Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pcen suser, hodet suser, fuglene kvitrer, kaffekanna piper, jeg er trøtt og våken, har vondt, men vil ikke slappe av. Skal i skogen i dag. Trene spor med hundene. Sola skinner så det kan bli en fin dag. Men hva skal jeg ha på meg? Det er kaldt nå, men blir sikkert varmt. Så må jeg huske å tape føttene og fylle vannflaskene, og huske å ta på halsbåndene til hundene, det glemmer jeg stadig. Storebror har ekstra av alt i bilen, men bilen er syk og jeg låner en som ikke har noe hundeutstyr. Må få lagt inn backup-utstyr til lillebror også når bilen er frisk igjen. Savner bilen min, den har vært syk i en måned nå. Det er stress når jeg må ta alt ut og inn av bilen, da glemmer jeg garantert noe. Faen, buksene, hvorfor svarer ikke Norrøna på mail, jeg har ikke kvittering på den ene. Skal jeg dra til Oslo og levere dem, skal jeg bare sende dem og håpe de lar det gå på garantien selv om jeg ikke har kvittering. Hvorfor er folk så dårlige på å svare på henvendelser. Hadde vært fint å være supermann tror jeg, bare fly rundt. Trodde jeg hadde et mål og en mening med dette innlegget, men nå ble jeg usikker. Lurer på om jeg overanalyserer folk, hvordan de oppfører seg og hva de sier og hvorfor de sier det de sier. Burde jeg ta lue i dag? Nei, caps og ørevarmere er nok bedre. Hvordan kan jeg vite om det jeg tror folk tenker er det de faktisk tenker? Slitsomt! Men i dag skal jeg i skogen og selv om det er noen høyrøsta mennesker jeg trener med så er skogslufta god og det er godt å være ute og det er sunt for meg å trene hund for det klarer jeg fokusere på og da får på en måte hjernen litt fri.

Nå skal jeg slutte. Dette burde ikke ligge på psykiatri så nå er jeg redd noen kommer til å bli sure. Eller, ikke redd, men jeg liker ikke at folk er sure, eller forteller meg at jeg har gjort noe feil.

Skal du noe som er bra for psyken i dag?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sjekkliste - vil det være nyttig? Jeg bruker det på lengre utflukter. Har flere utgaver for flere formål på PCen og tar dem frem ved behov.

Turen blir lett langt dårligere om en glemmer noe viktig.

Skrevet

Tusen tanker i hodet på morgenkvisten i dag? Det høres kjent ut :).

Sjekkliste er ingen dum ide, bare at når jeg skal noe så glemmer jeg listen eller jeg har rotet den bort. Dessuten er det så mange unødvendige tanker som ikke fortjener plass på listen også. Så prøver jeg å sortere tankene, legge vekk de jeg ikke får gjort noe med akkurat nå. Det kan hjelpe litt.

Putt alt hudeutstyr i stolsekken din, så er den avdelingen mobil.

Lykke til med hundetrening, det er gøy :)

PS! Har du husket godbiter? :)

Skrevet

Pcen suser, hodet suser, fuglene kvitrer, kaffekanna piper, jeg er trøtt og våken, har vondt, men vil ikke slappe av. Skal i skogen i dag. Trene spor med hundene. Sola skinner så det kan bli en fin dag. Men hva skal jeg ha på meg? Det er kaldt nå, men blir sikkert varmt. Så må jeg huske å tape føttene og fylle vannflaskene, og huske å ta på halsbåndene til hundene, det glemmer jeg stadig. Storebror har ekstra av alt i bilen, men bilen er syk og jeg låner en som ikke har noe hundeutstyr. Må få lagt inn backup-utstyr til lillebror også når bilen er frisk igjen. Savner bilen min, den har vært syk i en måned nå. Det er stress når jeg må ta alt ut og inn av bilen, da glemmer jeg garantert noe. Faen, buksene, hvorfor svarer ikke Norrøna på mail, jeg har ikke kvittering på den ene. Skal jeg dra til Oslo og levere dem, skal jeg bare sende dem og håpe de lar det gå på garantien selv om jeg ikke har kvittering. Hvorfor er folk så dårlige på å svare på henvendelser. Hadde vært fint å være supermann tror jeg, bare fly rundt. Trodde jeg hadde et mål og en mening med dette innlegget, men nå ble jeg usikker. Lurer på om jeg overanalyserer folk, hvordan de oppfører seg og hva de sier og hvorfor de sier det de sier. Burde jeg ta lue i dag? Nei, caps og ørevarmere er nok bedre. Hvordan kan jeg vite om det jeg tror folk tenker er det de faktisk tenker? Slitsomt! Men i dag skal jeg i skogen og selv om det er noen høyrøsta mennesker jeg trener med så er skogslufta god og det er godt å være ute og det er sunt for meg å trene hund for det klarer jeg fokusere på og da får på en måte hjernen litt fri.

Nå skal jeg slutte. Dette burde ikke ligge på psykiatri så nå er jeg redd noen kommer til å bli sure. Eller, ikke redd, men jeg liker ikke at folk er sure, eller forteller meg at jeg har gjort noe feil.

