Gå til innhold

Hva er verst? ADHD eller Asperger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror du misforstår litt Trine. Vi sier ikke at ADHD ikke er alvorlig, eller at alle med Asperger har det verre enn alle med ADHD...Men som gruppe er det ingen tvil om at Aspergere klarer seg adskillig mye dårligere.
Vi har også en Psykiater som sier at Asperger er en adskillig mye verre diagnose.

Og jeg kan heller ikke begripe hvordan amefetamin liggnende medisiner ikke virker inn på personer med ADHD, når Amefetamin liggnende medisiner virker inn på Asperger problematikken min, når jeg kombinerer det med Truxal og antidepressiva...
Eneste bivirkningen jeg fikk av ritalin var store mengder tics og litt redusert matlyst, noe jeg selv mente var en liten pris å betale for å fungere bedre sosialt og intulektuelt. Psykiateren sa desverre alikevel nei, siden jeg hadde Asperger og tourettes -.-

https://www.autismesiden.no/Page.aspx?id=94

12% med Asperger er i lønnet arbeid i england.

Svar fra NAV SYA, når det ble spurt om hvor mange prosent av de med Asperger som var i arbeid.
“Takk for din henvendelse og beklager sent svar. Det er et svært interessant spørsmål du stiller, men vi har ikke noen klare tall på det du spør om. Jeg har også drøftet det med autismeforeningen som heller ikke kan gi noen klare tall på dette. Flesteparten med Asperger syndrom har imidlertid etter alle indikasjoner uførepensjon, men hvor mange som er i ordinært lønnet arbeid vet man ikke. Jeg har sett tall fra England fra NAS og Prospects. I  -01 ble det anslått at ca. 12 % av personer med Asperger syndrom var i lønnet arbeid. Spesialiserte tiltak som Prospects i England har vist at yrkesdeltagelsen kan øke gjennom slike tiltak.

 

Hei!

 

Min psykiater, nåværende og min pensjonerte mener også asperger er en langt mer alvorlig diagnose.

Min pensjonerte psykiater sa feks til et menneske jeg kjenner at hun skulle være glad hun hadde adhd og ikke asperger.

Da begynte menneske/"vennen" å gråte, fordi hun selv mente hun hadde asperger, noe min psykiater mente var feil, men det fremkom altså tydelig at synet er at asperger(autisme) er mer alvorlig.

Jeg ser det jo selv i hverdagen også, hvor hardt vi jobber og har jobbet for å tilrettelegge for våre barn, med asperger, slik at de går på skolen, det krever mye oppfølging, mye struktur, mange tiltak satt inn tidlig, de sterke og snevre interessene kan fort føre til at man jobber med enkeltfag, og dermed på sikt faller ut av skolen, fordi man feks bare er interessert i feks naturvitenskapelige fag. Selv var jeg så interessert i ulike emner innenfor biologi, særlig zoologi og botanikk, at det var det eneste faget jeg fikk karakter i fra vgs. Først etter at jeg fikk hjelp og diagnose, kunne jeg fullføre vgs og utdanne meg videre. Vi har derfor lagd struktur og rutiner inn i barna fra de var små, slik at rutinene gjør at de arbeider med hele spekteret av fag, også alt de ikke i utgangspunktet har som hovedinteresse.

I tillegg har vi jobbet mye med å invitere andre barn hjem til oss, slik at de får venner og lærer seg det sosiale bedre fra barndommen av( jeg lærte ikke selv dette). Det går veldig bra med barna nå, men vi har hatt utfordringer, enten bråk på skolen fører til skolevegring eller at de misforstår ting lærere og medelever sier, de oppfatter ganske bokstavelig. De har lapper som er laminerte i sekkene sine der det står feks, "Jeg har tillatelse til å være inne i friminutt" eller, "jeg har tillatelse til å gå inn hovedinngangen" eller "jeg har tillatelse til å vente i korridoren til det ringer inn" osv...I klasserommene er det skrivematter på pultene og tennisballer på stolbena, fordi de ikke tåler visse lyder, det ble måten vi løste det på, da ørepropper førte til uheldig tilbaketrekking og alenehet.

