Gå til innhold

Energi på venterom

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Noen som har merket at det er tung energi på venterommet på legesenteret? Det henger sykdom i luften. Heldigvis var det ikke lenge å vente og to folk smilte til meg, det var fint :)

Er det egentlig tung energi på alle venterom? Jeg blir helt svimete jeg iallefall. 

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

31

• AnonymBruker

17

• Madelenemie

10

• Cilien

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på! Tung energi på et venterom?

Merkelig - det er helt utenfor min begrepsverden. Hvis jeg skal beskrive venterommet hos fastlegen, så er det lyst og stort, stolene står langs to vegger, det er småbord med blader, TV'en står som regel på TV2, en barnekrok med leker, toalettet er innerst i rommet, alle i skranken er hyggelige, legene går ofte fort når de skal komme og rope oss opp. Hvis jeg måtte bestemme noen slags energi, så ville jeg sagt at det var positiv energi, at her kommer folk fordi de trenger hjelp til noe, og her jobber det folk som hjelper de som trenger det.

Det kan være litt ubehagelig å se kjente der, men som regel sier jeg bare hei og ikke noe mer (hvis ikke det er noen jeg kjenner veldig godt da). Har ikke behov for å skravle med bekjente på venterommet.

Hos tannlegen er det ikke så stort, men det er et helt greit rom med god sofa, annerledes blader enn hos legen, sterk tannlegelukt, hyggelige mennesker, og ikke noe tungt i det hele tatt.

Hos fysioterapeuten er det rødt teppe på golvet, egen barnekrok, stilig sort sofa, hyggelig dame bak skranka og hyggelig fysioterapeut. Ikke noe tung energi der heller. Hva mener du egentlig med tung energi?

stjernestøv
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på! Tung energi på et venterom?

Merkelig - det er helt utenfor min begrepsverden. Hvis jeg skal beskrive venterommet hos fastlegen, så er det lyst og stort, stolene står langs to vegger, det er småbord med blader, TV'en står som regel på TV2, en barnekrok med leker, toalettet er innerst i rommet, alle i skranken er hyggelige, legene går ofte fort når de skal komme og rope oss opp. Hvis jeg måtte bestemme noen slags energi, så ville jeg sagt at det var positiv energi, at her kommer folk fordi de trenger hjelp til noe, og her jobber det folk som hjelper de som trenger det.

Det kan være litt ubehagelig å se kjente der, men som regel sier jeg bare hei og ikke noe mer (hvis ikke det er noen jeg kjenner veldig godt da). Har ikke behov for å skravle med bekjente på venterommet.

Hos tannlegen er det ikke så stort, men det er et helt greit rom med god sofa, annerledes blader enn hos legen, sterk tannlegelukt, hyggelige mennesker, og ikke noe tungt i det hele tatt.

Hos fysioterapeuten er det rødt teppe på golvet, egen barnekrok, stilig sort sofa, hyggelig dame bak skranka og hyggelig fysioterapeut. Ikke noe tung energi der heller. Hva mener du egentlig med tung energi?

Da bor du vel på en plass med god energi, heldige deg :)

Det er så tungt at man kan nesten skjære med en kniv gjennom energien, man blir trøtt og svimete og det oser sykdom. Det er en negativ plass jeg helst vil unngå. 

Skrevet

Har aldri tenkt på noen spesiell energi på venterom.

Skrevet

Bor på en plass med god energi? Hmmmm - hvios det nå er en opplevelse av positiv/negativ energi, tror du ikke det heller kommer an på dagsformen til den enkelte som er på venterommet?

Tror du at dersom du kom inn på venterommet sammen med en helt ukjent person, som har en helt annen bakgrunn enn deg og en helt annen hverdag, så vil hun/han ha akkurat samme opplevelse av denne tunge energien som deg? Mener du at det er en konstant fysisk energi som er der uansett om du har en fantastisk dag, der alt går på skinner, du gleder deg over våren og kaffekoppen om morgenen og musikken du skal høre på når du kommer hjem - og om dagen er tung og trist og du føler at livet er grått?

Mener ikke å være skarp altså, bare lurer på hvordan du tenker, for jeg tenker aldri på energier.

Skrevet

Hvis mange av pasientene som sitter på venterommet har en alvorlig sykdom eller venter svar på noe alvorlig, så kan jeg godt tenkt meg at det vil bli en tung stemning. Ellers er dette noe aldri jeg har fokusert på når jeg sitter på venterommet. Skal jeg få svar på noen viktige prøver så har jeg nok med meg selv. Skal jeg på noe rutinemessig så sitter jeg med telefonen og leser, og merker lite til luften rundt meg.

stjernestøv
Skrevet

Har aldri tenkt på noen spesiell energi på venterom.

