Gå til innhold

Er dette vrangforestilling? NHD

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man har en forestilling som man tenker mye på, og frykter mye, men man er ikke 100 prosent sikker på om forestillingen er riktig. Men samtidig så er man sikker på at forestillingen ikke er tull. Og forestillingene hemmer i hverdagen, kalles det da for vrangforestillinger? Altså at man er redd og tror på forestillingene men er ikke akkurat helt sikker, men samtidig så anser personen ikke forestillingene som tull?

Anonymous poster hash: 6437c...41b
stjernestøv
Skrevet

Hvis man har en forestilling som man tenker mye på, og frykter mye, men man er ikke 100 prosent sikker på om forestillingen er riktig. Men samtidig så er man sikker på at forestillingen ikke er tull. Og forestillingene hemmer i hverdagen, kalles det da for vrangforestillinger? Altså at man er redd og tror på forestillingene men er ikke akkurat helt sikker, men samtidig så anser personen ikke forestillingene som tull?

Det grenser vel mot en ihvertfall.

AnonymBruker
Skrevet

Det grenser vel mot en ihvertfall.

Takk for svar. Og håper du har det bra. Skrev litt surt til deg den gangen, jeg beklager så mye..

Jeg skal snart utredes for flere lidelser, hvordan skjer dette? Er det sånn greie der de får vite hva jeg lider av ? eller må de teste meg for det de mistenker jeg kan ha?

stjernestøv
Skrevet

Takk for svar. Og håper du har det bra. Skrev litt surt til deg den gangen, jeg beklager så mye..

Jeg skal snart utredes for flere lidelser, hvordan skjer dette? Er det sånn greie der de får vite hva jeg lider av ? eller må de teste meg for det de mistenker jeg kan ha?

Å er det deg, jo det er greit :)

Når jeg ble utredet tok de masse tester på meg, det var forskjellige skjemaer. Noen fylte jeg ut selv mens andre var intervjuer, du får ha lykke til. Det går nok bra, syns det er bra du skal utredes. 

Skrevet

Å er det deg, jo det er greit :)

Når jeg ble utredet tok de masse tester på meg, det var forskjellige skjemaer. Noen fylte jeg ut selv mens andre var intervjuer, du får ha lykke til. Det går nok bra, syns det er bra du skal utredes. 

Jeg er litt bedre enn før, før handlet jeg desperat etter tankene. Nå bruker jeg høy dose seroquel depot. Hvordan går det med deg?

stjernestøv
Skrevet

Jeg er litt bedre enn før, før handlet jeg desperat etter tankene. Nå bruker jeg høy dose seroquel depot. Hvordan går det med deg?

Så bra at du er litt bedre enn før :) Jo det går vel bra med meg antar jeg, tar en dag av gangen og prøver å se noe positivt hver dag. Vil leve i nuet og finne gleden i meg selv, prøver på det. Men jeg er litt lei av alt, men får gjøre det beste ut av det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...