Jeg kunne skrive mye mer, men at de nå alle både gjennomfører hele skolen, har venner, og at ting går bra, skyldes tidlig innsatte tiltak, mye hjelp og god støtte fra mange hold, til alt fra spesialisthelsetjeneste til autismesenter m.m, og selvsagt tidlig diagnose. Mitt ene barn har en venn med adhd, det kan ikke sammenlignes, selv om denne vennen jo strever med sitt, jeg kjenner familien litt, men etter at barnet fikk sentralstimulerende gikk ting mye bedre. De problemene vi oppllever med dette barnet er imidlertid at kan lyve en god del, jeg tenker at det kan være utfordrende i møte med andre (siden jeg vet om problemene nå, så forstår jeg dette mer som uttrykk for livlig fantasi og at vil være hyggelig mot meg), også holder ikke vedkommende avtaler, og kommer for sent på skolen, dette fører til at blir upopulær hos lærere, så det er jo vansker med adhd også, og også adhd kommer jo i ulik grad, men autisme er nok en mer alvorlig tilstand som krever langt mer ressurser innsatt. Og oftere har jo barn med adhd venner, barn med autisme går vanligvis mer for seg selv, og nettopp at de ofte blir gående for seg selv, hvis man ikke aktivt går inn for å hjelpe dem inn i lek og omgang med andre mennesker, viser jo mye hvor alvorlig tilstanden er.

 

Anonymkode: 61710...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du misforstår litt Trine. Vi sier ikke at ADHD ikke er alvorlig, eller at alle med Asperger har det verre enn alle med ADHD...Men som gruppe er det ingen tvil om at Aspergere klarer seg adskillig mye dårligere.
Vi har også en Psykiater som sier at Asperger er en adskillig mye verre diagnose.

Og jeg kan heller ikke begripe hvordan amefetamin liggnende medisiner ikke virker inn på personer med ADHD, når Amefetamin liggnende medisiner virker inn på Asperger problematikken min, når jeg kombinerer det med Truxal og antidepressiva...
Eneste bivirkningen jeg fikk av ritalin var store mengder tics og litt redusert matlyst, noe jeg selv mente var en liten pris å betale for å fungere bedre sosialt og intulektuelt. Psykiateren sa desverre alikevel nei, siden jeg hadde Asperger og tourettes -.-

https://www.autismesiden.no/Page.aspx?id=94

12% med Asperger er i lønnet arbeid i england.

Svar fra NAV SYA, når det ble spurt om hvor mange prosent av de med Asperger som var i arbeid.
“Takk for din henvendelse og beklager sent svar. Det er et svært interessant spørsmål du stiller, men vi har ikke noen klare tall på det du spør om. Jeg har også drøftet det med autismeforeningen som heller ikke kan gi noen klare tall på dette. Flesteparten med Asperger syndrom har imidlertid etter alle indikasjoner uførepensjon, men hvor mange som er i ordinært lønnet arbeid vet man ikke. Jeg har sett tall fra England fra NAS og Prospects. I  -01 ble det anslått at ca. 12 % av personer med Asperger syndrom var i lønnet arbeid. Spesialiserte tiltak som Prospects i England har vist at yrkesdeltagelsen kan øke gjennom slike tiltak.

 

Glemte:

 

Jeg ville spørre deg om jeg forstod deg riktig når du har asperger og erfaring med at sentralstimulerende bedrer din sosiale kontaktevne? Jeg lurer for jeg tror jeg har det slik selv, jeg fikk prøve disse medisinene, men så mente de jeg ikke skulle ha dem fordi jeg bare har asperger.  Jeg får også mye mer tics av medisinene, men jeg orker mye mer og jeg blir ikke så sliten mentalt, forskjellen kan være den at jeg greier "bedre" støyen i pausene, , jeg orker snakke litt med andre, ikke mye, men litt, men sove kan være vanskelig. Fikk du søvnvansker? 

