Gå til innhold

Panikk angst. hvilke medisiner er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har hatt angst i 13 år. men klart meg veldig fint siste årene. 

for noen uker siden merket jeg at jeg begynte få en dårlig periode, sikkert i sammenhneg med mye forandrringer etter sommerferie.

jeg økte da dosen min fra 25mg zoloft til 50mg zoloft. etterd ette har jeg fått en veldig sterk panikkangst som er grusom å holde ut. klarer ikke roe meg ned.

er det noe som kan komme av øking av dose? noen som har erfaring med dette? og evt om det går over? 

evt om det er noe man kan bruke som funker til det værste gir seg? 

Endret av virrevapp123
Skrevet

Benzo (men det er det ikke PK å mene).

Skrevet

Cannnabis.. til det gir seg.

Anonymous poster hash: 96cd2...ad5

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sobril 10 mg x 3 i tre uker.

• 4 uker senere...
Skrevet

brukt 15x4 sobril nå mens trappet opp til 100mg zolft i 3 uker. skal begynne trappe ned på sobrilen nå. hvordan anbefaler du gjøre dette på best mulig måte? uten å bli dårlig av det. lest mange kommentarer om folk som blir dårlig. og er redd for dette. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En trenger egentlig ikke nedtrapping etter 3 ukers bruk, men du kan jo ta bort 15 mg hver 4. dag.

Skrevet

er vel kanskje fire ukers bruk. etter hver 4 dag så tar jeg en en pille 15mg mindre om dagen? man blir ikke dårlig av å trappe ned på dette? får litt små angst og redd for å bli dårlig igjen.

Skrevet

En trenger egentlig ikke nedtrapping etter 3 ukers bruk, men du kan jo ta bort 15 mg hver 4. dag.

er vel kanskje fire ukers bruk. etter hver 4 dag så tar jeg en en pille 15mg mindre om dagen? man blir ikke dårlig av å trappe ned på dette? får litt små angst og redd for å bli dårlig igjen.

• 10 måneder senere...
Skrevet
Den 20.9.2015 at 9.27, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hei. Jeg gikk på zoloft et år og trappet ned pg tok siste pille 26juli.. siste to ukene har jef hatt vondt i hodet og slapp. Siste fire dagene myw angst. Lurer på trappe opp igjen. Men redd for å bli like dårlig som jeg ble sist jeg trappet opp. (Vwldig panikkangst hele tiden) er det noe jeg kan gjøre fof å unngå dette? Vil det gå lettere trappe opp siden det er en mnd siden jeg tok det sist. Jeg gikk på 100mg zoloft sist. 

Håper på svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...