Gå til innhold

psykologisk grunn til at menn kikker??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når venninnene snur seg til hverandre og hvisker om rumpa til han de nettopp stod bak i køen så er det åpenbart at også kvinner kan være visuelle, men det kan hende at fokuset og årsaken til at de kikker er forskjellig. Og da snakker jeg ikke om fjortisjenter, men kvinner i slutten at 20-åra med unger. Jeg er ikke av de som kikker på menn, men jeg og samboeren kikker på (og kan snakke om) pene kvinner vi ser fordi det er noe vi begge tiltrekkes av (jeg er kvinne, han er mann) og av oss to er nok jeg den med mest "seksuelle baktanker". For meg er det befriende at vi kan snakke om det sammen og på den måten ufarliggjøre det, for det er lang vei fra tanker og fantasier til handling.

Anonymkode: 4f388...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en forskjell på menn og kvinner. Jeg tror menn er opptatt av utseende, mens kvinner er mer opptatt av hva mannen gjør. Jeg tror ikke kvinner får mye mer draget på menn ved å vifte med en imponerende jobb-CV. Det er nok mer effektivt å vifte med puppene. For menn er det omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne karen vasset jo i unge flotte damer så utseende er nok ikke alt...

fbz_fe9b7c4d7e48b215e92b1ea817cf409e.jpg

Og så har vi denne gamle kåte gubben, ett av mine forbilder :D

picasso-2_1295339a.jpg

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er en forskjell på menn og kvinner. Jeg tror menn er opptatt av utseende, mens kvinner er mer opptatt av hva mannen gjør. Jeg tror ikke kvinner får mye mer draget på menn ved å vifte med en imponerende jobb-CV. Det er nok mer effektivt å vifte med puppene. For menn er det omvendt.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg og mine venninner snakker om slike ting og jeg kan si noe om hvordan jeg har inntrykk av at de også tenker.   Jeg ser på utseendet aller først selvfølgelig. Unnskyld det direkte språkbruket, men jeg skal jo ligge med mannen og da er det viktig at han er attraktiv ( i mine øyne ), slik at jeg tenner på han. Etter det er det også viktig hva han gjør. Ikke for å bli forsørget, men utdannelse og yrke sier noe om viljestyrke, intelligens som også er attraktivt. Hele "pakken" er altså viktig.

At kvinner ikke er opptatt av utseendet misforståelse enkelte menn liker å tro. Det samme gjelder altså for damer som for menn.

 

Kommentaren til Nhd her oppe kunne like gjerne vært slik : Om friske og normale kvinner mistet det genet som fikk dem til å se på menn, ville vi få en rask reduksjon av ansatte på fødeavdelinger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg og mine venninner snakker om slike ting og jeg kan si noe om hvordan jeg har inntrykk av at de også tenker.   Jeg ser på utseendet aller først selvfølgelig. Unnskyld det direkte språkbruket, men jeg skal jo ligge med mannen og da er det viktig at han er attraktiv ( i mine øyne ), slik at jeg tenner på han. Etter det er det også viktig hva han gjør. Ikke for å bli forsørget, men utdannelse og yrke sier noe om viljestyrke, intelligens som også er attraktivt. Hele "pakken" er altså viktig.

Inetressant. Hvem av disse to ville du følt deg mest tiltrukket av?

Godbiten Fabio. Men han jobber i kassa på rema, har ingen utdannelse etter ungdomsskolen og bor i en studentleilighet på ulovlig fremleie.

Fabio-top-web.jpg

ELLER en mann med ordinært utseende som har høyere akademisk utdannelse, solid jobb i et globalt selskap, egen pen leilighet og bil?

jondoe.jpg

 

(edit)

Eller hva med Henry Kissinger? Slår han ut de to andre hvis han nå er USAs president, har nettopp vunnet tre kriger mot Nord Korea, Kina og Russland, brakt velstand til hele verden og har 90% oppslutning blant folket? 

henry-kissinger-2007-c2a9-martin-schoell

:D

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Inetressant. Hvem av disse to ville du følt deg mest tiltrukket av?

Godbiten Fabio. Men han jobber i kassa på rema, har ingen utdannelse etter ungdomsskolen og bor i en studentleilighet på ulovlig fremleie.

Fabio-top-web.jpg

ELLER en mann med ordinært utseende som har høyere akademisk utdannelse, solid jobb i et globalt selskap, egen pen leilighet og bil?

jondoe.jpg

Det var ikke så vanskelig å svare på dette da :-) Ingen av dem .Jeg faller ikke for en tegning må du skjønne og ikke for den " dama" som ligger på stranda og sprader heller :-) Han hadde en flott kropp og et pent ansikt, men nei det er ikke nok. Jeg sier at hele "pakka" må være på plass og det er den ikke her. Jeg sier også at han må være attraktiv i mine øyne og den spradebassen her var ikke det :-) Kanskje for ei natt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Inetressant. Hvem av disse to ville du følt deg mest tiltrukket av?