Anonymkode: 61710...16a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja!  måten barna dine får tilrettelegging på og hvordan du åpner hjemmet for andre barn høres veldig bra og fornuftig ut. mine foreldre gjorde akkuratt det samme, og passet på at jeg som barn til tross for at jeg var veldig rar og sær, fikk ressursterke venner, og noen av de har jeg delvis beholdt helt fram til i dag, og jeg er nå i 20 årene. man må desverre som foreldre stå veldig på for at barn med autismespekterlidelser skal få hjelp på skolen, siden de på en måte faller imellom alle stoler.
Situasjonen blir ofte at bråkete elever som forstyrer undervisningen får 1 til 1 undervisning, mens de med asperger ofte er for angstfulle til å forstyrre undervisningen og heller svarer med skolevegring, jeg gjorde i alle fall det!


Skole har vel strengt tatt aldri gått normalt i mitt tilfelle, jeg har aldri blitt sett på som normal av medelever, og derfor ikke blitt inkludert.  på behov og interesser er jeg ikke nødvendigvis så ekstremt anneledels, men ustrålingen min og alt som kan observeres, måten jeg tenker på og måten jeg motar sanseintrykk er ekstremt autistisk, i følge en hvis profilert Asperger ekspert på voksenhabilitering som jeg ikke skal navngi! 

Jeg har alltid hatt omfattende søvn problemer, og ville aldri ha klart å ha sovnet mer enn hver 40ende time eller noe slikt hvis jeg hadde brukt ritalin. Heldigvis tåler jeg sterke antipsykotika som nozinan og truxal ganske godt og kan derfor sove 10 timer pr døgn, også om jeg hadde brukt amfetamin. så om jeg kunne ha kombinert det med ritalin ville jeg antagelivis ha fremstått som mer sosial og normal ovenfor andre.
Jeg personlig syns ritalin burde kunne testes hos personer med Asperger som er i studiesituasjoner eller ønsker å havne i studiesituasjoner, om man selv mener man fungerer bedre på det. jeg personlig blir bare forvirret engstelig og får psykose liggnende symptomer med store mengder folk rundt meg, jeg klarer heller ikke å få med meg noe av hva som blir sagt pga at jeg sitter skulder til skulder med masse folk og føler meg rar, og kaster hodet i alle retninger. den sosiale kontaktevnen min blir så drastisk bedret at det er helt ekstremt, normal nikker jeg bare på hodet eller lager en lyd med mindre noen stiller ett veldig konkret spørsmål, jeg sliter også veldig med å prate normalt, jeg utaler de fleste ord og lyder anneledels enn andre folk, og det gjorde jeg ikke på ritalin. 
Men det er teoretisk mulig at jeg har både Asperger, adHD og tourettes.



Så vidt meg bekjent får man aldri egentlig teste Ritalin med mindre man har ADHD, eller mistanke om ADHD, enkelte psykiatere går sikkert litt utenfor regelverket avogtil, men jeg vil aldri tro at man kan få fornyet resepten på ritalin om man har ASPERGER. 




 

Endret av kasssy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ja!  måten barna dine får tilrettelegging på og hvordan du åpner hjemmet for andre barn høres veldig bra og fornuftig ut. mine foreldre gjorde akkuratt det samme, og passet på at jeg som barn til tross for at jeg var veldig rar og sær, fikk ressursterke venner, og noen av de har jeg delvis beholdt helt fram til i dag, og jeg er nå i 20 årene. man må desverre som foreldre stå veldig på for at barn med autismespekterlidelser skal få hjelp på skolen, siden de på en måte faller imellom alle stoler.
Situasjonen blir ofte at bråkete elever som forstyrer undervisningen får 1 til 1 undervisning, mens de med asperger ofte er for angstfulle til å forstyrre undervisningen og heller svarer med skolevegring, jeg gjorde i alle fall det!


