Gå til innhold

Mitt problem med dol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det er at det er for lite humor her.

Det er viktig for meg med humor.

også galgenhumor, det er veeeldig viktig.

Selv da jeg trengte hjelp med tingene inni meg, trengte jeg humor, jeg lo mye og tullet en del med min psykiater, min psykiater lo tilbake.

Humor er så viktig at humorløse steder blir for meg kjedelige steder.

kanskje jeg ikke er seriøs nok, men ok, det får så være, jeg trenger mer enn noe en god latter.

Nå ler jeg mye for meg selv, jeg har mine egne lattergreier, og jeg trenger ikke å bli hemmet av noe så kjedelig og humorløst som dol.

Jeg får mye bekreftelse på nettet om at latter forlenger livet, øker en god helse og fremmer den totale lykkefølelse.

Jeg er glad og det er så naturlig at jeg velger gleden og humoren, fremfor de som har problemer men ikke eier humor.

Problemer har vi vel alle, men vi må da kunne le av oss selv og vår situasjon:-)

Jeg har funnet ut at grunnen til at jeg skriver mindre og mindre på dol, er at det er det motsatte av humor som er her, det er ofte gørrkjedelige gjentagelser og mye syting, og når det ikke innholder en god porsjon humor, som er nødveldig inni mellom det triste, da blir det kjedelig:-) En god porsjon humor må man få plass til når man klager, som jeg sier til min mann med et smil, " Det er kjedelig at vi er i disse vanskene, men la oss nå le litt, så blir alt litt morsommere og mye lettere". også ler vi, og det hjelper alltid,

Vi har mye å le av,

i vertfall er vi enige om det!:-)

Skrevet

Jeg kan også ha både galgenhumor og selvironi. Men når jeg er veldig langt nede så nytter ikke det.

Skrevet

Jeg kan også ha både galgenhumor og selvironi. Men når jeg er veldig langt nede så nytter ikke det.

ja men man er ikke langt nede år etter år ;)

Og da glimter vel humor og latter til likevel inni mellom?

AnonymBruker
Skrevet

Folk har forskjellig humor da.

For eksempel så er ting jeg synes er morsomt forbudt på forumet, og folk som gjør det blir bannet og forsvinner :)

Så skal ikke være lett

Anonymous poster hash: 56bf9...5d5
Skrevet

Og da glimter vel humor og latter til likevel inni mellom?

Jo, faktisk er noen langt nede år etter år.

Skrevet

Vel, dette er et forum for psykiatri. Emnet i seg selv inviterer jo kanskje til en del alvor, og slik synes jeg i grunnen det kan fortsette å være.

Jeg vil tro at en del av grunnen til at forumet ble opprettet var at mange forskjellige personer kunne skrive inn og få hjelp av en utdannet psykiater med medisiner og annet som gjelder psykisk helse. Hvis jeg var innom her for å spørre om noe alvorlig, som psykisk helse ofte her, ville jeg kankskje nok på en masse humoristiske svar tilbake.

Dere som "bor" her kan jo skrive morsomme ting på åpent forum eller på meldinger. Det kan også være plass til humor i psykiatriforumet, men jeg synes det er akkurat passe slik det er.

Humor kan dessuten ofte misforstås, og personer som ikke har det så bra, kan oftere misforstå enn andre, er min erfaring.

Skrevet

Folk har forskjellig humor da.

For eksempel så er ting jeg synes er morsomt forbudt på forumet, og folk som gjør det blir bannet og forsvinner :)

Så skal ikke være lett

hm.

hva er det for en slags humor?

Skrevet

Jo, faktisk er noen langt nede år etter år.

Hm

Akkurat.

det hadde jeg ikke tenkt på, jeg trodde de fleste mennesker ble glade inni mellom,

men da skjønner jeg jo. ikke minst at ikke alle  forum er for alle.

For meg er humor som jern og D vitamin, jeg må ha det, og jeg orker ikke spre meg utover.

Men så lenge jeg fikk svar, på ting jeg trengte, kom humor mer bak, men den var der, og er for meg livgivenbde.

Men ja vi mennesker er forskjellige:-)

Skrevet

Vel, dette er et forum for psykiatri. Emnet i seg selv inviterer jo kanskje til en del alvor, og slik synes jeg i grunnen det kan fortsette å være.

