Gå til innhold

Hoste hodepine


Odin82

Anbefalte innlegg

Dette kommer til å bli et ganske langt innlegg for at jeg skal få med så mange detaljer som jeg føler er nødvendig for å få svar på hva dette kan være. (PS! jeg har kontaktet min fastlege, men ventetiden er noe lang)

 

 Startet for ca. 2-3 år siden.

 

Jeg har i perioder fått veldig vondt i hodet når jeg hoster, særlig om jeg får et hosteanfall, som ved forkjølelse eller setter noe i halsen.

I perioder opplevde jeg at synet ble noe slørete/duggete akkurat som om jeg hadde noe på øyet. 

Om kveldene når jeg hadde lagt meg kunne jeg oppleve en "eksplosjon/smell" i hodet. Det er lenge siden jeg opplevde dette nå, sikkert to måneder. 

I forbindelse med dette har jeg noen ganger fått hodesmerter som likner litt på "brainfreeze" smerter og litt verk bak venstre øye i hovedsak. 

De siste dagene har jeg hatt en ulmende hodepine, den er ikke så ille at jeg ikke kan fungere som normalt, men jeg er begynt å bli litt bekymret for om dette kan være noe som kanskje er farlig. 

 

Jeg skal ta med i dette innlegget, noe som jeg ikke har innsett eller innrømmet for meg selv før nylig: Jeg har i mange år hatt en jobb med mye stress og arbeidspress, eksempelvis jobbet oppimot 120 timer i uka. Reist mye rundt og gått skift også. Jeg har jobbet mye med whitespritdamp, spritdamg, og noen 2-komponent kjemikalier de siste snart 10 årene. Har i denne perioden også hatt noe som kan minne om panikkanfall. Anfall der jeg får hjerteklapp og føler at jeg ikke helt klarer å puste som normalt. I tillegg til alt dette har jeg gått med en tanninfeksjon over lengre tid. 

 

Jeg tar også med at jeg har vært i en trafikkulykke der jeg slo meg i nakken/hodet for ca. 4år siden. Det ble ikke avdekket noen skader i røntgen i denne sammenhengen, men jeg ble stiv i nakken og fikk hodepine den gangen. 

 

Idag bestemte jeg meg for å kontakte min fastlege vedrørende dette. Men ventetiden er lang og jeg hadde lyst å lufte dette med fagperson som kanskje kan gi meg en slags pekepin på hva det kan være som er utløsende for dette. Har tatt med det jeg kan komme på i farten i innlegget. 

 

Mann 30+

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Stjernen2013

Det hender jeg får vondt i hodet når jeg hoster, tror det er fordi jeg spenner musklene i nakken/halsen veldig.

Lenge siden du har tatt blodtrykket ditt da? Tenkte på stress på jobben, dette kan jo gi høyt blodtrykk og hodepine :) hvis ventetiden hos fastlegen er for lang kan du jo bestille deg privat time, så slipper du å tenke så mye på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...