Skole har vel strengt tatt aldri gått normalt i mitt tilfelle, jeg har aldri blitt sett på som normal av medelever, og derfor ikke blitt inkludert.  på behov og interesser er jeg ikke nødvendigvis så ekstremt anneledels, men ustrålingen min og alt som kan observeres, måten jeg tenker på og måten jeg motar sanseintrykk er ekstremt autistisk, i følge en hvis profilert Asperger ekspert på voksenhabilitering som jeg ikke skal navngi! 

Jeg har alltid hatt omfattende søvn problemer, og ville aldri ha klart å ha sovnet mer enn hver 40ende time eller noe slikt hvis jeg hadde brukt ritalin. Heldigvis tåler jeg sterke antipsykotika som nozinan og truxal ganske godt og kan derfor sove 10 timer pr døgn, også om jeg hadde brukt amfetamin. så om jeg kunne ha kombinert det med ritalin ville jeg antagelivis ha fremstått som mer sosial og normal ovenfor andre.
Jeg personlig syns ritalin burde kunne testes hos personer med Asperger som er i studiesituasjoner eller ønsker å havne i studiesituasjoner, om man selv mener man fungerer bedre på det. jeg personlig blir bare forvirret engstelig og får psykose liggnende symptomer med store mengder folk rundt meg, jeg klarer heller ikke å få med meg noe av hva som blir sagt pga at jeg sitter skulder til skulder med masse folk og føler meg rar, og kaster hodet i alle retninger. den sosiale kontaktevnen min blir så drastisk bedret at det er helt ekstremt, normal nikker jeg bare på hodet eller lager en lyd med mindre noen stiller ett veldig konkret spørsmål, jeg sliter også veldig med å prate normalt, jeg utaler de fleste ord og lyder anneledels enn andre folk, og det gjorde jeg ikke på ritalin. 
Men det er teoretisk mulig at jeg har både Asperger, adHD og tourettes.



Så vidt meg bekjent får man aldri egentlig teste Ritalin med mindre man har ADHD, eller mistanke om ADHD, enkelte psykiatere går sikkert litt utenfor regelverket avogtil, men jeg vil aldri tro at man kan få fornyet resepten på ritalin om man har ASPERGER. 




 

Hei!

Takk for et interessant svar.

Jeg har selv en tydelig form for asperger, dette fordi jeg har dårlig øyekontakt, pluss oppfatter litt konkret og bokstavelig.

Man mister ganske mye av kommunikasjonen når man ikke ser på andres ansikt og kroppsspråk, så ikke så rart man ikke får med seg det som ikke er tydelig formidlet og uttrykt. Jeg har absolutt gehør og er kjempeflink på andre menneskers stemmer, det er sånn jeg kan kjenne igjen andre.

Jeg strever også med å sitte så nær andre...jeg tvinger meg til det for tiden, men i dag er første dag jeg var så overbelastet siden studiestart at jeg ikke klarte å gå ut. Jeg hygger meg veldig hjemm nå, kjenner meg så sliten at den dårlige samvittigheten for å ikke greie gå ut, viker for fornuften om at jeg faktisk nå trengte ro, prøve samle meg, finne bedre løsninger, jeg har vært så sliten den siste mnd at jeg ikke en gang har hatt overskudd til å kjenne hvor sliten jeg er. 

Jeg snakker normalt, jeg har noen egne ord, som de sier også mange med asperger har, men de pleier jeg si, de riktige varianetene av til andre, men når jeg blir stresset kan jeg miste min normale gramatikk-kunnskap, og snakke litt baklengs, det er som om jeg tenker setningen, men er for mentalt sliten til å spole tilbake til setningsstart, i denne slitenheten kan jeg si siste ord i setningen for så hoppe usystematisk frem og tilbake på ordene i setningene, til jeg kommer til startordet, som jeg burde sagt først. Det er ubehagelig, men det skjer sjeldent nå for tiden. Men ved for mye støy, kan jeg bli veldig stresset.