Godbiten Fabio. Men han jobber i kassa på rema, har ingen utdannelse etter ungdomsskolen og bor i en studentleilighet på ulovlig fremleie.

Fabio-top-web.jpg

ELLER en mann med ordinært utseende som har høyere akademisk utdannelse, solid jobb i et globalt selskap, egen pen leilighet og bil?

jondoe.jpg

 

(edit)

Eller hva med Henry Kissinger? Slår han ut de to andre hvis han nå er USAs president, har nettopp vunnet tre kriger mot Nord Korea, Kina og Russland, brakt velstand til hele verden og har 90% oppslutning blant folket? 

henry-kissinger-2007-c2a9-martin-schoell

:D

Nei, han ville jeg ikke greid å ha sex med. Du må lese hva jeg skriver. Jeg ser på utseendet først og deretter det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han ville jeg ikke greid å ha sex med. Du må lese hva jeg skriver. Jeg ser på utseendet først og deretter det andre.

OK. Så ikke Kissinger. Men Rema-Fabio eller Mr Average med god utdannelse/jobb?

Endret av Maglor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

OK. Så ikke Kissinger. Men Rema-Fabio eller Mr Average med god utdannelse/jobb?

Trodde jeg hadde kommet med et klart svar men :-)

Kissinger : Fullstendig uaktuelt. Jeg hadde ikke snudd meg etter han på gata.

Rema. Fabio : Jeg hadde sendt lange blikk etter han ja. Sikkert vært vanskelig å motstå for ei natt, men han er ikke min type.

 

Mr Average : Jeg skjønner ikke helt hvordan du tror at jeg kan svare på dette når jeg bare ser en tegning. Jeg har jo sagt at jeg ikke bare ser på utdannelse og jobb. Jeg kan ikke leve med en som har god utdannelse og god jobb om jeg mislikte utseendet hans og ikke hadde lyst på sex med han. Jeg ville jo blitt en kjedelig forhold.

Når jeg sier at jeg er opptatt av utseendet, så betyr det bare at han å være attraktiv i mine øyne og trenger ikke være noen fotomodell og kan godt være helt ordinær i andres øyne.

 

Min kjæreste har både litt mage, grått hår og rynker, men han er kjekk og sexy i mine øyne og det andre er også på plass. Hele pakka som gjør at jeg er kjempeforelsket.

 

 

Sånn, da håper jeg at svaret var klart og forståelig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da håper jeg at svaret var klart og forståelig :)

Ja, for så vidt. Jeg bare forsøkte å sette tre klart forskjellige alternativer opp mot hverandre der utseende kommer i konflikt med utdannelse når det gjelder grad av attraktivitet. Slik du svarer er utseende klart viktigst, hvilket bekrefter hva jeg trodde men i enda større grad enn forventet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

 

Ja, for så vidt. Jeg bare forsøkte å sette tre klart forskjellige alternativer opp mot hverandre der utseende kommer i konflikt med utdannelse når det gjelder grad av attraktivitet. Slik du svarer er utseende klart viktigst, hvilket bekrefter hva jeg trodde men i enda større grad enn forventet :)

Det stemmer ja og du ga meg ganske enkle alternativer da :) Det var ikke så mye å lure på her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om friske og normale menn hadde mistet det genet som får dem til å se på damer, ville vi få en rask reduksjon av ansatte på fødeavdelinger.

Den var slagkraftig. Tror jeg skal henge den opp på kjøleskapsdøra. :) Visdomsord.

Anonymkode: 22135...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Innlegget mitt var veldig spissformulert. Det klart at hele pakken betyr noe for begge kjønn, men jeg tror nok vektingen er forskjellig.

Jeg lurer litt på hvem som "liker å tro" at damer ikke er opptatt av utseende. Er det milliardærer med modellkone du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Ja, for så vidt. Jeg bare forsøkte å sette tre klart forskjellige alternativer opp mot hverandre der utseende kommer i konflikt med utdannelse når det gjelder grad av attraktivitet. Slik du svarer er utseende klart viktigst, hvilket bekrefter hva jeg trodde men i enda større grad enn forventet :)

Nah - det hjelper ikke om fyren er aldri så modellpen om han ikke har noe mellom øra. Han trenger slett ikke være noen fotomodell, men han må være snill og trivelig, ha en normal porsjon sunt folkevett og være ren og velstelt. Han trenger ikke ha høy utdannelse, men dum kan han ikke være, det er turnoff.

 

Men joda - jeg titter på andre menn enn min egen, selvfølgelig gjør jeg det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

 

Innlegget mitt var veldig spissformulert. Det klart at hele pakken betyr noe for begge kjønn, men jeg tror nok vektingen er forskjellig.

Jeg lurer litt på hvem som "liker å tro" at damer ikke er opptatt av utseende. Er det milliardærer med modellkone du tenker på?

Erfaring med menn langt opp i 60-åra og nærmere 70. Da blir jeg oppgitt selv om jeg prøver å være høflig. Vel, det kan jo hende det har noe med meg å gjøre. Kanskje jeg ser gammel ut for alderen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en forskjell på menn og kvinner. Jeg tror menn er opptatt av utseende, mens kvinner er mer opptatt av hva mannen gjør. Jeg tror ikke kvinner får mye mer draget på menn ved å vifte med en imponerende jobb-CV. Det er nok mer effektivt å vifte med puppene. For menn er det omvendt.

