Gå til innhold

Må slutte å ta rivotril. hva kan være ett alternativ? NHD

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det går en uke før rivotril er uta av kroppen, og vel så det. Jeg trenger å kjøre ett par dager i uken. Så regnestykket går ikke opp. Jeg har i god tro frem til jeg leste her inne i november eller noe om att det ikke er lov i det hele tatt å kjøre med rivotril... Tenke seg til att dette ikke kommuniseres av noen, og att man finner ut noe slik av tilfeldigheter...

Jeg vet ikke om jeg er fysisk avhengig av rivotril. Jeg har tatt det 2-3 ganger i uka i mange år, iallefall de siste 8. Men psykisk er jeg avhengig. Jeg har i det siste kuttet veldig ned (siden jeg snublet over den tråden på dol). Nå er jeg nede i 0,25 - 0,5 mg hver 5 dag. I dag tok jeg 0,5 for jeg trenger ikke kjøre på en uke.

Men angsten slipper jeg nok ikke unna. I tillegg til zyprexa går jeg på zoloft full dose. Jeg har i mange år vært stabil fra psykoselidelse, men har en hel del angstproblematikk. Helseangst, OCD angst, generell angst.

Hva kan være ett alternativ til rivotril, som også fører til att jeg kan kjøre bil, uten å risikere noe straffeforfølgelse? Jeg har hatt lappen siden jeg var 24, og ikke vært i noen ulykke, er i 40 årene nå. Før jeg fikk lappen ble jeg vurdert av en psykiater, og fikk kjøregodkjenning.

Jeg ville gjerne prøvd lyrica siden jeg har mye generell angst, men legen vil ikke. H.n mener rivotril er best. Og mener jeg kan kjøre neste dag, etter en tablett.. Jeg vet ikke hvem jeg skal tro på, men leste akkuratt ett innlegg på en legeside, og der mente den legen att slikt ikke var greit...

Dette med medisin mot panikk angst er noe som fører til mye bekymring, da jeg får katastrofescenarioer i hodet når jeg skal kjøre dagen etter osv, og feks hvis jeg ser en politibil, selv om det har gått dager siden jeg tok en liten dose.

Samtidig møter jeg liten forståelse fra de som jeg trenger å kjøre rundt på att "jeg ikke kan kjøre idag"...

Beklager hvis dette ble masete.

Anonymous poster hash: 3395f...171
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det tar en uke hvis du bruker den fast hver dag over tid og så slutter.

Om du bruker det på din måte, kan du kjøre den overneste dag, dvs torsdag om du tar dem tirsdag kveld.

Fint å kunne bringe noen godnyheter også :-)

AnonymBruker
Skrevet

Åh, fint tusentakk :)

Anonymous poster hash: 3395f...171

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...