Gå til innhold

Ny design! Har dere spørsmål eller finner bugs?


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor kommer det opp "Begrunnelse for endring" hvis man endrer innlegget sitt to ganger innenfor fristen?  Sitter det en kommisjon her og vurderer om det er lov å rette skrive- og formuleringsfeil i to omganger?

 

På norsk heter det "Skrevet for 10 minutter / 2 timer siden."  Hvis problemet er at det blir rot med tekstene når "Skrevet for" skal settes sammen med "akkurat nå", kan det løses ved å bruke "et øyeblikk siden" i stedet for "akkurat nå".  Evt. sløyf "Skrevet" og angi bare tidspunktet (dvs. bare "10 minutter siden" eller "Akkurat nå", vi forstår jo at det ikke kom via tankeoverføring.  "Skrevet 2 timer siden" er knot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne logge inn nå, så må man bruke enten visningsnavn (nick) eller e-postadresse. Fra gammelt av så var det noen som hadde et brukernavn som ikke var det samme som nick, og disse brukernavnene kan ikke lenger brukes. Hva prøvde du å logge deg inn med?

 

Vi har også hatt noen tilfeller av at man mislykkes i første innloggingsforsøk, mens det fungerer ved forsøk nummer to. 

prøvde logge inn med email...

jeg prøver logge inn mange ganger, men ingenting skjer... må stadig skifte passord for å få logget inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer det opp "Begrunnelse for endring" hvis man endrer innlegget sitt to ganger innenfor fristen?  Sitter det en kommisjon her og vurderer om det er lov å rette skrive- og formuleringsfeil i to omganger?

Dette er et frivillig felt som du kan velge å fylle inn hvis du ønsker, det er bare hvis du ønsker å skrive en melding tett sammen med teksten som sier når det ble redigert. 

På norsk heter det "Skrevet for 10 minutter / 2 timer siden."  Hvis problemet er at det blir rot med tekstene når "Skrevet for" skal settes sammen med "akkurat nå", kan det løses ved å bruke "et øyeblikk siden" i stedet for "akkurat nå".  Evt. sløyf "Skrevet" og angi bare tidspunktet (dvs. bare "10 minutter siden" eller "Akkurat nå", vi forstår jo at det ikke kom via tankeoverføring.  "Skrevet 2 timer siden" er knot.

Tusen takk for tips til bedre formuleringer, skal få inn noen endringer på teksten rundt om kring! Noen av disse tekstene er laget ganske generelle og ment for å brukes flere steder, så når man oversetter alt fra engelsk er det dessverre ikke alltid så lett å forutse hvordan det faktisk blir.

Bruker nettbrett og får ikke skrevet inn svar, når jeg siterer tekst.

Jeg har tatt en titt på problemet. Som en midlertidig løsning skal det fungere å trykke der tekstmarkøren din er i skriveverktøyet en ekstra gang, før du kan bruke tastaturet på iPad når du har sitert noe. Jeg skal se videre på en løsning for dette.

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se, vanskelig å vite hvor man skal begynne.
Dette ser definitivt ikke bra ut, for å starte med utseende. Men er forsåvidt ikke noe dårligere enn den gamle, som heller ikke var særlig funksjonell.
Pålogginga mi virker ikke lenger, jeg har laget en ny jalla en. Jeg vil gjerne at dere skal ordne det sånn at jeg får logga meg på igjen som Mrs D sånn at jeg får igjen innstillingene mine, eplet mitt og det som hører til. På denne nye brukeren får jeg jo ikke gjøre noe som helst av innstillinger.

Jeg har prøvd å sende mail til admin fra Kontakt oss-linken nederst på sida, men dere ser ut til å gå f i å svare.

Endret av Mrs Dee
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å kunne logge inn nå, så må man bruke enten visningsnavn (nick) eller e-postadresse. Fra gammelt av så var det noen som hadde et brukernavn som ikke var det samme som nick, og disse brukernavnene kan ikke lenger brukes. Hva prøvde du å logge deg inn med?

For mitt vedkommende, så var jeg registrert med en epostadresse som døde med at de gratis online-epostadressene Telenor delte ut forsvant. Men jeg kom meg da inn ved hjelp av visningsnavnet mitt til slutt da jeg endelig oppdaget at det faktisk sto at man skulle bruke det eller e-post.

Hele nye opplegget er for kleint, men man venner vel seg til det til slutt. Men det er noe dere bør ta inn over dere: Endringer skal være til DET BEDRE, ikke til det verre. Der feiler dere stygt. Som utdannet webdesigner syns jeg dere skal si opp den dere har brukt. ;)

Tidligere kunne jeg velge at jeg bare skulle se innlegg fra Åpent forum, nå ser det ut som om hummer og kanari kommer i oversikten over 'Siste innlegg'. Er det en måte å unngå dette på? Jeg er ikke interessert i alle forumer.

Endret av Mrs D
Var mer jeg skulle spørre om
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet en bug til: Signaturene er borte! Det må da være en bug, for de var faktisk ganske artige.

Hei, 

Nå er signaturen tilbake og du kan endre innstillingene dine for signaturer her: http://forum.doktoronline.no/settings/signature/

Det er en bakgrunnsoppgave som må fullføres før den gamle listen med vis nytt innhold kan komme tilbake med muligheten til å filtrere til en bestemt kategori. Beklager ulempene rundt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan se påloggede brukere på mobilen?

Noe med svak skrift som er umulig å se på pc en ute i dagslys.

Anonymkode: bac93...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville vært greit med snarveg til aktivitetsstrøm.

Jeg liker ikke at andre kan se hvilke tråder jeg velger å følge.

Anonymkode: bac93...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Jeg må trykke på skift passord for hver gang jeg vil logge inn

Prøv å gå til "siste innlegg" etter at du har prøvd å logge deg inn, evt. gjør et nytt forsøk på å logge inn.  Selv om du får feilmelding på innloggingen, så kan det være at du i praksis har blitt logget inn allikevel. (Vi skal selvfølgelig se nærmere på dette problemet, men inntil videre kan det være at du kan slippe å skifte passord hele tiden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Det ville vært greit med snarveg til aktivitetsstrøm.

Jeg liker ikke at andre kan se hvilke tråder jeg velger å følge.

Anonymkode: bac93...65d

Hva slags snarvei ser du for deg, som skiller seg fra det du får opp via "Siste innlegg"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint å kunne tidsbestemme "nylig aktivitet" slik en ikke får opp 53 sider hver gang. Det går veldig tregt på nettbrettet å laste så mange sider hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags snarvei ser du for deg, som skiller seg fra det du får opp via "Siste innlegg"?

Jeg fant et valg som kalles aktivitetsstrøm.  Der får jeg opp alle siste innlegg, selv om de er i samme tråd. Noe jeg har savnet etter forrige store omlegging. På siste innlegg får vi bare opp siste innlegg fra hver tråd.

Anonymkode: bac93...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forumassistent avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...