Gå til innhold

Hvordan er det å være uføretrygd??


Didda65

Anbefalte innlegg

 

Den kan man forstå, men det blir noen milliarder hvis alle skal ha minst 20.000 netto. Hvor skal det kuttes for å få dette til å gå ihop?

Anonymous poster hash: cb427...d0a

 

Det er feil å si at dette blir dyrt, staten svømmer over av penger og har råd til å øke pensjonene betraktelig. Det er ikke pensjonister som skal lide for dette. De skal ha høyere pensjon. Hvis vi kutter ut 50 milliarder av alt vi sløser bort i utlandet, er det mer en nok penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis vi kutter ut 50 milliarder av alt vi sløser bort i utlandet, er det mer enn nok penger.

Hvis det er u-hjelpen du betegner som sløseri i utlandet, så er nok den bare ca. halvparten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil å si at dette blir dyrt, staten svømmer over av penger og har råd til å øke pensjonene betraktelig. Det er ikke pensjonister som skal lide for dette. De skal ha høyere pensjon. Hvis vi kutter ut 50 milliarder av alt vi sløser bort i utlandet, er det mer en nok penger. 

 

Hvis det er u-hjelpen du betegner som sløseri i utlandet, så er nok den bare ca. halvparten.

U-hjelpen er sløseri av en annen verden. Her kan vi ta milliarder og bruke til å øke pensjoner til eldre og uføre. Vi kan også øke skatten kraftig for de som har mye penger. Så har vi 3000 milliarder __"på bok" så det mangler ikke penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

U-hjelpen er sløseri av en annen verden. Her kan vi ta milliarder og bruke til å øke pensjoner til eldre og uføre. Vi kan også øke skatten kraftig for de som har mye penger. Så har vi 3000 milliarder __"på bok" så det mangler ikke penger.

Så enkelt er det nok ikke. Dere freppere bør tvangssendes på kurs i makroøkonomi.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enkelt er det nok ikke. Dere freppere bør tvangssendes på kurs i makroøkonomi.

Støtter du innvandring som vil koste minst 35 milliarder? Hva med å hjelpe de som sliter i Norge. Og pottifar, jeg stemmer ikke Frp. Der bommet du totalt. Det er ikke bare Frp som er imot innvandring, flere får øynene opp. Tviler på at du er en ekspert på økonomi, intet som tyder på det. Vi må få slutt på sløseriet og røsk ut daukjøttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ikke først hjelpe våre pensjonister og trygdede som lever under fattigdomsgrensen? Hvorfor kommer afrikanere og muslimer først? Se til Danmark , der fikk Dansk Folkeparti rekordoppslutning, det samme ser vi i flere land, og det er gledelig. Vi må forsvare fedrelandet mot fiender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og pottifar, jeg stemmer ikke Frp. Der bommet du totalt. 

 

La meg minne deg på hva du skrev på side 2 i denne tråden (18. juni 2015 - 20:18): "Angrer på stemmen til Frp. ".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi ikke først hjelpe våre pensjonister og trygdede som lever under fattigdomsgrensen? Hvorfor kommer afrikanere og muslimer først? Se til Danmark , der fikk Dansk Folkeparti rekordoppslutning, det samme ser vi i flere land, og det er gledelig. Vi må forsvare fedrelandet mot fiender. 

 

Men det betyr ikke at man bare kan ta 50 milliarder + og pøse inn i en allerede overopphetet økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi må tvert imot bruke mindre fra "oljefondet". Det må nemlig være en balanse mellom hvor mange penger som er i omløp, og hva som kan leveres av arbeid og varer i landet. Resultatet av å pøse ut flere penger, er bare at prisene på arbeidet og varene øker - det blir jo ikke mer arbeid og varer tilgjengelig bare fordi man har flere sedler...

 

En omfordeling av de sedlene som finnes, fra de aller rikeste til de fattigste, vil ha en annen effekt. Det vil ikke føre til høyere inflasjon, men beskatning påvirker investeringer og næringslivet, uten at jeg kan si jeg kan si mye om dette innviklede feltet.

 

Men penger som sendes til utlandet, vil ikke ha denne "inflasjonseffekten" på norsk økonomi. Derfor mener jeg man bør investere i bistand og u-hjelp i utlandet, i stedet for at de (flyktninger) skal bruke arbeid og varer her til lands, med de enorme lønningene og prisene som er her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men penger som sendes til utlandet, vil ikke ha denne "inflasjonseffekten" på norsk økonomi. Derfor mener jeg man bør investere i bistand og u-hjelp i utlandet, i stedet for at de (flyktninger) skal bruke arbeid og varer her til lands, med de enorme lønningene og prisene som er her.

 

Merkelig nok forstår ikke norske politikere dette. Nå sier man ja til å ta imot 30.000 syriske flykninger.

Anonymous poster hash: cb427...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok forstår ikke norske politikere dette. Nå sier man ja til å ta imot 30.000 syriske flykninger.

Anonymous poster hash: cb427...d0a

 

Jeg skjønner ikke poenget. De får sikkert best hjelp i Norge, men det er ikke nødvendig å bruke så mye penger som det vil koste å ha dem her, for å løse årsaken til at de er flyktninger. En trenger ikke norsk "luksus-standard" for å få tilfredsstilt basic needs. Jeg kan være enig i at de fortjener å bo i Norge like mye som meg, men det gjør hele verden, etter min mening, noe som ikke funker så bra i praksis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg minne deg på hva du skrev på side 2 i denne tråden (18. juni 2015 - 20:18): "Angrer på stemmen til Frp. ".

Det er feil kort og godt. Har aldri stemt Frp, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pensjonister og alle trygdede får nedgang i levestandard pga. innvandring. Slik tar politikerne vare på de fattige etniske nordmenn. Det er bare motbydelig. Og pensjonister blir underregulert med 0,75% , noe som er blodig urettferdig. Satsene burde vært hevet med 10%. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man lure på hvorfor du skrev det.

Det kan du lure på til du blir blå i trynet. Det er lov å skrive feil. Ikke vær så arrogant og snusfornuftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er lov å skrive feil. 

 

Det høres sannsynlig ut. 

 

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Anonymous poster hash: cb427...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ca 17000 som er et hån. Hadde 25000 når jeg jobbet. Får det ikke til å gå rundt. Aldri ferie, uansett om turen er billigere. Angrer på stemmen til Frp. 

 

Synd du stemte på FrP ja. Jeg stemte ikke på FrP. Men de kom i regjering lell.

 

Uansett så har ikke det du snakker om noe med FrP å gjøre, men det er synd du stemte på FrP likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...