen omtaler hypomani som noe som knapt kan vekke oppsikt hos de aller nærmeste, mens andre omtaler det som nesten mani og rablende gal atferd. Jeg mistenker sterkt at jeg kan ha BP2, men det kommer nesten an på hvilken artikkel jeg leser.Anonymous poster hash: b5280...779 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 Hva legger du i kort? Og hva foretar du deg under oppturene? Går det helt over styr? Har lest meg opp på hypomani og får bare flere og flere spørsmål. Den ene artikkelen omtaler hypomani som noe som knapt kan vekke oppsikt hos de aller nærmeste, mens andre omtaler det som nesten mani og rablende gal atferd. Jeg mistenker sterkt at jeg kan ha BP2, men det kommer nesten an på hvilken artikkel jeg leser.Anonymous poster hash: b5280...779 Med kort så kan det snu i løpet av dagen. Det er aldri noe som er gått over styr. De gangene jeg har hatt hypomani har jeg hatt en svevende følelse. Det som har vært spesielt til å være meg er den veldige storhetsfølelsen jeg fikk om meg selv. Når jeg hadde hypomani så varte det en del lenger. Jeg var svært produktiv og klarte ikke å sitte i ro. Klarte ikke å vente mens saker skulle gå sin gang. Det jeg skrev i innlegget her var ikke hypomani, men en opptur og utadventhet som ikke er meg. Men jeg lurer likevel om årsaken er den samme eller om det ligger under eupf siden det varer så kort. Anonymous poster hash: 51c00...1ab 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 Med kort så kan det snu i løpet av dagen. Det er aldri noe som er gått over styr. De gangene jeg har hatt hypomani har jeg hatt en svevende følelse. Det som har vært spesielt til å være meg er den veldige storhetsfølelsen jeg fikk om meg selv. Når jeg hadde hypomani så varte det en del lenger. Jeg var svært produktiv og klarte ikke å sitte i ro. Klarte ikke å vente mens saker skulle gå sin gang. Det jeg skrev i innlegget her var ikke hypomani, men en opptur og utadventhet som ikke er meg. Men jeg lurer likevel om årsaken er den samme eller om det ligger under eupf siden det varer så kort.Anonymous poster hash: 51c00...1ab Skjønner. Takk for svar. Det har gått atskillig verre under mine oppturer. Kvalmende selvtillit, hyperaktivitet, taleflom, skjerpede sanser, utroskap, søvnløshet, aggresjon osv. Varighet 3-8 uker. Om det er hypomani vet jeg ikke, men jeg begynner å lure. Har hatt to depresjoner.Anonymous poster hash: b5280...779 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 Skjønner. Takk for svar. Det har gått atskillig verre under mine oppturer. Kvalmende selvtillit, hyperaktivitet, taleflom, skjerpede sanser, utroskap, søvnløshet, aggresjon osv. Varighet 3-8 uker. Om det er hypomani vet jeg ikke, men jeg begynner å lure. Har hatt to depresjoner.Anonymous poster hash: b5280...779 Jeg mener du bør be om utredning for BP. Anonymous poster hash: 51c00...1ab 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. april 2015 Skrevet 20. april 2015 Jeg mener du bør be om utredning for BP.Anonymous poster hash: 51c00...1ab Det mener venner og familie også. Blir vel å oppsøke nærmeste DPS.Anonymous poster hash: b5280...779 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.