AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 Skrevet 18. juli 2015 Jeg har følt meg veldig trøtt, sliten og umotivert det siste halvåret, noe som igjen har gjort meg nedstemt på grunn av redusert arbeidsevne. Siden jeg har tilbakevendende depressiv lidelse antok jeg symptomene mine skyldtes depresjon. Jeg har prøvd å ta en del grep, som å trene mer, stresse mindre og å lage all middag fra bunnen av, men jeg opplevde ikke at det hjalp så mye på energinivået og motivasjonen. Sist jeg var til legen ba jeg for sikkerhets skyld (etter press fra et familiemedlem) om å få tatt blodprøve, selv om jeg ikke trodde plagene mine skyldtes vitaminmangel. Da viste det seg altså at jeg mangler vitamin D. Nå har jeg kjøpt vitamintilskudd, skal prøve å spise mer fisk, og håper det snart blir litt lysere tider. Det jeg har lært av dette er at selv om fornuften sier at det er psyken som er problemet når man har det vanskelig i livet, så kan problemene også skyldes biologiske årsaker. Det er viktig å utelukke andre årsaker før man "diagnostiserer" seg selv med depresjon. Anonymous poster hash: 35c20...69b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2015 Skrevet 18. juli 2015 jeg hadde kraftig d-vitaminmangel. Ble litt mer energisk etter jeg begynte med tilskudd. men det løste ikke mine problemer, men litt mer pepp fikk jeg nok. Anonymous poster hash: f27df...c47 0 Siter
NEC1234 Skrevet 18. juli 2015 Skrevet 18. juli 2015 Det beste er sollys. Sol på huden omdanner no' greier til vitamin D. 0 Siter
ISW Skrevet 18. juli 2015 Skrevet 18. juli 2015 Sollys hjelper. Men man kan kjøpe D-vitamin på apoteket og i helsekostbutikk. 20 mcg om dagen pleier å hjelpe. Jeg tar alltid det om vinteren. Tran inneholder også D-vitamin, men jeg synes det smaker jævlig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 Skrevet 19. juli 2015 Man får tran som piller, og det gjør samme nytta, men har man mangel må man gå på d-vitamintilskudd resten av livet. Det holder ikke å sole seg. Anonymous poster hash: f27df...c47 0 Siter
NEC1234 Skrevet 19. juli 2015 Skrevet 19. juli 2015 Man får tran som piller, og det gjør samme nytta, men har man mangel må man gå på d-vitamintilskudd resten av livet. Det holder ikke å sole seg. Anonymous poster hash: f27df...c47 Det kan holde å være mer i solen, jo. Det er individuelt. Kosthold kan også holde - for noen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2015 Skrevet 19. juli 2015 Vel, jeg fikk beskjed om att jeg måtte ta d-vitamin resten av livet.... Svart på hvitt... Tror nok legen min vet dette Anonymous poster hash: f27df...c47 0 Siter
ISW Skrevet 20. juli 2015 Skrevet 20. juli 2015 Det beste er sollys. Sol på huden omdanner no' greier til vitamin D. no' greier = kolesterol (av alle ting). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.