Det syns jeg er rart dere ikke merker, det er jo så tydelig. 

stjernestøv
Skrevet

Bor på en plass med god energi? Hmmmm - hvios det nå er en opplevelse av positiv/negativ energi, tror du ikke det heller kommer an på dagsformen til den enkelte som er på venterommet?

Tror du at dersom du kom inn på venterommet sammen med en helt ukjent person, som har en helt annen bakgrunn enn deg og en helt annen hverdag, så vil hun/han ha akkurat samme opplevelse av denne tunge energien som deg? Mener du at det er en konstant fysisk energi som er der uansett om du har en fantastisk dag, der alt går på skinner, du gleder deg over våren og kaffekoppen om morgenen og musikken du skal høre på når du kommer hjem - og om dagen er tung og trist og du føler at livet er grått?

Mener ikke å være skarp altså, bare lurer på hvordan du tenker, for jeg tenker aldri på energier.

Klart om man har en dårlig dag blir det verre, men den tunge energien er der uansett. En happy person ville nok også kjent det, det blir en brå nedtur på en måte. Jeg kan også merke gode energier, noen har det :)

stjernestøv
Skrevet

Hvis mange av pasientene som sitter på venterommet har en alvorlig sykdom eller venter svar på noe alvorlig, så kan jeg godt tenkt meg at det vil bli en tung stemning. Ellers er dette noe aldri jeg har fokusert på når jeg sitter på venterommet. Skal jeg få svar på noen viktige prøver så har jeg nok med meg selv. Skal jeg på noe rutinemessig så sitter jeg med telefonen og leser, og merker lite til luften rundt meg.

Da beskytter du deg selv med å skifte fokus og klarer det :)

Ja det kan vel kalles stemning også, bare at jeg føler det inni meg. Ubehagelig når negativ energi går inn i kroppen. 

stjernestøv
Skrevet

Stemninger kan dere vel føle?

Skrevet

Må innrømme at jeg tror disse energiene og stemningene er inne i deg, Stjernestøv, og ikke i rommet du befinner deg.  Stemningene eller energiene er din tolkning av alle sanseinntrykkene du utsettes for.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker også en tung energi på venterommet. Selvom det er lyst og "moderne" der, så er det til å få vondt i hodet av, svimmel og varm..

Anonymous poster hash: 7e902...a8d
Skrevet

Jeg merker ikke noe "energi" på venterommet men jeg føler meg ukomfortabel med å være så tett på helt fremmede personer. Venterommet hos legen er lite og trangt.

stjernestøv
Skrevet

Må innrømme at jeg tror disse energiene og stemningene er inne i deg, Stjernestøv, og ikke i rommet du befinner deg.  Stemningene eller energiene er din tolkning av alle sanseinntrykkene du utsettes for.

Ok, da er vi litt uenige der, jeg merker det jo med en gang jeg inntar venterommet. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg merker også en tung energi på venterommet. Selvom det er lyst og "moderne" der, så er det til å få vondt i hodet av, svimmel og varm..

Anonymous poster hash: 7e902...a8d

Ja det er skikkelig ubehagelig, bra jeg ikke er alene om å kjenne energien der. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg merker ikke noe "energi" på venterommet men jeg føler meg ukomfortabel med å være så tett på helt fremmede personer. Venterommet hos legen er lite og trangt.

Ja det og er ubehagelig, sitte nært fremmede folk. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er bare din tolkning av normale sanseinntrykk.

Anonymous poster hash: 6e5e9...a59
Skrevet

Nei, har aldri merket noe til det, det er et rom som alle andre for meg. Men jeg kan selvsagt synes det er tungt å sitte der om jeg er syk på noen måte eller ser mange andre syke rundt meg. Jeg tror slike følelser av "energier" er noe som finnes inni mennesker. 

stjernestøv
Skrevet

Dette er bare din tolkning av normale sanseinntrykk.

Anonymous poster hash: 6e5e9...a59

Ja alle har vel sin tolkning. 

stjernestøv
Skrevet

Nei, har aldri merket noe til det, det er et rom som alle andre for meg. Men jeg kan selvsagt synes det er tungt å sitte der om jeg er syk på noen måte eller ser mange andre syke rundt meg. Jeg tror slike følelser av "energier" er noe som finnes inni mennesker. 

Alt kommer jo innenfra på en måte, men energier er jo overalt...alt er energi. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...