Jeg syns det var gøy og interessant å lese om at du også har fått god hjelp som barn, av dine foreldre. Jeg fikk ikke det, fikk relativt sent i livet riktig hjelp, men når jeg fikk hjelp, fikk jeg mye og god hjelp.  Fint at du enda har disse vennene:-) Jeg tror de siste årene at det har skjedd mye positivt på kunnskapsfronten rundt austisme, barna våre har rellativt lett fått mye og god hjelp på skolen, samt oppfølging på barnahabilitering. Jeg går på voksenhabiliteringen også:-) er du fornøyd der du går?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :) intressant å høre det du skriver også!
jeg har aldri tenkt over at kroppsspråk fins før jeg ble fortalt at jeg hadde tilnærmet null kroppspråk. det eneste kroppspråket jeg har er diverse ansiktutrykk...
jeg har også masse egne ord, som jeg bruker i både passende, og upassende settings.
Angående hjelpen på voksenhabilitering så ble jeg så misfornøyd at jeg sluttet. hjelpen på DPS var heller ikke noe særlig, fikk avslag etter 1 runde. om jeg skal gå mer i detaljer rundt dette må du sende PM, men kan si soppas som at det ikke var pent, hadde 2 behandlere jeg var mildt sagt lite imponert over. 
NAV var katastrofalt, de sa jeg hadde valget mellom vernet bedrift eller trygd. prøvde meg litt på vernet bedrift, men passet ikke inn. De som skulle finne jobb til meg mente jeg var alt for spesiell til å kunne passe inn i arbeidslivet, og på en 2årsperiode fant de kun 1 praksis til meg.
Fastlegen min gjør en ganske grei jobb riktignok.

må skrive på PM om jeg skal gå mer i detaljer. fastlegen hjelper meg noenlunde greit tho.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk :) intressant å høre det du skriver også!
jeg har aldri tenkt over at kroppsspråk fins før jeg ble fortalt at jeg hadde tilnærmet null kroppspråk. det eneste kroppspråket jeg har er diverse ansiktutrykk...
jeg har også masse egne ord, som jeg bruker i både passende, og upassende settings.
Angående hjelpen på voksenhabilitering så ble jeg så misfornøyd at jeg sluttet. hjelpen på DPS var heller ikke noe særlig, fikk avslag etter 1 runde. om jeg skal gå mer i detaljer rundt dette må du sende PM, men kan si soppas som at det ikke var pent, hadde 2 behandlere jeg var mildt sagt lite imponert over. 
NAV var katastrofalt, de sa jeg hadde valget mellom vernet bedrift eller trygd. prøvde meg litt på vernet bedrift, men passet ikke inn. De som skulle finne jobb til meg mente jeg var alt for spesiell til å kunne passe inn i arbeidslivet, og på en 2årsperiode fant de kun 1 praksis til meg.
Fastlegen min gjør en ganske grei jobb riktignok.

må skrive på PM om jeg skal gå mer i detaljer. fastlegen hjelper meg noenlunde greit tho.

 

Ok:-)

Send meg pm:-)

Leit å lese at du som er så ung fikk de to tilbudene bare, det med vernet bedrift er ikke så lett for mange med asperger. En løsning er egne avdelinger i vanlige bedrifter for mennesker med autisme. Dette fordi man ofte har en sterk interesse for et tema, noen kan mye innenfor dette temaet, andre har et læringspotensiale innenfor dette temaet og mennesker med autisme, tross ulik grad passer ofte bra sammen, uavhengig av personlighet, da vi er stille mennesker. (om du skjønner hva jeg mener)  I Norge fins få asperger bedrifter, forhåpentligvis dukker det opp flere med årene. Jeg oppfører meg muligens mer " normalt" enn deg,... hvis du mener andre ser/hører det på deg at du har autisme. Noen har sagt at de aldri kunne gjettet ved å se på meg bare at jeg har autisme, men når jeg begynner snakke, merker andre at det er "noe", dette noe merker ikke jeg selv, men nå for tiden har jeg øyetics og det merker jeg selv, når jeg feks på et tidspunkt blir sliten, kan jeg stoppe de, men de starter når jeg ikke tenker på å stoppe de.