I tillegg til sjekklister.. pust kjære deg. Husk å puste. Dypt. Med magen. Følg luften på vei ned, hold, og pust ut.  Jeg håper du får en levelig søndag :-)

Skrevet

Om jeg skal på lengre turer så begynner jeg å pakke noen dager i forveien. Det er de små turene, eller trening, som er problemet. Når jeg har god tid på morgenen og plutselig finner ut at jeg har soset bort tiden og må skyndte meg, da går det galt :P Men jeg har jo også opplevd å skulle på en helgetur og funnet ut at ingen tok med den posen med havregryn som sto på kjøkkenet. Så å lage liste og stryke ut etterhvert som jeg har pakket ned ting er lurt. Har prøvd å lage faste lister for turer, men så er det så forskjellig hva jeg skal ha med og på meg ettersom om det er sommer eller vinter og hvor lenge jeg skal være borte og hvordan vær det er spådd. Også har jeg vært på så mange turer at jeg tror jeg har kontroll på hva som må med og ikke, men det er det visst ikke alltid jeg har alikevel. og som filterløs så glemmer jeg listene. Ellerså tror jeg at jeg husker det som står der og glemmer å sjekke :P

Å puste er vel lurt ja. Får prøve på det. Så er det typisk, som nå. Skal bare svare her og plutselig har jeg dårlig tid. Nå må jeg finne fram sporline, sele, godbiter, vann og mat. Så må jeg løpe ;) Og typisk er jo at jeg er på vei til å finne frem noe, så kommer jeg på noe annet og så glemmer jeg det første.

Mobil avdeling er lurt, men så er det forskjellige ting som skal med om jeg skal trene spor, smeller eller lydighet. Men uansett er hundetrening gøy :D og dette blir nok en fin dag i skogen.

Skrevet

Hei!

Jeg tenker sjelden eller aldri på hva andre tenker, det er jo umulig å vite.

Jeg er ikke så opptatt av hva andre gjør, men hører mennesker det gjør jeg:-) dialekter og stemmen og tonen den har, og jeg ser siluetten deres/rammen rundt kroppen.

Jeg har, et stort listesystem på mobilen min, der ligger alt fra kakelister, gjestelister til ulike turlister, for fjell, skog, sjø, vinter, vår, sommer osv...

der har jeg sverigehandleliste, ønskelistene til mange mennesker, oversikter over hva de samler på, lister over arbeider som må utføres på hus og hage osv.... mye. Jeg har "smittet" mange med listesystemet mitt, feks da noen ikke husket hva glassene de samlet på het, så hadde jeg det på mobilen min. Når noen lurte på om jeg trengte noe i sverige, så gikk jeg gjennom sverigehandlelister, eller når noen skulle på Ikea, da gikk jeg kjapt gjennom den listen.

Jeg husker listene såpass godt at jeg kanskje ikke trenger dem alltid, men de fungerer som sjekklister.

Og handlelister og innkjøp som er mer på lang sikt, husker jeg ikke.

Jeg la sist inn målene på de rammene jeg trenger, fordelen ved dette er at ser jeg rammer i en  butikk har jeg målene på også de på mobilen min, eller andre viktige mål.

Denne påsken holdt jeg på å glemme solbriller feks, det hadde vært ubehagelig, jeg pakker jo for mange.

Jeg har vært sliten, men jobbet i hagen i dag, det liker jeg å gjøre:-)

Skrevet

Hei!

Jeg tenker sjelden eller aldri på hva andre tenker, det er jo umulig å vite.

Jeg er ikke så opptatt av hva andre gjør, men hører mennesker det gjør jeg:-) dialekter og stemmen og tonen den har, og jeg ser siluetten deres/rammen rundt kroppen.

Jeg har, et stort listesystem på mobilen min, der ligger alt fra kakelister, gjestelister til ulike turlister, for fjell, skog, sjø, vinter, vår, sommer osv...

der har jeg sverigehandleliste, ønskelistene til mange mennesker, oversikter over hva de samler på, lister over arbeider som må utføres på hus og hage osv.... mye. Jeg har "smittet" mange med listesystemet mitt, feks da noen ikke husket hva glassene de samlet på het, så hadde jeg det på mobilen min. Når noen lurte på om jeg trengte noe i sverige, så gikk jeg gjennom sverigehandlelister, eller når noen skulle på Ikea, da gikk jeg kjapt gjennom den listen.

Jeg husker listene såpass godt at jeg kanskje ikke trenger dem alltid, men de fungerer som sjekklister.

Og handlelister og innkjøp som er mer på lang sikt, husker jeg ikke.

Jeg la sist inn målene på de rammene jeg trenger, fordelen ved dette er at ser jeg rammer i en  butikk har jeg målene på også de på mobilen min, eller andre viktige mål.

Denne påsken holdt jeg på å glemme solbriller feks, det hadde vært ubehagelig, jeg pakker jo for mange.

Jeg har vært sliten, men jobbet i hagen i dag, det liker jeg å gjøre:-)

Det er sant, det er umulig å vite, alikevel prøver jeg.

Har prøvd å skrive på mobilen ting jeg må huske, men så glemmer jeg jo at jeg har skrevet det der. Jeg blir litt sliten av lister, eller ikke av listene, men av å lage dem. Det er så mange og så mye. Også glemmer jeg dem og da hjelper det jo ikke.

Deilig å jobbe i hagen. Jeg har altfor mye jeg må gjøre i hagen så blir litt sliten av å tenke på det. Blir aldri ferdig. Også er det ting på huset jeg må fikse, men klarer ikke fikse alt alene. Men foreldrene mine kommer og hjelper meg av og til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...