Madelenemie Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Ja det er det jeg mener, mye har skjedd på femti år. Om femti år fra nå vil også mye ha skjedd, også på det åndelige plan. :-) Men kan du svare på om kvinnfolk betyr det samme som kjerring? Jeg har en bror som er ei kjerring, det er han fordi han snakker så mye, alt fra sladder til ord bare for å ødelegge stillheten, og andre har forklart meg at ja han er en skikkelig kjerring, så jeg blir takknemlig for om du kan svare på spørsmålet mitt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2015 Forfatter Skrevet 24. april 2015 :-) Men kan du svare på om kvinnfolk betyr det samme som kjerring? Jeg har en bror som er ei kjerring, det er han fordi han snakker så mye, alt fra sladder til ord bare for å ødelegge stillheten, og andre har forklart meg at ja han er en skikkelig kjerring, så jeg blir takknemlig for om du kan svare på spørsmålet mitt. Kvinnfolk betyr jo kvinner, en kjerring er vel noe for seg selv 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Hei! Betyr kvinnfolk det samme som kjerringer med flere andre ord...dvs noe som innholder alle kjønn? Nei, det er mest kvinner som tror på det "alternative".Anonymous poster hash: a8fca...724 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Ja det er det jeg mener, mye har skjedd på femti år. Om femti år fra nå vil også mye ha skjedd, også på det åndelige plan. Det er det liten grunn til å tro. Utviklingen går stikk motsatt vei. Du lurer deg selv.Anonymous poster hash: a8fca...724 0 Siter
Madelenemie Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Kvinnfolk betyr jo kvinner, en kjerring er vel noe for seg selv Ok så kvinnfolk= kvinner/damer? Og Kjerring = kvinner og menn? Jeg trenger bare å få på plass begrepene. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Nei, det er mest kvinner som tror på det "alternative".Anonymous poster hash: a8fca...724 Ok, Jeg har ikke sett statistikk på det, men du har vel det siden du skriver det. Min mann er mer alternativ enn meg, han tror på homopati, jeg tror ikke på sånt, men jeg motsier han ikke, for han er veldig sikker, og jeg trenger mer fred og ro. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Ok så kvinnfolk= kvinner/damer? Og Kjerring = kvinner og menn? Jeg trenger bare å få på plass begrepene. Kvinnfolk og kjerring er to ord som begge brukes om kvinner. Anonymous poster hash: ee3a0...8ff 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Ok, Jeg har ikke sett statistikk på det, men du har vel det siden du skriver det. Min mann er mer alternativ enn meg, han tror på homopati, jeg tror ikke på sånt, men jeg motsier han ikke, for han er veldig sikker, og jeg trenger mer fred og ro. Homopati, er ikke det rent vann? Anonymous poster hash: 5e768...c55 0 Siter
Madelenemie Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Kvinnfolk og kjerring er to ord som begge brukes om kvinner. Anonymous poster hash: ee3a0...8ff Nei det er ikke bare det. Menn kan også være kjerringer, min mann kjenner flere mannlige kjerringer, jeg tror jeg kun kjenner en, det er min bror, (jeg kjenner flere...husker det nå, alle som farer med sladder uansett kjønn er kjerringer) men jeg kjenner heller ikke mange, og selv om jeg kjenner mennesker, snakker jeg ikke så ofte/mye med dem, jeg liker ro og fred. Og når jeg snakker, skjønner jeg omtrent kun det som er sagt, ikke det som ikke er sagt, men sagt likevel, men heldigvis skjønner min mann det. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2015 Forfatter Skrevet 24. april 2015 Det er det liten grunn til å tro. Utviklingen går stikk motsatt vei. Du lurer deg selv.Anonymous poster hash: a8fca...724 Jeg tror om femti år vil ikke folk få psykofarmaka mer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Homopati, er ikke det rent vann? Anonymous poster hash: 5e768...c55 vann + placebo = "reell målbar effekt" Anonymous poster hash: 24373...c55 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Jeg tror om femti år vil ikke folk få psykofarmaka mer. Healing da? Anonymous poster hash: 5e768...c55 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2015 Forfatter Skrevet 24. april 2015 Ok så kvinnfolk= kvinner/damer? Og Kjerring = kvinner og menn? Jeg trenger bare å få på plass begrepene. En mann kan jo so "kjerriga mi" uten at det er noe negativt. Men har hørt det noen ganger bli brukt om menn "Han er ei kjerring", da er han skravlete og sladrer gjerne. Kvinnfolk er kvinner/damer og kjerringer. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 vann + placebo = "reell målbar effekt" Anonymous poster hash: 24373...c55 Høres ut som en smart måte å tjene penger på. Anonymous poster hash: 5e768...c55 0 Siter
Madelenemie Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Homopati, er ikke det rent vann? Anonymous poster hash: 5e768...c55 Nei det er ikke vann. Det kan være nesten rent vann tilsatt ekstremt lite virkningsstoffer. Det kan også være tabeletter, bestående mer av sukker... eller kremer bestående av oljer og fett, De som tror på det, tror på at ikke påvisbare mengder av visse stoffer virker selv om det ikke er påvistbart. I mange land er denne medisinen vidt utbredt, det nytter ikke å bevise noe, det er en tro som er utbredt særlig innenfor antroposofien, og den innh ca 50 % av hvert kjønn. Jeg bruker selv elementer av antroposofien, men kun det logiske. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 24. april 2015 Forfatter Skrevet 24. april 2015 Healing da? Anonymous poster hash: 5e768...c55 Folk vil lære å heale seg selv, men det blir nok mer av healing fremover ja. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Ok så kvinnfolk= kvinner/damer? Og Kjerring = kvinner og menn? Jeg trenger bare å få på plass begrepene. Her kommer dialekt inn; ulike mennesker tolker betegnelsene ulikt. I Trøndelag (og flere steder) er det helt normalt å bruke ordet kjerring i stedet for kvinne eller kone, for meg er kjerring mer eller mindre et skjellsord. Jeg oppfatter også ordet "kvinnfolk" litt nedsettende, men det kommer an på sammenhengen. Kjerring kan ikke bety mann (med mindre man leker med ord). 0 Siter
Madelenemie Skrevet 24. april 2015 Skrevet 24. april 2015 Her kommer dialekt inn; ulike mennesker tolker betegnelsene ulikt. I Trøndelag (og flere steder) er det helt normalt å bruke ordet kjerring i stedet for kvinne eller kone, for meg er kjerring mer eller mindre et skjellsord. Jeg oppfatter også ordet "kvinnfolk" litt nedsettende, men det kommer an på sammenhengen. Kjerring kan ikke bety mann (med mindre man leker med ord). Ok, takk. Jeg vet at nordlendinger bruker ordet kjerring på sin kone, men jeg viste ikke at det var sånn i Trøndelag. Jeg oppfatter det litt nedsettende, så jeg tenkte da bedre å bruke på en sladrete person, skravlete person, og de kan som sagt /skrevet være av begge kjønn. Min bror er ei kjerring sier min mann, og det har han rett i. Lager konflikter, prater uten stans:-( osv... Er en kjekkas vil jeg si/skrive, men han er under dette fjaset en ganske pliktoppfyllende mann slik jeg har sett de senere år. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 25. april 2015 Skrevet 25. april 2015 Folk vil lære å heale seg selv, men det blir nok mer av healing fremover ja. Det er det ingen grunn til å tro. Historien har vist at gammel overtro sakte med sikkerst mister fotfeste. Anonymous poster hash: a8fca...724 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.