Jeg vil tro at en del av grunnen til at forumet ble opprettet var at mange forskjellige personer kunne skrive inn og få hjelp av en utdannet psykiater med medisiner og annet som gjelder psykisk helse. Hvis jeg var innom her for å spørre om noe alvorlig, som psykisk helse ofte her, ville jeg kankskje nok på en masse humoristiske svar tilbake.

Dere som "bor" her kan jo skrive morsomme ting på åpent forum eller på meldinger. Det kan også være plass til humor i psykiatriforumet, men jeg synes det er akkurat passe slik det er.

Humor kan dessuten ofte misforstås, og personer som ikke har det så bra, kan oftere misforstå enn andre, er min erfaring.

ja så klart.

jeg syns alvor er naturlig, men der humoren ikke er like viktig, blir det tungt å "leve", og leve er vel det vi alle ønsker.

Alvor og seriøsitet er viktig, men jeg tror der humor blir glemt eller ikke pleid, ja der kommer man ikke langt med seriøsiteten,

Skrevet

Jo, det er det noen som er.

Skrevet

Jo, det er det noen som er.

Ok,

Men da er det vel på tide å ta noen grep for enten å oppsøke hjelp,

eller hjelpe seg selv?

Skrevet

Ok,

Men da er det vel på tide å ta noen grep for enten å oppsøke hjelp,

Det er ikke alle som får hjelp. Ressursene til helsevesenet er ikke ubegrenset. Det er også stor forskjell på tilbudet rundt om kring i landet.
AnonymBruker
Skrevet

hm.

hva er det for en slags humor?

Jeg synes folk som sier ting en "ikke skal si" er morsomt, sålenge det ikke er slemme ting da.

Men på et helseforum er det "best practice" som skal formidles

Det er ikke alle som får hjelp. Ressursene til helsevesenet er ikke ubegrenset. Det er også stor forskjell på tilbudet rundt om kring i landet.

Også er det noen sykdommer det ikke finnes virksom behandling mot, hevdes det

Skrevet

Jeg humrer innimellom for meg selv her av noen som jeg synes skriver på en måte som bare blir så morsom. Men holder det stort sett for meg selv, er redd får at det skal være sårende siden det kanskje ikke er ment morsomt:)

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker, on 21 Apr 2015 - 18:57, said:

Men men. Anonymous poster hash: ca050...09b
Skrevet

Jeg synes folk som sier ting en "ikke skal si" er morsomt, sålenge det ikke er slemme ting da.Men på et helseforum er det "best practice" som skal formidles   Også er det noen sykdommer det ikke finnes virksom behandling mot, hevdes det   Anonymous poster hash: 56bf9...5d5

Men det kan være tilleggslidelser som det finnes behandling mot. Noe sånt.

Skrevet

Hei!

Det er at det er for lite humor her.

Det er viktig for meg med humor.

også galgenhumor, det er veeeldig viktig.

Selv da jeg trengte hjelp med tingene inni meg, trengte jeg humor, jeg lo mye og tullet en del med min psykiater, min psykiater lo tilbake.

Humor er så viktig at humorløse steder blir for meg kjedelige steder.

kanskje jeg ikke er seriøs nok, men ok, det får så være, jeg trenger mer enn noe en god latter.

Nå ler jeg mye for meg selv, jeg har mine egne lattergreier, og jeg trenger ikke å bli hemmet av noe så kjedelig og humorløst som dol.

Jeg får mye bekreftelse på nettet om at latter forlenger livet, øker en god helse og fremmer den totale lykkefølelse.

Jeg er glad og det er så naturlig at jeg velger gleden og humoren, fremfor de som har problemer men ikke eier humor.

Problemer har vi vel alle, men vi må da kunne le av oss selv og vår situasjon:-)

Jeg har funnet ut at grunnen til at jeg skriver mindre og mindre på dol, er at det er det motsatte av humor som er her, det er ofte gørrkjedelige gjentagelser og mye syting, og når det ikke innholder en god porsjon humor, som er nødveldig inni mellom det triste, da blir det kjedelig:-) En god porsjon humor må man få plass til når man klager, som jeg sier til min mann med et smil, " Det er kjedelig at vi er i disse vanskene, men la oss nå le litt, så blir alt litt morsommere og mye lettere". også ler vi, og det hjelper alltid,

Vi har mye å le av,

i vertfall er vi enige om det!:-)

Jeg har ennå ikke lest ett humoristisk innlegg fra deg.

Etterlyser du mer humor, så må du selv bidra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...