Gå til innhold

Vondt når jeg tisser


Gjest Bingo

Anbefalte innlegg

Jeg har så fryktelig vondt nedentil når jeg tisser. Det svir som bare det. Det begynte med kløe i forige uke å nå er jeg helt sår. Klarer nesten ikke å sitte i en stol engang. Hva kan det være doktor? I går hadde jeg feber ikke så mye 38,5 er ikke noe syk ellers. Men i dag har jeg ikke feber. På forhånd takk.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en urinveisinfeksjon. Ta en urinprøve (morgenurin) og ta den med til legen din slik at du får sjekket om det er bakterier i urinen din.

Det hjelper også ganske bra med Tranebærkapsler synes jeg, men ta likevel en tur til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en urinveisinfeksjon. Ta en urinprøve (morgenurin) og ta den med til legen din slik at du får sjekket om det er bakterier i urinen din.

Det hjelper også ganske bra med Tranebærkapsler synes jeg, men ta likevel en tur til legen.

Ja det kan jo være det. Hvis det er det får jeg pencilin da eller? Jeg går på pencillin akkurat nå fordi jeg har betennelse i foten. Vil den samme kuren hjelpe mot urinveisinfeksjon?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan jo være det. Hvis det er det får jeg pencilin da eller? Jeg går på pencillin akkurat nå fordi jeg har betennelse i foten. Vil den samme kuren hjelpe mot urinveisinfeksjon?

Hilsen

Jeg er ingen lege, så jeg kan ikke gi deg noe godt svar på om penicillinet du får nå, vil hjelpe på urinveisinfeksjonen. Jeg vet bare at når jeg har hatt en av mine mange urinveisinfeskjoner, har jeg fått et bredspektret penicillin som "tar rotta på" mange typer bakterier. Det finnes også penicilliner som virker på spesifikke typer bakterier. Kanskje det er noe sånt du har fått nå og at det derfor ikke hjelper på urinveisinfeksjonen?

Jeg kan ikke gi deg noe helt godt svar her, så ta med deg en urinprøve til legen i morgen og spør der. Det er ikke så veldig lurt (eller behagelig) å gå med en ubehandlet infeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen lege, så jeg kan ikke gi deg noe godt svar på om penicillinet du får nå, vil hjelpe på urinveisinfeksjonen. Jeg vet bare at når jeg har hatt en av mine mange urinveisinfeskjoner, har jeg fått et bredspektret penicillin som "tar rotta på" mange typer bakterier. Det finnes også penicilliner som virker på spesifikke typer bakterier. Kanskje det er noe sånt du har fått nå og at det derfor ikke hjelper på urinveisinfeksjonen?

Jeg kan ikke gi deg noe helt godt svar her, så ta med deg en urinprøve til legen i morgen og spør der. Det er ikke så veldig lurt (eller behagelig) å gå med en ubehandlet infeksjon.

Vil bare takke deg for svar. Skal gå med urinprøven snart (kl. 14.30)så får jeg håpe jeg får en kur slik at jeg kan bli bedre. Stakkars deg som er plaget av dette det gjør jo så forferdelig vondt. Detter er første gang på 37 år at jeg har fått det å jeg vil IKKE ha det igjen. Så nok en gang takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygve Talseth, Urolog

Ja det kan jo være det. Hvis det er det får jeg pencilin da eller? Jeg går på pencillin akkurat nå fordi jeg har betennelse i foten. Vil den samme kuren hjelpe mot urinveisinfeksjon?

Hilsen

Alle antibiotika hjelper ikke mot de samme bakteriene. Vanlig penicillin hjelper oftest ikke mot de bakteriene som er de vanligste ved urinveisinfeksjon.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trygve Talseth, Urolog

Du må ta med urinprøve og gå til legen din.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...