Gå til innhold

Dr.Anker


Gjest vooondt!

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har trenet mer eller mindre regelmessig i 2 år nå. jeg har ikke hatt noen form for problemer tidligere,men nå i senere tid har jeg fått vondt i begge kne(da spesielt etter trening)Jeg har nå hatt en uke uten trening for å se om plagene ga seg,men det gjorde dem slettes ikke! Kan plagene skyldes spinnings-timene med mye belastning? Jeg synes å bli værre etter mye sykkling. Hva burde jeg gjøre? kutte ut spinningen? Er det vanlig å få problem med kne etter mye sykkling? Hva kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Sykkeltrening er egentlig skånsomt for kroppen,men jeg kjenner til at noen sitter med knærne mer vinklet innover når de sykler,og dette kan føre til skjev/feil belastning på knærne,og dermed irritere sener og slimposer.

Jeg synes du bør få knærne undersøkt,slik at evt.behandling kan bli gitt,og at dere kan få diskutert hvordan teknikken din er på sykkelen.I mellomtiden kan du legge på is 2 ganger daglig ca.15-20 minutter,og belast opp til smertegrensen.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...