Hei!

 

Ja mye forskning støtter opp under dette,

Selv blir jeg interessert i inteligente menn, sånt som fenger er lidenskap for matematikk, fysikk, men også rett og slet begeistring for feks rubiks kube m.m. Jeg har lest litt forskning på det nå, og det er rett og slett veldig til nornalen for kvinner tydeligvis å tiltrekkes mer mot inteligens, at jeg som kvinne mer går etter inteligens, for menn er det annerledes, de tiltrekkes av yngre ansikter og mye mer ytre ting.

Feks føler jeg en form for vemmelse av den der mannen som ligger på stranden og ser dum ut, jeg ville muligens ikke følt det like ekkelt med en kvinne. Jeg syns de bloggerne som tar plastiske operasjoner og lever av sitt utseende lever merkelige liv, men de angår meg lite, da jeg er opptatt av mine ting, og sporadisk mer får med meg at det fins "forbilder" bloggere, som er så opererte at selv jeg ser at de har  Donald Duck munn. Dette kan man få med seg hvis man er innom dagbladet.no og vg.no

Men da jeg feks for et par år siden var til en "fremmed" psykiater sa han nettopp dette,

"Nei du har ikke asperger, du er alt for søt", (det var ikke noe bedre noen kunne sagt til meg da)

jeg syns det var hyggelig av han å si det, han hadde altså noen forestillinger om at man ikke kan være søt, tiltrekkende med mer når man har asperger, men det er feil.

Han sa videre at han elsket smarte jenter, det likte jeg bedre å høre, men tydeligvis må man for han være smart men også søt.

Selv ble jeg ikke tiltrukket av han, dette fordi da jeg tenkte meg om, var dette for overfladisk, til hans profesjon å være, men jeg kan bli tiltrukket av eldre og yngre menn, men da er det alltiid at de møter meg i min lidenskap, særlig innenfor matematikk, og fysikk.

Jeg lar meg lett smigre/berøre av engasjement for de rette tingene.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min egen del ser jeg helt automatisk på damer, og som sagt tror jeg de fleste menn gjør det uten at det betyr noe. Nå viser det seg at damer ser på menn også.

Jeg må allikevel si at personligheten betyr klart mest for min del. Normalt utseende er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah - det hjelper ikke om fyren er aldri så modellpen om han ikke har noe mellom øra. Han trenger slett ikke være noen fotomodell, men han må være snill og trivelig, ha en normal porsjon sunt folkevett og være ren og velstelt. Han trenger ikke ha høy utdannelse, men dum kan han ikke være, det er turnoff.

 

Men joda - jeg titter på andre menn enn min egen, selvfølgelig gjør jeg det! ;)

Så hvem finner du mest tiltrekkende?

1: Modellpen drømmeprins, velstelt og trivelig, men ikke den skarpeste kniven i skuffen og ingen utdannelse.

2: Mr Average, hverken pen eller stygg. Ren men litt fillete røff stil. Høyere utdannelse og intelligent (mensa medlem)

3: Stygg fyr, men rik og mektig innen politikk eller industri på Europeisk nivå. Smart, velkledd og karismatisk, ikke akkurat snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Så hvem finner du mest tiltrekkende?

1: Modellpen drømmeprins, velstelt og trivelig, men ikke den skarpeste kniven i skuffen og ingen utdannelse.

2: Mr Average, hverken pen eller stygg. Ren men litt fillete røff stil. Høyere utdannelse og intelligent (mensa medlem)

3: Stygg fyr, men rik og mektig innen politikk eller industri på Europeisk nivå. Smart, velkledd og karismatisk, ikke akkurat snill.

Det sier seg vel selv dette, gjør det ikke ?

 

Hvorfor skulle det være forskjell på kvinner og menn  ?

Når det gjelder det å snu seg etter noen på gata så er vi akkurat som menn. Vi snur oss etter det om er vakkert. Intelligens er da uviktig.

Når det gjelder valg av kjæreste, så e det mange forskjellige ting man skal vurdere og penhet alene er ikke nok og heller ikke intelligens alene.

Det er ikke enten eller.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvem finner du mest tiltrekkende?

1: Modellpen drømmeprins, velstelt og trivelig, men ikke den skarpeste kniven i skuffen og ingen utdannelse.

2: Mr Average, hverken pen eller stygg. Ren men litt fillete røff stil. Høyere utdannelse og intelligent (mensa medlem)

3: Stygg fyr, men rik og mektig innen politikk eller industri på Europeisk nivå. Smart, velkledd og karismatisk, ikke akkurat snill.

Sånn umiddelbart vil jeg si Mr. Average, om jeg MÅTTE velge en av de tre. Dumme og/eller slemme menn har aldri tiltrukket meg. Skjønt - Mr. Average er neppe Mensa-medlem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...