Du er jo ung:-) Jeg har lært meg å "oversette" ordene, til normalspråket. Dette fikk jeg mye og god hjelp med av min psykiater på voksenhabiliteringen. Jeg kunne snakke om rekkefølgekluss, bokstavkruseduller og tottiteider, imidlertid noen av ordene var treffende og gode sa min psykiater:)

Gøy å skirve med en med autisme som har annerledesord og er for spesiell for arbeidslivet:-) Jeg var temmelig autistisk som barn og ung:-) i dag har min tidligere psykiater og en til, "hentet meg ut av autismen" på den måten at jeg både forstår min autisme og bedre det rundt meg, så jeg har fått så god hjelp av de burde fått en helsenobelpris, alle de som har hjulpet meg.

Både mine barn og jeg kan være "spesielle", men vi har jobbet en del med slikt som rett og slett etikette, høflighet og normal oppførsel, til det siste mener jeg mer; hva gjør de andre, hva sier de, hvordan blir de kjent, hva forventer andre av deg osv... Det er jo litt kjedelig på en måte, når man egentlig har det helt ok med seg selv og sitt, men i lengden er det funksjonelt å mestre en del av dette, hvis man har et ønske å, å fungere bedre, enten mestre sosiale situasjoner, arbeodsliv evt skole og utdanning.

Jeg hadde ikke selv kunnet lære mine barn dette, men barnehabiliteringen har et program de går igjennom som er bra, laget av Tony Attwood, også er barnas far en NT mann, og han vet alt dette intuitivt, dvs han trengte aldri noen manual eller innstruksjon, slik vi andre trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok:-)

Send meg pm:-)

Leit å lese at du som er så ung fikk de to tilbudene bare, det med vernet bedrift er ikke så lett for mange med asperger. En løsning er egne avdelinger i vanlige bedrifter for mennesker med autisme. Dette fordi man ofte har en sterk interesse for et tema, noen kan mye innenfor dette temaet, andre har et læringspotensiale innenfor dette temaet og mennesker med autisme, tross ulik grad passer ofte bra sammen, uavhengig av personlighet, da vi er stille mennesker. (om du skjønner hva jeg mener)  I Norge fins få asperger bedrifter, forhåpentligvis dukker det opp flere med årene. Jeg oppfører meg muligens mer " normalt" enn deg,... hvis du mener andre ser/hører det på deg at du har autisme. Noen har sagt at de aldri kunne gjettet ved å se på meg bare at jeg har autisme, men når jeg begynner snakke, merker andre at det er "noe", dette noe merker ikke jeg selv, men nå for tiden har jeg øyetics og det merker jeg selv, når jeg feks på et tidspunkt blir sliten, kan jeg stoppe de, men de starter når jeg ikke tenker på å stoppe de.

Du er jo ung:-) Jeg har lært meg å "oversette" ordene, til normalspråket. Dette fikk jeg mye og god hjelp med av min psykiater på voksenhabiliteringen. Jeg kunne snakke om rekkefølgekluss, bokstavkruseduller og tottiteider, imidlertid noen av ordene var treffende og gode sa min psykiater:)

Gøy å skirve med en med autisme som har annerledesord og er for spesiell for arbeidslivet:-) Jeg var temmelig autistisk som barn og ung:-) i dag har min tidligere psykiater og en til, "hentet meg ut av autismen" på den måten at jeg både forstår min autisme og bedre det rundt meg, så jeg har fått så god hjelp av de burde fått en helsenobelpris, alle de som har hjulpet meg.

Både mine barn og jeg kan være "spesielle", men vi har jobbet en del med slikt som rett og slett etikette, høflighet og normal oppførsel, til det siste mener jeg mer; hva gjør de andre, hva sier de, hvordan blir de kjent, hva forventer andre av deg osv... Det er jo litt kjedelig på en måte, når man egentlig har det helt ok med seg selv og sitt, men i lengden er det funksjonelt å mestre en del av dette, hvis man har et ønske å, å fungere bedre, enten mestre sosiale situasjoner, arbeodsliv evt skole og utdanning.

Jeg hadde ikke selv kunnet lære mine barn dette, men barnehabiliteringen har et program de går igjennom som er bra, laget av Tony Attwood, også er barnas far en NT mann, og han vet alt dette intuitivt, dvs han trengte aldri noen manual eller innstruksjon, slik vi andre trengte.

Hei, prøvde å sende pm, men sto at du ikke kunne motta PM.. sjekk for full innboks, eller annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

jeg finner ikke slett meldinger funksjon...vet du hvor den er? finner bare at kan slette alle meldinger ikke noen...

Jeg må spørre om dette først, de har jo hatt en omlegging her inne.

Ellers om du er litt interessert i feks programmering, er dette kurs/emner som lett gir muligheter for jobb i ganske stille omgivelser.

Sønnen min med autisme gjorde en så bra sommerjobb at han har fått et konkret jobbtilbud etter vgs og gode lønnsmuligheter, han er faktisk selvlært, han er veldig høflig og til tider er det litt overdrevet, men det er bedre den veien, enn andre vei. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei igjen.

 

jeg finner ikke slett meldinger funksjon...vet du hvor den er? finner bare at kan slette alle meldinger ikke noen...

Jeg må spørre om dette først, de har jo hatt en omlegging her inne.

Ellers om du er litt interessert i feks programmering, er dette kurs/emner som lett gir muligheter for jobb i ganske stille omgivelser.

Sønnen min med autisme gjorde en så bra sommerjobb at han har fått et konkret jobbtilbud etter vgs og gode lønnsmuligheter, han er faktisk selvlært, han er veldig høflig og til tider er det litt overdrevet, men det er bedre den veien, enn andre vei. 

 


hei, rett under der det står hvor mange prosent av lagringsplass du har brukt, står det også melding i en gråboks med svart skrift, trykk på melding, og trykk så på Forlat samtalen, slik sletter du meldinger!

du må gå inn i en melding først for å få opp den grå boksen..

Endret av kasssy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, rett under der det står hvor mange prosent av lagringsplass du har brukt, står det også melding i en gråboks med svart skrift, trykk på melding, og trykk så på Forlat samtalen, slik sletter du meldinger!

du må gå inn i en melding først for å få opp den grå boksen..

Hei.

 

Det står 100 % brukt lagring hos meg, så der er jeg, men fins ikke noe sted videre og gjøre noe...

men av og til kommer netsider opp heeelt annerledes hos meg fordi jeg bruker lubuntu, og ikke windows, jeg har flere OP på samme PC så jeg skal senere logge meg på windows, noe jeg ikke liker og sjelden er inne på, 

men jeg kan velge frankenstein lubuntu ubuntu og windows m. m.

når jeg logger meg på, er på besøk nå, og lager mat så jeg kan gjøre minimalt på PC, men snart glemmer de meg, og da kan jeg gjøre det jeg vil:-)

du hører fra meg når jeg bare har skiftet OP. Jeg har noen programmer som kjører så jeg vil ikke stoppe de nå, du hører fra meg om noen timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De programmene, de er sånn "Snowden"-programmer det, da. Sånn redde verden, liksom.

Nei, jeg er nok ikke det.

Ja:-)

litt  som mr robot :-)

Jeg er på en "privat" dns server så nesten full privacy, 

 

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...